AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #41 Skrevet 31. januar 2022 De skal selvsagt legitimere seg når de utøver makt. Som å stoppe noen eller holde de igjen. Hva slags samfunn hadde vi fått dersom hvem som helst kunne pågripe folk bare ved å si at de er politi uten å trenge å legitimere seg. Det er altfor mange eksempler på politi som misbruker makten til å bortføre og drepe folk. Og sivile som gir seg ut for å være politi enten uten legitimasjon eller med falskt legitimasjon som gjør det samme. Og politiet ser ikke ut til å bry seg en døyt om folk som ringer på hos eldre enslige kvinner og sier de må slippes inn fordi de er "politi i sivil". Det er tull at man skal gjøre som politiet sier. Til det er sjansen for at de faktisk ikke er politi for stor. Og sjansen for at det er en politimann som er ute for å gjøre noe kriminelt er også stor. Tilliten til politiet er bunnskapt. Og det må politiet selv ta skylden for. Og om de tror de ikke trenger folkets tillit, er det bare å se på aksjoner som defund the police og stadig nye borgervernsgrupper. Politet er i ferd med å bli en fiende av befolkningen. Og de er dumme hvis de tror at dette ikke angår dem. Også politiansattes familier lever i samfunnet. De har barn på skoler og ektefeller i sivile jobber. Alle blir mål for "rettferdighet". Anonymkode: cf91b...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #42 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): De skal selvsagt legitimere seg når de utøver makt. Som å stoppe noen eller holde de igjen. Hva slags samfunn hadde vi fått dersom hvem som helst kunne pågripe folk bare ved å si at de er politi uten å trenge å legitimere seg. Det er altfor mange eksempler på politi som misbruker makten til å bortføre og drepe folk. Og sivile som gir seg ut for å være politi enten uten legitimasjon eller med falskt legitimasjon som gjør det samme. Og politiet ser ikke ut til å bry seg en døyt om folk som ringer på hos eldre enslige kvinner og sier de må slippes inn fordi de er "politi i sivil". Det er tull at man skal gjøre som politiet sier. Til det er sjansen for at de faktisk ikke er politi for stor. Og sjansen for at det er en politimann som er ute for å gjøre noe kriminelt er også stor. Tilliten til politiet er bunnskapt. Og det må politiet selv ta skylden for. Og om de tror de ikke trenger folkets tillit, er det bare å se på aksjoner som defund the police og stadig nye borgervernsgrupper. Politet er i ferd med å bli en fiende av befolkningen. Og de er dumme hvis de tror at dette ikke angår dem. Også politiansattes familier lever i samfunnet. De har barn på skoler og ektefeller i sivile jobber. Alle blir mål for "rettferdighet". Anonymkode: cf91b...9e5 Hjelpes... Anonymkode: b3d6e...a42 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #43 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjelpes... Anonymkode: b3d6e...a42 https://www.nrk.no/nyheter/mann-utga-seg-for-a-vaere-politimann-_-stjal-porsche-1.15833742 Anonymkode: cf91b...9e5
Druid Skrevet 31. januar 2022 #44 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 19.22): Nei, det har man selvfølgelig ikke. ikke helt så enkelt : Det er noe som heter borgerarrest : I Norge er dette hjemlet i straffeprosessloven § 176, og går som følger: Når det er fare ved opphold, kan politimann foreta pågripelse uten beslutning av retten eller av påtalemyndigheten. Det samme gjelder enhver annen dersom den mistenkte treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor. Den som uten å høre til politiet har foretatt en pågripelse, skal straks overgi den pågrepne til politiet. En politi uten legitimasjon, tilhører denne gruppen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #45 Skrevet 31. januar 2022 On 1/30/2022 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Jada, det er enkelt å finne slike saker. Men husk at det er retten som vurderer dokumentasjon og bevis. For hver link du poster om denne finnes det sikkert tusen dommer på forelegg. Men for all del, ikke tro meg pga noen enkeltsaker. Jeg har bare jobbet med dette i 15 år. Anonymkode: 3a025...d07 Har selv blitt stoppet av sivil politi da de mente jeg hadde kjørt for fort og ville skrive ut forelegg, jeg mente jeg ikke hadde kjørt for fort og jeg spurte da om å få se videomåling som viste dette. De ble da spake for det hadde det ikke og jeg kjørte derfra uten noen bot eller noe mer Anonymkode: 8fe05...628
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #46 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har selv blitt stoppet av sivil politi da de mente jeg hadde kjørt for fort og ville skrive ut forelegg, jeg mente jeg ikke hadde kjørt for fort og jeg spurte da om å få se videomåling som viste dette. De ble da spake for det hadde det ikke og jeg kjørte derfra uten noen bot eller noe mer Anonymkode: 8fe05...628 Ja, det stemmer nok. Men det du skriver bekrefter jo det jeg sier. Man skriver bare så saker hvor man kan stå i retten og være helt sikker. Her tipper jeg de mente du kjørte på en litt spesiell måte, uten at de hadde målinger og at var i nedre sjikt for alvorlighet men over terskelen for å prate med deg. Det er heller ikke sånn at enhver sivil politibil hwr måleutstyr. Noen har det såklart, men enkelte biler er helt ordinære politibiler som ikke er uniformert n Jeg har skrevet anmeldelse basert på observasjoner uten bilder eller video og det er helt vanlig. Rettspraksis er at dette holder til dom dersom det går til tingretten. Anonymkode: 3a025...d07
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #47 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, det stemmer nok. Men det du skriver bekrefter jo det jeg sier. Man skriver bare så saker hvor man kan stå i retten og være helt sikker. Her tipper jeg de mente du kjørte på en litt spesiell måte, uten at de hadde målinger og at var i nedre sjikt for alvorlighet men over terskelen for å prate med deg. Det er heller ikke sånn at enhver sivil politibil hwr måleutstyr. Noen har det såklart, men enkelte biler er helt ordinære politibiler som ikke er uniformert n Jeg har skrevet anmeldelse basert på observasjoner uten bilder eller video og det er helt vanlig. Rettspraksis er at dette holder til dom dersom det går til tingretten. Anonymkode: 3a025...d07 Tror de må ha måleutstyr for å ta fart, en kompis av meg kjørte i sånn ca 170 og ble stoppet de ville ta lappen fra han, men han spurte om å få se målingen de hadde tatt av han, de hadde ingen måling og han fikk bare dra videre Anonymkode: f12e8...021
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #48 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror de må ha måleutstyr for å ta fart, en kompis av meg kjørte i sånn ca 170 og ble stoppet de ville ta lappen fra han, men han spurte om å få se målingen de hadde tatt av han, de hadde ingen måling og han fikk bare dra videre Anonymkode: f12e8...021 Man kan bruke speedometermåling og. Det er litt andre krav til hvordan målingen utføres og det er ikke alltid man får det til. Da blir det med stans, kontroll og loggføring. Anonymkode: 3a025...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå