Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte du skylleflaske til å skylle etter dobesøk etter fødsel? F.eks. slik som selges på fødebagen.no? Er det verdt å bruke penger på, eller kan man like godt bruke en vanlig imsdalflaske f.eks? Hva gjorde du?

Anonymkode: 790c5...2ae

Skrevet

Jeg brukte dusjen.

Anonymkode: 367c3...1ca

• Liker 3
Skrevet

Brukte en Imsdal-flaske. Funket helt fint.

Anonymkode: e65c1...0a5

• Liker 2
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Brukte du skylleflaske til å skylle etter dobesøk etter fødsel? F.eks. slik som selges på fødebagen.no? Er det verdt å bruke penger på, eller kan man like godt bruke en vanlig imsdalflaske f.eks? Hva gjorde du?

Helt unødvendig å bruke penger på. Hvor mye skal de ha for en slik skylleflaske da? 

Skrevet

Kan man ikke bruke papir etter fødsel?

Anonymkode: 38017...015

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man revner mye, kan det svi veldig når man tørker med papir. Da er det greit å ha noe og skylle med. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

brukte dusjen

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

au

Skrevet

Jeg «klappet» forsiktig med papir, eller så gikk jeg inn i dusjen og skylte underlivet etter dobesøk. Det ble nok oftest en tur i dusjen, for man føler seg jo gjerne både skitten og litt svett. Jeg tror ikke en slik flaske ville vært tilstrekkelig til å få meg ren. 

Anonymkode: 83a5f...cf7

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge bruker man skylleflaske før man kan bruke papir igjen og alt er normalt?

Skrevet

Jeg har kjøpt denne gangen, tror den blir gull verdt. Nå er dusjen vår 3 meter fra doen denne gangen også, sist hadde vi så lite bad at jeg nesten satt inni dusjen å tisset.

Nå koster ikke akkurat den skylleflaska til Fødebagen så mye at man blir ruinert om den ikke blir brukt, så jeg prøver. 

Anonymkode: e1e68...cb0

• Liker 1
Skrevet

Brukte dusjen eller et litermål med lunket vann. Hadde noe skrubbsår som ikke ble sydd, sånne helt overfladiske, og da syns jeg det svei om jeg ikke hadde vann på samtidig som jeg tisset. Men hadde aldri giddet å brukt penger på en egen skylleflaske, tror ikke det gikk å få kjøpt den gang heller.

Anonymkode: 4b98b...428

Skrevet

Jeg klappet forsiktig med papir, og tok en spylerunde hver kveld før leggetid. Null stress!

Anonymkode: ad3bd...79e

Skrevet

Nei. Jeg ble klippet og hadde en del rifter - og følte presset var så ubehagelig da jeg satt på do (bare å sitte der, uavhengig av hva jeg gjorde) - så jeg brukte en kald, våt klut og holdt «mottrykk» der nede da jeg var på do 😛 Synes det hjalp veldig, hadde ikke behov for noe skylling i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet

Bare tissa i dusjen i 2mnd, jeg.

Anonymkode: cb8b0...490

Annonse
Skrevet

Vi har vannkanne ved doen hjemme uansett, så brukte bare den. 

Anonymkode: 82329...644

Skrevet

Jeg brukte den veldig mye, og anbefaler den. Kjekk om man har mensen eller løs mage også, blir som et lite bidét. 

• Liker 1
Skrevet

Brukte alltid dusjen etter nummer 2, og noen ganger etter nr. 1 ved behov (som tross alt er et par ganger daglig i begynnelsen, i hvert fall hos meg. Brukte babyklutene (billige, myke gas-kluter som kan vaskes på 90 grader) til å tørke meg etter dusjen og evt med vann til å vaske etter nr. 1 ved behov. Ellers brukte jeg papir, synes det gikk helt fint å tørke med, og det er jo en del blod/slim som jeg helst vil ha på toalettpapir eller i dusjen. 

Anonymkode: fb019...a86

Skrevet

Jeg brukte den og var fornøyd med det. Absolutt ikke noe jeg tenker at man MÅ ha, men hos oss er det fire meter mellom toalett og dusj, så det var ikke et alternativ å gå dit hver gang. Imsdalflaske e.l. hadde sikkert gått fint, men jeg likte hvordan denne spyler vannet «oppover» og at den var enkel å styre dit jeg ville det. Brukte den allerede på sykehuset. Jeg er av typen som tenker «virker det praktisk, så kjøper jeg det», så det finnes nok minst like god gratisløsninger om man foretrekker det. 

Anonymkode: d1b12...d78

• Liker 1
Skrevet
Skylines skrev (3 timer siden):

Jeg brukte den veldig mye, og anbefaler den. Kjekk om man har mensen eller løs mage også, blir som et lite bidét. 

Enig i det her.

I tillegg var første stedet jeg var på barsel ikke utstyrt med dusj på do! Det var da jeg bestemt meg for å kjøpe skylleflaske.

De er mere «dusj» enn hva man vil få av en Imsdal flaske, men Imsdal flaske går forsåvidt - bare mye hardere stråle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...