Gå til innhold

Dresskode regnskapsbyrå/kontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullfører utdannelse innen regnskap nå til våren, og lurer på hvordan dresskoden pleier å være? Har typisk studentstil nå, men ønsker å begynne allerede nå å bygge garderoben for neste fase i livet :)  Er 25 år gammel.

Anonymkode: 3ccc4...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige klær.

Anonymkode: 09dde...577

• Liker 4
Skrevet

Helt normale hverdagsklær, uformell kles kode der

Anonymkode: fc393...0ac

• Liker 2
Skrevet

Kommer litt an på hva slags byrå. Er det et mindre lokalt, så kan du nok kle deg i helt vanlige klær. Er det snakk om EY, KPMG, Deloitte, PWC, o.l. så vil jeg si at kleskoden er "business casual", altså litt finere enn helt ordinære klær, men fortsatt ikke helt formelt... 

Anonymkode: d1d3a...6a0

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan bekrefte at på mindre steder er kleskoden helt casual. Jeg bor i en middels stor kommune og har hatt jevnlige møter og kontakt med 4-5 av de lokale kontorene gjennom noen år i forbindelse med jobb. De går i alt fra dongeri og genser til hverdagskjoler, enkle skjorter og "vanlige" bukser. Ingen businessantrekk, ingen slips, ingen drakter osv. 

Anonymkode: c22c7...815

• Liker 1
Skrevet

Mankini.

Anonymkode: b4baf...afb

Skrevet

Vanlig pene klær. Ikke hettegenser og ikke joggebukse. Klær du ville tatt på deg for å gå på kafé. 

Anonymkode: 4ea8a...f72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer litt an på hva slags byrå. Er det et mindre lokalt, så kan du nok kle deg i helt vanlige klær. Er det snakk om EY, KPMG, Deloitte, PWC, o.l. så vil jeg si at kleskoden er "business casual", altså litt finere enn helt ordinære klær, men fortsatt ikke helt formelt... 

Anonymkode: d1d3a...6a0

Er ikke de fire store, nei, er lokalt byrå. Tusen takk for hjelpen alle sammen, jeg var faktisk redd for at det var mye stivere 😅 litt kjedelig å skille seg ut negativt som fersk

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke de fire store, nei, er lokalt byrå. Tusen takk for hjelpen alle sammen, jeg var faktisk redd for at det var mye stivere 😅 litt kjedelig å skille seg ut negativt som fersk

Jeg kler meg litt finere enn hva jeg ville gått med hjemme. Går ikke med jeans og hettegenser, men det er ikke feil å gå med jeans og en fin genser/bluse. 

Anonymkode: ea839...e51

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...