Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frem til babyen vår var 5 måneder sov han helt fantastisk godt i egen seng. Nå er har vi slitt med et problem i over en måned. Legger han klokken 19, og så går babycallen av nøyaktig 3 kvarter senere. Må da inn og trøste og legge på nytt, tar vanligvis et kvarter før han sovner igjen, og våkner på nytt 45 minutter senere. Sånn holder han på helt til vi legger oss klokken 23😩 den eneste måten vi kan få sammenhengende søvn er da å ta han i vår egen seng. Da sover han helt til han må ha tidlig frokost i 5-6-tiden. Men hva gjør vi feil?😩 jeg har lest meg opp på våkenvindu etc., har prøvd å legge både tidligere og senere, men virker som at problemet ikke er innsovingen, men at han ikke klarer å koble søvnsyklusene sammen. Han dupper kun 45 minutter på dagtid også. Noen som har erfaring og råd? :) 

Anonymkode: ccd6c...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vår holdt på av og på i månedsvis. Er 11mnd nå. Noen kvelder sover hun i ett fra hun legges til flaske kl 23 og så sover hun til morgenen. Men, ganske mange kvelder så er det inn hver 30-40min for smokk og trøst. Ser ikke noe mønster, aner ikke hva vi gjør rett de dagene det ikke er sånn eller feil de dagene det er sånt kjør. Innmari slitsomt. Dette var ikke så hjelpsomt kanskje, men du er i alle fall ikke alene😅

Anonymkode: 277bf...708

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at babyen min sov i 30 minutter i strekk fra starten og opp til han var ett år, så at dere har fått sove i fem måneder høres nydelig ut 😄 Jeg var suicidal hele det året 🙈

Jeg tror ikke dere gjør noe feil, tror bare det er en fase 😊 Helt sikkert frustrerende, men jeg lærte i hvert fall fort at det dummeste jeg gjorde var å bruke masse energi på å endre på ting i stedet for å prøve og akseptere at det bare er sånn, men kommer til å gå over.

Anonymkode: 9353c...545

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror heller ikke at det er dere som har gjort noe galt! Det er bare sånn det er, babyen går sikkert gjennom et eller annet, ny utviklingsfase ellers så er det tenner. Siden babyen har sovet bra før, så er det vel håp at det ordner seg snart igjen. 

Jeg er også en av de heldige som hadde babyen som ALDI sov lengre enn en time i strekk 😂. Var dog mer heldig med nummer to. Disse er barneskole alder nå, og fortsatt nummer 1 er utpreget A menneske som trenger lite søvn og har mye energi, og nummer to er mer rolig anlagt og absolutt B menneske. Man må jo ikke glemme at barna kan rett og slett være forskjellige. Kanskje din er nettopp B menneske, og liker å være våken på kvelden 🤷

Anonymkode: d3bab...9b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...