Gå til innhold

Familie middag med mexicansk jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 16 får besøk av den nye kjæresten sin nå på mandag. Jeg vurderer og lage noe mat fra hennes kultur og tenkte da på Taco. Sønnen min sier det blir helt feil men jeg tenker det kan få henne til og føle seg mer hjemme hos oss.

Har dere noen tips på andre mexicanske retter jeg evt kan lage?

Anonymkode: 5e97f...7d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chilli con eller sin carne? Meksikansk gryte? :) 

Skrevet

Er det ikke relativt velkjent at det vi kaller mexicansk mat bare er en blek etterligning?

• Liker 28
Skrevet

Lag heller noe annet. Det blir stort sett feil når man skal lage noe fra besøkendes kultur når man egentlig ikke har peiling. Har opplevd det selv! Noen skulle lage kjøttkaker til meg. Hjelpemeg det var helt grusomt... og veldig langt fra slik jeg var vant med. 

Bedre å lage noe annet. 

Anonymkode: 6ef1a...acd

• Liker 25
Skrevet (endret)

Hvis sønnen din sier det blir feil, så synes jeg du burde å respektere han og lage noe annet.

Noe norsk kanskje?

Endret av ostekaker
  • Liker 21
Skrevet

Din taco vil jo aldri kunne måle seg med en taco hun har vokst opp med. Hadde heller laget noe norsk mat, noe hun hadde syns vært mer spennende. Norsk taco er jo ikke engang i nærheten av den meksikanske versjonen.

Anonymkode: 3ca50...83d

• Liker 11
Skrevet

Lag noe annet. De har sikkert mye bedre taco hjemme, ikke fornorsket. 

Ta noe de fleste ungdommer liker. Pasta, pizza, lasagne, gyros.

Anonymkode: 4266a...dba

• Liker 8
Skrevet

Utlendinger liker laks. Det går jo an å lage. Evt all annen fisk.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å spørre sønnen din hva hun liker og ikke liker. Safere enn noe typisk norsk hun kanskje synes smaker kjedelig.

• Liker 9
Skrevet

:fnise:

Du fikk i alle fall meg til å le.

Anonymkode: e0e25...f9d

• Liker 7
Skrevet

Ikke lag norsk taco!! Jeg har en meksikansk venninne og tro meg, taco slik vi lager den er noe av det mest harry de vet om😂 Det smaker IKKE som meksikansk mat! Feks bruker de aldri kjøttdeig o.l. Da foretrekker de faktisk fisk! Og mais blir heller ikke mye brukt, slik vi forbinder med taco.

Anonymkode: adf57...c08

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sønnen min på 16 får besøk av den nye kjæresten sin nå på mandag. Jeg vurderer og lage noe mat fra hennes kultur og tenkte da på Taco. Sønnen min sier det blir helt feil men jeg tenker det kan få henne til og føle seg mer hjemme hos oss.

Jeg synes du angriper det feil. Noe av hensikten med å bli bedt på middag er å få servert mat som de du er på besøk til lager den. Kanskje livretten til sønnen din om det ikke er mexicansk?

• Liker 6
Skrevet

Ville nok ikke ha laget meksikansk mat da resultatet sannsynligvis ikke er like bra som hun får servert hjemme! Lag noe annet sønnen din (og andre ungdommer) vil like.

Anonymkode: 3a5f5...bb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lag noe annet. De har sikkert mye bedre taco hjemme, ikke fornorsket. 

Ta noe de fleste ungdommer liker. Pasta, pizza, lasagne, gyros.

Anonymkode: 4266a...dba

Støtter denne. Tenker Mexicansk ungdom spiser akkurat det sammme som annen ungdom. Pizza. 

Jeg ville droppet meksikansk og jeg ville droppet typisk norsk (lutefisk/smalahove/rakørret). Italiensk er ganske trygt.

(Jeg tipper de har noen meninger om hvordan taco skal være, men har en mistanke om at de henfaller til junk-varianten nå for tiden. Vi lager ikke mye norsk mat fra bunnen vi heller.)

• Liker 2
Skrevet

For all del, ikke prøv deg på å lage Mexicansk! Det vi ser på som Mexicansk mat er fornorsket texmex, og har svært lite til felles med det de egentlig spiser i Mexico. Gå for pizza eller noe annet enkelt som alle ungdommer liker.

Anonymkode: 7f823...c9e

• Liker 2
Skrevet

Fredags-tækkos er så norsk som det kan bli. Det er ingenting mexicansk med det. Server det slik at hun får et innblikk i norsk kultur.

Anonymkode: 8bd4c...3e7

• Liker 2
Skrevet

lag noe norsk istedet. Kjøttkaker i brun saus, koteletter, stekt laks er jo godt, biff eller lasagne fins mye en kan lage. Taco hadde jeg holdt meg unna.. ha ha ha..sikkert langt fra det de har i Mexico. 

• Liker 1
Skrevet

Hør på sønnen din. Den måten vi lager taco eller annen "mexicansk" mat i Norge er veldig langt unna hennes kultur

Anonymkode: b9a4d...d0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dropp det.

Tacos sånn vi spiser det i Norge har ingenting med Mexico å gjøre. Og det Toro kaller meksikansk gryte er like meksikansk som jeg er en trebent krokodille. 

Italiensk er ganske safe. Pizza er noe de fleste liker. Og den kan lages på utrolig mange måter. 

Anonymkode: d5b2c...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...