AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Har en venninne som jeg har hatt kontakt med i 4 år nå. Vi ble kjent gjennom jobb og holdt kontakten siden. Det siste året har hun sjelden tatt kontakt, men jeg har fortsatt å ta jevnlig kontakt for å møtes. Etter november har vi ikke møttes. Jeg sendte henne melding i før jul og sa at vi kanskje ikke skulle møtes nå pga korona og kort tid til jul. Hun var enig, men sa vi kan ringes. Etter det har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg prøver å vente og se om hun tar noe kontakt. Er det best at jeg bare venter og lar henne ta kontakt nå eller bør jeg ta initiativ igjen? Jeg vil jo ikke mase, men synes det er så trist at hun ikke tar kontakt. Anonymkode: aa0e2...e99
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Siden dere ikke avtalte nærmere når, eller hvem, som skulle ringe, ser jeg ikke noe feil ved at du ringer henne nå i januar/februar. Dette var i november, så du maser ikke akkurat Spør om hun har hatt en fin jul, og hvordan hun har det på nyåret. Kanskje det skjer mye i livet hennes nå, og det er derfor hun ikke har hatt tid til deg. Ser at du skriver at hun har tatt lite kontakt, at det helst er du som kontakter henne, så jeg ville sett an hvordan dette utvikler seg, det er ikke hyggelig når det blir bare en som tar initiativ. Etter hvert vil man jo ta manglende kontakt som et hint om at personen ikke er så interessert i å møtes. Anonymkode: ceb72...c34 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Siden dere ikke avtalte nærmere når, eller hvem, som skulle ringe, ser jeg ikke noe feil ved at du ringer henne nå i januar/februar. Dette var i november, så du maser ikke akkurat Spør om hun har hatt en fin jul, og hvordan hun har det på nyåret. Kanskje det skjer mye i livet hennes nå, og det er derfor hun ikke har hatt tid til deg. Ser at du skriver at hun har tatt lite kontakt, at det helst er du som kontakter henne, så jeg ville sett an hvordan dette utvikler seg, det er ikke hyggelig når det blir bare en som tar initiativ. Etter hvert vil man jo ta manglende kontakt som et hint om at personen ikke er så interessert i å møtes. Anonymkode: ceb72...c34 Man skulle tro det, men jeg har en venn jeg ikke kontakter; derimot kontakter han meg stort sett daglig. Venter ofte 1-2 dager før jeg gir korte svar. Jeg har tatt det opp flere ganger at han er for intens, føler meg helt kvalt. Nå blokkerer jeg noen timer daglig for egen sjelefred. Har ikke dårlig samvittighet om det ender med at jeg ghoster…Sier ikke at veninnen til ts ghoster, bare at noen overhodet ikke eier sosiale antenner☺️ Anonymkode: 46241...784
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Jeg syns det høres ut som venninnen din ikke er så interessert i å fortsette vennskapet. Mest sannsynlig har hun sett på det som et "jobbvennskap" og nå som dere ikke jobber sammen (høres det ut som) dabber det av Anonymkode: f7539...26f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Siden dere ikke avtalte nærmere når, eller hvem, som skulle ringe, ser jeg ikke noe feil ved at du ringer henne nå i januar/februar. Dette var i november, så du maser ikke akkurat Spør om hun har hatt en fin jul, og hvordan hun har det på nyåret. Kanskje det skjer mye i livet hennes nå, og det er derfor hun ikke har hatt tid til deg. Ser at du skriver at hun har tatt lite kontakt, at det helst er du som kontakter henne, så jeg ville sett an hvordan dette utvikler seg, det er ikke hyggelig når det blir bare en som tar initiativ. Etter hvert vil man jo ta manglende kontakt som et hint om at personen ikke er så interessert i å møtes. Anonymkode: ceb72...c34 Takk for hyggelig svar Ja, jeg kan jo ringe i februar hvertfall da det har gått så lang tid. Det har skjedd mye i livet hennes nå. så det kan jo være derfor. Men jeg må nok se hvordan det utvikler seg ja, for det er sant som du skriver at det ikke er hyggelig når det bare en som tar initiativ. Da må jeg nok i så fall gi det opp for et vennskap må jo gå begge veier. Anonymkode: aa0e2...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå