AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Jeg er med i en termingruppe på Facebook. Der skrives det om at babyen min sliter med å sove på kvelden og trenger hjelp til å finne søvn. Babyene er 3-4 mnd. Jeg har vært heldig og fått en baby som sover greit. I det siste har hen trengt litt hjelp med søvn også på dagtid, men det går fort å få roet babyen min ned og vipps så sover hen. De siste dagene har vi lagt hen til å sove på rommet vårt i 8 tiden da hen har vært trøtt da av seg selv og jeg har like gjerne lagt hen der. Da sover hen til vi leggeross i 23 tiden, får mat rundt da og sovner igjen. Til neste måltid. Før de siste dagene har hen blitt tatt med når vi voksne legger oss. Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal legge de små for seg selv? Og at de skal sove da og da om de ikke er trøtte? Når de er så små? Eller er det jeg som er for avslappet og eller bortskjemt? Anonymkode: a7e12...a1c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er med i en termingruppe på Facebook. Der skrives det om at babyen min sliter med å sove på kvelden og trenger hjelp til å finne søvn. Babyene er 3-4 mnd. Jeg har vært heldig og fått en baby som sover greit. I det siste har hen trengt litt hjelp med søvn også på dagtid, men det går fort å få roet babyen min ned og vipps så sover hen. De siste dagene har vi lagt hen til å sove på rommet vårt i 8 tiden da hen har vært trøtt da av seg selv og jeg har like gjerne lagt hen der. Da sover hen til vi leggeross i 23 tiden, får mat rundt da og sovner igjen. Til neste måltid. Før de siste dagene har hen blitt tatt med når vi voksne legger oss. Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal legge de små for seg selv? Og at de skal sove da og da om de ikke er trøtte? Når de er så små? Eller er det jeg som er for avslappet og eller bortskjemt? Anonymkode: a7e12...a1c Jeg mener at babyen min sier jo fra når hen er trøtt og så sovner, eller trenger litt nærhet fra meg for å roe seg. Så hvorfor bysses det og lulles det og mange spørsmål om at de sliter med legging allerede nå ? Sover de ikke i det hele tatt om de ikke setter i verk tiltak? Sier ikke babyene deres fra om at de er trøtte og sovner når de er trøtte? Anonymkode: a7e12...a1c
Saftelsker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Gutten min var flink å si ifra når han var trøtt, eller jeg var flink til å lese han og alle de små signalene han sendte. Tilpasset meg han og hans sovemønster, ikke andre veien. Stresset ikke med at han skulle sove på eget rom heller, det kom av seg selv etterhvert. Var vel heldig og fikk en baby som sov bra vi også. Tror det ligger i kulturen vår at babyer skal læres opp til å sove for seg selv tidlig. Er liksom bare sånn vi nordmenn gjør det
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 22.19): Jeg mener at babyen min sier jo fra når hen er trøtt og så sovner, eller trenger litt nærhet fra meg for å roe seg. Så hvorfor bysses det og lulles det og mange spørsmål om at de sliter med legging allerede nå ? Sover de ikke i det hele tatt om de ikke setter i verk tiltak? Sier ikke babyene deres fra om at de er trøtte og sovner når de er trøtte? Anonymkode: a7e12...a1c Nei alle babyer gjør ikke det. Mitt første barn sovnet kun under måltider og i vogna. Mitt andre barn sovnet av seg selv hvor som helst. Mitt tredje barn må ha veldig mye søvnstøtte og klarer ikke å finne søvnen og roen selv. Han er 4 mnd og har siden han var 2 mnd måtte trilles konstant i vogn for å sove på dagen. Hvis vi ikke gjør det når han er trøtt blir han hysterisk. På natta må han bysses i søvn. Han finner ikke søvnen på egen hånd. Er det ditt første barn eller? Anonymkode: 09683...134 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 22.19): Jeg mener at babyen min sier jo fra når hen er trøtt og så sovner, eller trenger litt nærhet fra meg for å roe seg. Så hvorfor bysses det og lulles det og mange spørsmål om at de sliter med legging allerede nå ? Sover de ikke i det hele tatt om de ikke setter i verk tiltak? Sier ikke babyene deres fra om at de er trøtte og sovner når de er trøtte? Anonymkode: a7e12...a1c Nei, mange får overtrøtte babyer babyer som ikke sover i det hele tatt uten veldig mye støtte og hjelp. Du har nok vært heldig men er ikke sånn for alle dessverre. Anonymkode: ea99d...91d 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei alle babyer gjør ikke det. Mitt første barn sovnet kun under måltider og i vogna. Mitt andre barn sovnet av seg selv hvor som helst. Mitt tredje barn må ha veldig mye søvnstøtte og klarer ikke å finne søvnen og roen selv. Han er 4 mnd og har siden han var 2 mnd måtte trilles konstant i vogn for å sove på dagen. Hvis vi ikke gjør det når han er trøtt blir han hysterisk. På natta må han bysses i søvn. Han finner ikke søvnen på egen hånd. Er det ditt første barn eller? Anonymkode: 09683...134 Nei andre. Anonymkode: a7e12...a1c
Piruette Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Min første viste lite trøtthetstegn. Måtte nesten hjelpe henne til å i det hele tatt bli søvnig, om ikke kunne hun holde det gående timesvis fra veldig ung alder (typ noen uker!). Prøvde rutiner, følge med på våkenvindu, introdusere assosiasjoner (white noise, vogn, koseklut osv) til ingen nytte. Nr 2 er så vanvittig tydelig i kroppsspråk når han blir trøtt at denne gangen er det lekende lett å få han til å feks sove dupp. Han er 10 mnd og sover 3 dupper om dagen, mens storesøster i samme alder sov 1 liten dupp midt på dagen. Det ER forskjell på unger selvsagt. Samme med meg og samboer. Han legger hode på puta og sovner. Jeg bruker en evighet på å sovne og finner søvnen enklest ved å feks lytte på podkast. 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Piruette skrev (27 minutter siden): Min første viste lite trøtthetstegn. Måtte nesten hjelpe henne til å i det hele tatt bli søvnig, om ikke kunne hun holde det gående timesvis fra veldig ung alder (typ noen uker!). Prøvde rutiner, følge med på våkenvindu, introdusere assosiasjoner (white noise, vogn, koseklut osv) til ingen nytte. Nr 2 er så vanvittig tydelig i kroppsspråk når han blir trøtt at denne gangen er det lekende lett å få han til å feks sove dupp. Han er 10 mnd og sover 3 dupper om dagen, mens storesøster i samme alder sov 1 liten dupp midt på dagen. Det ER forskjell på unger selvsagt. Samme med meg og samboer. Han legger hode på puta og sovner. Jeg bruker en evighet på å sovne og finner søvnen enklest ved å feks lytte på podkast. 🤷🏻♀️ Ja jeg forstår. Babyen min bare sovner egentlig. Slik var det med søskenet også. Anonymkode: a7e12...a1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå