Gå til innhold

Trenger forslag til potet og saus til biff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage biff med ovnsbakte rotgrønnsaker med honning. Mulig jeg sprøsteker litt spekeskinke til og. 
Men jeg trenger tips til hvilke poteter jeg skal servere til. Og hvilken saus som passer.

Anonymkode: 13579...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagd potetstappe? Soppsaus? 

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (5 minutter siden):

Hjemmelagd potetstappe? Soppsaus? 

Var innom tanken på det ja🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal lage biff med ovnsbakte rotgrønnsaker med honning. Mulig jeg sprøsteker litt spekeskinke til og. 
Men jeg trenger tips til hvilke poteter jeg skal servere til. Og hvilken saus som passer.

pommes frites eller ovnsbakte potetbåter, bakt potet, potetmos, bskt potet.. ojoj mulighetene er mange.

saus: rødvinssaus, soppsaus eller bernaisesaus (ordentlig. Ikke toro)

Skrevet

Med rotgrønnsaker ville jeg likt å få potetstappe til. Saus kan være peppersaus eller soppsaus, det er de to jeg liker best til tilbehøret du beskriver. 

Anonymkode: 18593...d20

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker hasselbackpoteter. Og peppersaus. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har som regel hasselbackpoteter og bearnaisesaus til, men noen ganger varierer vi med fløtegratinerte poteter og rødvinsreduksjon (kokt inn til nesten sirupskonsistens). 

• Liker 1
Skrevet
FantasDick skrev (7 minutter siden):

Jeg elsker hasselbackpoteter. Og peppersaus. 

Hasselbackpoteter er min favoritt også. Kona pleier å ta ut formen hvert tiende til femtende minutt for å øse oljen og smøret i formen over dem, slik at de blir perfekt crunchy på toppen og fantastisk møre i midten. :sikle:

• Liker 2
Skrevet

Bærné seff! Hva er biff uten bærné? Hæ? Hææ? Hæææææh?

Anonymkode: c4c35...bf1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Med rotgrønnsaker ville jeg likt å få potetstappe til. Saus kan være peppersaus eller soppsaus, det er de to jeg liker best til tilbehøret du beskriver. 

Anonymkode: 18593...d20

Tror nok det blir en god hjemmelagd potetmos og soppsaus. Greit å variere fra det mer eller mindre faste ovnstekte poteter og bernaise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...