AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Hva gruet du deg til? Og hvordan gikk det egentlig? Anonymkode: 642a9...6da
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Gruer meg alltid til hver praksis, men det går alltid fint. Du vokser enormt på det, og man har godt av å tre ut av komfortsonen. Jeg regner med sykehjemspraksisen er din første praksis? Du kan ta det helt med ro. Kravene er ganske lave til hva du skal prestere og ditt kunnskapsnivå. Fokuser på å være «på», still spørsmål, si ja, smil og lær alt du kan lære. Plutselig er du ferdig utdannet - og det er mye skumlere, i hvert fall de første 3-4 årene 😊 Hilsen sykepleier Anonymkode: 57626...57d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Elsket sykehjemmet! Ja, det er siste stoppested. Men mange blir der i opptil flere år, og det skal ikke være et trasig liv. Derfor er mye av jobben å skape innhold til dagene, i motsetning til på sykehuset, der det er "treat and street". Anonymkode: b4ecf...f3f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Jeg gruet meg ikke. Hadde en kjempefin praksis der, mye bedre enn medisinsk og kirurgisk. Jeg hadde en fantastisk veileder, som betyr mye. Var også på et veldig bra sykehjem som satte trivsel hos beboerne veldig høyt. Det var 8 flotte uker for min del. Anonymkode: 9a11f...f12 2
Jalee Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Gruet med ikke noe særlig, gledet meg til å endelig få startet med praksis etter all teorier! Var koselig med praksis på sykehjem. Da jeg gikk sykepleien var dette første praksis. Ikke så høye forventninger og god tid til å være student. Hadde praksis på en skjermet avdeling og selv om det var slitsomt på en måte så lærte jeg masse om kommunikasjon og demens som har hjulpet meg mye etterpå. Hadde aldri vært borti helsevesenet i det hele tatt og var litt nervøs før, men det ga seg fort. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 Sykehjemspraksis er vanvittig kjedelig og monotont. Ingen faglige utfordringer. Takler du tungt stell og kjedelige dager i åtte uker sammenhengende, så går det fint. Anonymkode: b6a09...f19 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sykehjemspraksis er vanvittig kjedelig og monotont. Ingen faglige utfordringer. Takler du tungt stell og kjedelige dager i åtte uker sammenhengende, så går det fint. Anonymkode: b6a09...f19 Du tror at det ikke er noen faglige utfordringer på sykehjem? Altså ingen pasientbehandling, sykepleieprosedyrer eller etiske dilemmaer? Nei dette var en arrogant holdning mot sykehjem generelt 🙄 Anonymkode: 4f810...ecd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå