Gå til innhold

Gravid uke 8. Helt ødelagt av kvalme og hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som er plaget med ekstrem kvalme og spenningshodepine? Jobber 100% på skole og kjenner at kroppen for øyeblikket ikke fungerer sånn som den skal. Er det noen som  har noen tips om hva jeg burde gjøre?

Anonymkode: 3553e...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja. Du valgte det selv

Anonymkode: 5f2f7...aaf

• Liker 1
Skrevet

Dra til legen og få kvalmedempende. 

Anonymkode: 686f1...261

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det flere som er plaget med ekstrem kvalme og spenningshodepine? Jobber 100% på skole og kjenner at kroppen for øyeblikket ikke fungerer sånn som den skal. Er det noen som  har noen tips om hva jeg burde gjøre?

Uke 9 her og strever med mye migrene😫 det hjelper muligens når vi kommer i 2 trimester🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jaja. Du valgte det selv

Ja du var hyggelig.

• Liker 9
Skrevet

Jeg fikk resept på phenergan(gammeldags variant av antihistamin som også virker mot kvalme) og b6 hos lege. Hjelper litt! I tillegg bruker jeg akupressur-bånd (sea band). 
Er også gradert sykemeldt, for å få kortere dager. Er grusomt å jobbe når man er så kvalm at man brekker seg/kaster opp! 
Håper det snur for deg snart! ☺️

Anonymkode: 739dc...6aa

• Liker 1
Skrevet

Har dessverre ingen tips. Får ikke i meg mat før langt på dag, da den bare kommer i retur. Er kvalm døgnet rundt og sover dårlig. Jobber, men er så sliten at jeg nesten besvimer hver dag. Du er ikke alene ❤ 

Anonymkode: a284b...263

Skrevet

Jeg tok postafen eller afipran (metoklopramid som jeg kjøpte i Sverige, må ha resept her) for å ta de verste toppene da jeg var på jobb.

Ellers så syntes jeg frisk luft og en kopp te som jeg drakk sakte hjalp litt. Er ikke så mye å få gjort med det annet enn å holde ut til det forhåpentligvis går over av seg selv.

Fortalte noen av kollegaene på jobb (før det ble "offisielt") slik at de kunne hjelpe meg litt med diverse arbeidsoppgaver. De 2-3 stk som visst hjalp veldig. 

Spis det du liker, noe er bedre enn ingenting, og pass på å drikke godt med vann når du først klarer det.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg. Barna mine er ungdommer nå, men tenker fortsatt på de første ukene av svangerskapene med gru. Kvalme, hodepine, generell ulage. Trøsten er at det vanligvis går raskt over, selv om det ikke føles sånn når man står i det💛

Anonymkode: 72327...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil vare en periode tro du meg. Du kan ikke være hundre prosent deg selv på jobb slik vennen. Ta en tur til legen snarest og be om sykmelding. Du må hvile og rett og slett bare stå i det. Det gir seg som regel rundt uke 18 eller 19. Kommer helt an på når det gjør det selvsagt. Du kan få reseptbelagte piller mot svangerskapskvalme og forsøke og spise tørre kjeks når du står opp om morgenen. Er dette helt ekstremt så sykmeld deg. Du skal bære på et menneske i ni måneder og det er ikke lett

Men så verdt det når baby er her ❤️

God bedring til deg ❤️ og lykke til :)

Anonymkode: 72343...655

Skrevet

Jaja. Du valgte det selv

Herregud har hun bedt om empati eller?!!!! Hun spør om. Råd for svarte Satan!!!! Pell deg ut av konteksten hvis du skal være så jævla hjernedød. 

Mongolske faen as 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil vare en periode tro du meg. Du kan ikke være hundre prosent deg selv på jobb slik vennen. Ta en tur til legen snarest og be om sykmelding. Du må hvile og rett og slett bare stå i det. Det gir seg som regel rundt uke 18 eller 19. Kommer helt an på når det gjør det selvsagt. Du kan få reseptbelagte piller mot svangerskapskvalme og forsøke og spise tørre kjeks når du står opp om morgenen. Er dette helt ekstremt så sykmeld deg. Du skal bære på et menneske i ni måneder og det er ikke lett

Men så verdt det når baby er her ❤️

God bedring til deg ❤️ og lykke til :)

Ikke la sånne irriterende negative trolls påvirke deg her inne. De sliter såpass så mye med egne liv at de må gni bæsjen sin utover andre. 

Skrevet

Jeg hadde ekstrem hodepine frem til uke 13, da ga den seg. Klarte omtrent ingenting utenom å ligge på sofaen. Be legen om sykemelding om du ikke klarer å jobbe! 

Anonymkode: 37d2f...0eb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jaja. Du valgte det selv

Du må ha et trist, meningsløst liv.

Anonymkode: c4c40...713

• Liker 5
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Klarte å jobbe ut uke 9, men etter det ble jeg sykmeldt. Var så kvalm at små anstrengelser gjorde at jeg brakk meg og kastet opp, hadde i tillegg ekstrem hodepine. Jobber på kontor, så da var det ikke mulig å sitte foran to pc-skjermer lenger. Tok meg en tur til legen og fikk sykmelding og kvalmestillende. Synes det var nedtur å måtte sykmelde seg, men var glad for det senere. Du må lytte til kroppen, den gjør en stor jobb nå❤️ Hos meg varte den den ekstreme kvalmen til uke 17-18. Husker at alle sa at jeg ville bli bedre først når jeg bikket 12 uker, eller kom over i andre trimester. Det er dessverre ikke slik for alle, så jeg tror du er godt tjent med å lytte til kroppen og få en sykmelding om du trenger det! Lykke til og god bedrig ☺️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jaja. Du valgte det selv

:ler: Her så jeg for meg en av de gamle snurpne jordmødrene på gamle sitcoms som aldri ble mor selv, "Kjære unge dame, her skulle du tenkt på å lukke benene dine for 9 måneder siden, nå er det for sent"
Kult å høres ut som en sur gammel tante :)

Skrevet

Samme her. Jobber som lærer, mister synet, har migrene og kaster opp daglig.

Anonymkode: e1743...03a

Skrevet

Viktig å spise regelmessig, FØR du blir kvalm. Måtte spise litt hver 2 time, hvis ikke spydde jeg og var kvalm konstant. 

Drikk varmt vann med ingefær og honning, det er kvalmedempende.

Anonymkode: 4df9f...379

Skrevet

Samme her. Jobber som lærer, mister synet, har migrene og kaster opp daglig.

Lærer her også, med samme symptomer pluss utmattelse. Har du fått sykemelding?

Anonymkode: d9f1a...0e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lærer her også, med samme symptomer pluss utmattelse. Har du fått sykemelding?

Anonymkode: d9f1a...0e8

Nei, har ikke sykemeldt meg i mine to tidligere svangerskap heller. Jobbet som noe annet da, men likevel. Prøver å holde ut.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...