AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Hvordan var din opplevelse? Var du førstegangsfødende? Anonymkode: 09c96...c76
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Førstegangs, 8 dager over. Litt ubehagelig å få satt inn og å gå med. Hadde det inne fra 13 til neste morgen, da kunne det nappes ut. Så fikk litt åpning, men ikke tilstrekkelig så måtte ha modningstabletter Anonymkode: ef56c...ff6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Satt i gang to ganger med ballong. Første gang falt det ut etter et døgn. Ble lagt inn, fikk hormonkrem, de tok vannet og drypp. Andre gang ble det satt inn om kvelden og falt ut neste morgen. Neste steg var å ta vannet og få drypp. Fødslene mine kommer virkelig ikke i gang uten masse hjelp. Anonymkode: 071c9...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Er det som blir brukt til å bli satt i gang? I så fall kan eg fortelje om mi erfaring. Vart satt i gang ved 41+5 da barnet viste tegn til mistrivsel. Ingen tegn til åpning før ballongen, som vart satt inn omtrent klokka 19. Det var litt vondt synes eg, men gjekk ganske fort å få satt inn. Fekk beskjed om at den kunne vere inne i opp til 24 timer, eller til den datt ut av seg sjølv. Alt vart teipa fast slik at du kan gå rundt som vanlig, og gå på do som vanlig. Eg fekk ikkje reise heim med ballongen, men trur i nokon tilfellet er det mulig. Ca rundt klokka 24 begynte eg å kjenne noko, og fekk smertestillande, jordmor ville eg skulle få sove om natta slik at eg ikkje var utslitt neste dag. Etter ein time sa eg ifrå at det ikkje hjalp noko, og fekk sovemedisin og ballongen vart fjerna. Sovna vel ein liten halvtime her og der, men hadde vonde rier så i 04-tida sjekka jordmor og eg hadde 6 cm åpning. Så ballong var rikelig nok for å få meg i gang! Anonymkode: 2c3c8...b76 1
neon_sun Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan var din opplevelse? Var du førstegangsfødende? Anonymkode: 09c96...c76 Jeg ble satt i gang med ballong ved første fødsel. Fikk rier like etter det ble satt i kl 12, kl 17 falt det ut, hadde da så intense rier at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Fikk tilbud om paracet som smertelindrer, noe som var en vits. Vannet ble tatt rundt 20, tror epudiralen ble satt 21 (forsinket pga et akutt tilfelle). Ungen kom rundt 23.00, dratt ut med tang til slutt. Ingen god opplevelse i det hele tatt. Fikk vite i etterkant at balkong ofte ga ganske heftige fødsler. Ble satt i gang med drypp med andremann, en helt fantastisk fin fødsel.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Ballong hjalp ikke meg, fikk tabletter i stedet som hjalp etter to døgn. Så nok et døgn før baby ble tatt med vakuum. Anonymkode: 39cf0...ca5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 neon_sun skrev (1 time siden): Jeg ble satt i gang med ballong ved første fødsel. Fikk rier like etter det ble satt i kl 12, kl 17 falt det ut, hadde da så intense rier at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Fikk tilbud om paracet som smertelindrer, noe som var en vits. Vannet ble tatt rundt 20, tror epudiralen ble satt 21 (forsinket pga et akutt tilfelle). Ungen kom rundt 23.00, dratt ut med tang til slutt. Ingen god opplevelse i det hele tatt. Fikk vite i etterkant at balkong ofte ga ganske heftige fødsler. Ble satt i gang med drypp med andremann, en helt fantastisk fin fødsel. Og jeg har hørt at ballong er en "mild" form for igsngsettelse fordi den er mekanisk, mens drypp oftere gir heftige fødsler 😄 Jeg fikk begge deler med begge mine fødsler. Første fødsel var forferdelig med stormrier og jeg ville bare besvime eller dø. Andre fødsel (også ballong og drypp), var mye bedre. Anonymkode: 071c9...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Fikk den satt inn idag tidlig. Den falt ut nå med blod, ganske mye blod! Nå har jeg blodslim… Føden mente jeg skulle se an om det blir til rier, eller noe slikt. Så var visst ikke farlig. Men noen som har opplevd det med blod og at ballongen falt ut? Anonymkode: 09c96...c76
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Fikk den satt inn idag tidlig. Den falt ut nå med blod, ganske mye blod! Nå har jeg blodslim… Føden mente jeg skulle se an om det blir til rier, eller noe slikt. Så var visst ikke farlig. Men noen som har opplevd det med blod og at ballongen falt ut? Anonymkode: 09c96...c76 Min rakk aldri å dette ut, da riene var såpass heftige at jordmor tok den ut etter 6 timer. Men eg trur det er heilt normalt, det tyder på at du har modning. Tenker blodet er tegnignsblødning, og kan tyde på at det skjer ting. Bra ting Anonymkode: 2c3c8...b76
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min rakk aldri å dette ut, da riene var såpass heftige at jordmor tok den ut etter 6 timer. Men eg trur det er heilt normalt, det tyder på at du har modning. Tenker blodet er tegnignsblødning, og kan tyde på at det skjer ting. Bra ting Anonymkode: 2c3c8...b76 Wii! Er vel lov å håpe at det kommer i gang av seg selv i natt? Mulig det er for mye å håpe på 😛 Jeg har enda veldig mye mer blod slim, stopper liksom ikke! Kommer kun når jeg tørker meg da Anonymkode: 09c96...c76
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 21.49): Hvordan var din opplevelse? Var du førstegangsfødende? Anonymkode: 09c96...c76 Tredjegangs. Var umoden. Det gav meg ganske intense, uregelmessige rier som ikke hadde den helt store funksjonen dessverre. Greit å sette inn, vondt å dra ut. Anonymkode: 07375...64e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk den satt inn idag tidlig. Den falt ut nå med blod, ganske mye blod! Nå har jeg blodslim… Føden mente jeg skulle se an om det blir til rier, eller noe slikt. Så var visst ikke farlig. Men noen som har opplevd det med blod og at ballongen falt ut? Anonymkode: 09c96...c76 Ja, mye blod og slim. (Jeg som skrev kommentaren rett over) Anonymkode: 07375...64e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, mye blod og slim. (Jeg som skrev kommentaren rett over) Anonymkode: 07375...64e Okei, takk for svar! Hvor lenge varte blod og slim? Anonymkode: 09c96...c76
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 Usj…. Nå er jeg skikkelig kvalm og dårlig og🥴 Anonymkode: 09c96...c76
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #15 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fikk den satt inn idag tidlig. Den falt ut nå med blod, ganske mye blod! Nå har jeg blodslim… Føden mente jeg skulle se an om det blir til rier, eller noe slikt. Så var visst ikke farlig. Men noen som har opplevd det med blod og at ballongen falt ut? Anonymkode: 09c96...c76 Min ballong var full av blod og slim når den datt ut. Da hadde jeg 5 cm åpning og ble trillet inn på føden ca. én time senere. Anonymkode: cebe8...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #16 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Min ballong var full av blod og slim når den datt ut. Da hadde jeg 5 cm åpning og ble trillet inn på føden ca. én time senere. Anonymkode: cebe8...e6f Jøss. Ble du satt i gang videre eller kom riene selv? Har ikke skjedd noe mer enn mer blodig slim nå når jeg var på do, og kynnere med menssmerter nå i en time. Men er ganske lenge mellom hver Anonymkode: 09c96...c76
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #17 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fikk den satt inn idag tidlig. Den falt ut nå med blod, ganske mye blod! Nå har jeg blodslim… Føden mente jeg skulle se an om det blir til rier, eller noe slikt. Så var visst ikke farlig. Men noen som har opplevd det med blod og at ballongen falt ut? Anonymkode: 09c96...c76 Ja, både blod og slim begge gangene. Håpet er at ballongen skal hjelpe med å få i gang riene. Jeg fikk ikke rier og måtte ha mer hjelp begge gangene. Første gangen hadde ballongen så lite effekt at jeg måtte ha hormonkrem (noen steder gir hormontabletter), som ga nok åpning til at de kunne ta vannet. Deretter fikk jeg drypp. Andre gangen fikk jeg litt åpning, men måtte vente i nesten 14 timer på ledig fødestue der de tok vannet. Deretter måtte jeg ha drypp. Hvordan går det, TS? Anonymkode: 071c9...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #18 Skrevet 25. januar 2022 De klarte ikke sette inn ballongkateter første gangen. Måtte ha modningstabletter i et døgn først. Når de omsider fikk satt det inn så var det like vondt som de aller verste riene og jeg klarte ikke stå på beina. Brakk meg og hylgråt i en time ca. Fikk smertestillende tabletter. Så roet det seg og jeg merket nesten ikke at jeg hadde den der. Gikk med den i tre døgn før jeg fikk 3 cm og de dro den ut og tok vannet mitt med sånn "heklenål". Anonymkode: e9e61...caf 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #19 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jøss. Ble du satt i gang videre eller kom riene selv? Har ikke skjedd noe mer enn mer blodig slim nå når jeg var på do, og kynnere med menssmerter nå i en time. Men er ganske lenge mellom hver Anonymkode: 09c96...c76 Seint svar, beklager det 😊 Jeg fikk rier allerede kort tid etter at ballongen ble satt inn, men de var ikke så kraftige. når jeg ble trillet inn på føden, ca. en times tid etter at ballongen falt ut, så tok de vannet og da økte riene på. De synes det gikk litt treigt fremover med meg, så de ville gi drypp, men jeg har hørt så mye om at det dryppet gir styrtfødsel så jeg ville vente litt. Det var bra jeg ba de om å vente fordi jeg fikk skikkelige rier kort tid etterpå. Så kom plutselig pressriene, og etter 6 korte minutter med pressing kom lille gullet mitt til verden. Anonymkode: cebe8...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #20 Skrevet 25. januar 2022 Fikk det 2,5 døgn etter vannavgang, siden ting ikke startet selv. Hadde den i litt over et døgn før de måtte tømme den og ta den ut. Hadde mensmurringer og skikkelig vondt fra øyeblikket den ble satt inn, men den gjorde ikke stor nytte. Var kun 1 cm når de tok den ut og måtte ha én modningstablett i tillegg. Å sette den inn gikk helt fint. Ikke vondt eller noe. Anonymkode: 05a5c...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå