Bakama Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Hei! Jeg har vært i forhold med en mann i snart to år nå. Jeg har barn og han har barn. Vi er pr.d.d kjærester og jeg ser ikke for meg at vi klarer å komme oss til det punktet vi blir samboere. Jeg er ganske selvstendig og selvgående. Som alenemamma så lærer man seg å klare seg selv. Problemet i mitt forhold er at jeg ikke "trenger han". Det er det han gir uttrykk for hele tiden. Feks når jeg skulle snekkere en ny platting, jeg kjører henger, sager, kapper skrur, måler og bærer alt selv. Monterer flatpakker fra IKEA, gjerne også fortere enn han. Men i tillegg er han noe kontrollerende. Forteller at jeg ikke kan kle meg på en sånn måte, spør om jeg kan sende bilde av hva jeg har på meg før jeg skal få besøk av studievenner for å studere. Er dette fordi han er usikker? Er det jeg som gjør han usikker? Jeg føler ikke at jeg har behov for/trenger en kjæreste. Jeg har lyst på en som kan være der og behandle meg godt.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Du kan jo la han slippe til litt selv om du kan gjøre ting fortere? Ellers burde han ikke være kontrollerende, men jeg ville tolka det som at han ville se meg fint/sexy kledd.. men jeg kjenner jo ikke fyren da. Anonymkode: 86c8d...250
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Nei, det er ikke du som gjør han usikker. Han er usikker av seg selv og vil kontrollere deg. Det er han som er problemet og ikke du. Jeg er superselvstendig og har ikke inntrykk av at samboer synes jeg er vanskelig å være sammen med for å svare på trådtittel. Det gjør likevel ikke at han synes han er unyttig. Det er også litt annerledes når vi er samboere, fordi da gjør vi også praktiske ting sammen, noe som ikke ville vært like naturlig om vi bodde hver for oss. Men det har ingenting å gjøre med at han du er sammen med har et kontrollbehov. Det er et stort varseltegn og ikke bra. Anonymkode: ad091...d08 9
MikkelStrev Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 For en normal mann er det enkleste å være sammen med selvstendige kvinner som ikke legger seg ned og griner så fort verden går dem litt i mot. For menn flest er det en gave med en kvinne som ikke setter seg ned og venter på at mannen skal fikse og ordne alt en mann er forventet å fikse. For en usikker mann er det sikkert ikke slik. Uansett skal ingen være sammen med en mann som forteller deg hvordan du bør kle deg og vil forhåndsgodkjenne venner og antrekk. Hvis du ikke ser de røde flaggene her så er du fargeblind. 14
absinthia Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Som en som er klok av skade: Jeg hadde vraket ham fordi han skulle kontrollere hva jeg hadde på meg. Det skal være kos med en mann og ikke et kontrollregime. At han driver med dette såpass tidlig er et hint om at det kan bli mye verre. ( Jeg tar her høyde for at du ikke pleier å gå rundt i netting strømper og sexy undertøy når du har besøk, men at du går i ganske normale klær) Ellers: Det er sikkert både fordeler og bakdeler med å være i et forhold med selvstendige damer, hos oss er det en fordel at jeg både er oppvokst med en mor som var alenemor og at jeg var det selv, før mannen kom inn i bildet. Det er fordi mannen min normalt sett er mye bortreist på jobb og ikke har faste arbeidstider. Mange i hans bransje, sliter med å forhold, som følge av snåle arbeidstider og at de er mye bortreist. Dersom jeg ikke hadde vært vant til å klare meg selv, ville jeg nok ikke taklet dette like godt. 1
Bakama Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kan jo la han slippe til litt selv om du kan gjøre ting fortere? Ellers burde han ikke være kontrollerende, men jeg ville tolka det som at han ville se meg fint/sexy kledd.. men jeg kjenner jo ikke fyren da. Anonymkode: 86c8d...250 Jeg lar han slippe til. Problemet er at det virker til at han ikke liker tanken på at ikke har "behov" for han. Det med å sende bilder er for å vite hva jeg har på meg. Han kan fint kommentere at det ikke er passende.
Bakama Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, det er ikke du som gjør han usikker. Han er usikker av seg selv og vil kontrollere deg. Det er han som er problemet og ikke du. Jeg er superselvstendig og har ikke inntrykk av at samboer synes jeg er vanskelig å være sammen med for å svare på trådtittel. Det gjør likevel ikke at han synes han er unyttig. Det er også litt annerledes når vi er samboere, fordi da gjør vi også praktiske ting sammen, noe som ikke ville vært like naturlig om vi bodde hver for oss. Men det har ingenting å gjøre med at han du er sammen med har et kontrollbehov. Det er et stort varseltegn og ikke bra. Anonymkode: ad091...d08 Det finnes håp der ute 🙌 Så flott å høre at du har funnet en mann som setter pris på din selvstendighet
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Bakama skrev (Akkurat nå): Jeg lar han slippe til. Problemet er at det virker til at han ikke liker tanken på at ikke har "behov" for han. Det med å sende bilder er for å vite hva jeg har på meg. Han kan fint kommentere at det ikke er passende. Du må ikke gjøre som han sier, sant? Siden du er selvstendig slik du hevder, regner jeg med at du fint kan be han drite og dra hvis han skal være på den måten når han ber deg om å sende bilde av hva du har på deg for å kontrollere deg? Anonymkode: ad091...d08 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Bakama skrev (1 minutt siden): Jeg lar han slippe til. Problemet er at det virker til at han ikke liker tanken på at ikke har "behov" for han. Det med å sende bilder er for å vite hva jeg har på meg. Han kan fint kommentere at det ikke er passende. Da ville jeg sagt at det er kanskje ikke passende for deg, men det er passende for de jeg skal møte! 😅 Anonymkode: 86c8d...250
Bakama Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #10 Skrevet 23. januar 2022 MikkelStrev skrev (9 minutter siden): For en normal mann er det enkleste å være sammen med selvstendige kvinner som ikke legger seg ned og griner så fort verden går dem litt i mot. For menn flest er det en gave med en kvinne som ikke setter seg ned og venter på at mannen skal fikse og ordne alt en mann er forventet å fikse. For en usikker mann er det sikkert ikke slik. Uansett skal ingen være sammen med en mann som forteller deg hvordan du bør kle deg og vil forhåndsgodkjenne venner og antrekk. Hvis du ikke ser de røde flaggene her så er du fargeblind. Jeg er ikke fargeblind, men noen ganger litt konfliktsky.. Da får jeg håpe at jeg kan finne en normal mann en gang
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 Hva skal du med en mann som skal bestemme hvordan du skal kle deg? Sjekke om klærne er passende? I all verden. Anonymkode: 76107...361 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 Bakama skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke fargeblind, men noen ganger litt konfliktsky.. Da får jeg håpe at jeg kan finne en normal mann en gang Let etter en mann. Ikke gutt. Mann. Anonymkode: 15f57...cb9 1
Høysesongen Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 Du må få mannen din til å føle seg trengt iblant. Alle trenger å føle seg trengt iblant
Bakama Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må ikke gjøre som han sier, sant? Siden du er selvstendig slik du hevder, regner jeg med at du fint kan be han drite og dra hvis han skal være på den måten når han ber deg om å sende bilde av hva du har på deg for å kontrollere deg? Anonymkode: ad091...d08 Men jeg er til tider litt konfliktsky også.. dårlig kombinasjon?! Men jeg sender IKKE bilde når han ber om det. Det er uakseptabelt!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 Han vil ha en trengende sjel som ingen mann ser 2 ganger på. Anonymkode: 8d929...b26
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Kjæresten min er glad for at jeg er selvstendig og stolt av det. Din har mindreverdighetskomplekser i tillegg til at han er kontrollerende og sjalu. Tviler på at du blir så veldig lei om du sier hasta la vista til ham. Anonymkode: 70bbc...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 Høysesongen skrev (1 minutt siden): Du må få mannen din til å føle seg trengt iblant. Alle trenger å føle seg trengt iblant Hun trenger at han ikke skal kontrollere henne. Anonymkode: 8d929...b26 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 Folk er jo forskjellige??!! Noen passer sammen med selvstendige damer og noen gjør det ikke. Det er vel ganske åpenbart?? Så hvis du har truffet en mann som ikke liker at du er selvstendig er det jo bare å gå videre. Havet er fullt av fisk…. Anonymkode: b0dea...a86 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Sist jeg gjorde et oppussingsprosjekt her hjemme gjorde jeg det 90% selv. Det er jo rett og rimelig når han syns det ikke var behov for å pusse opp en gang. Hvorfor skal han bale med det om han syns det var fint som det var? Uansett så reagerte han med å spandere på meg en finere middag. Tror det er litt mer normalt. De fleste setter jo pris på at ting blir gjort. Anonymkode: 20a49...03b
Bakama Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vil ha en trengende sjel som ingen mann ser 2 ganger på. Anonymkode: 8d929...b26 Det er det som er i historikken hans.. burde ha skjønt det med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå