AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Ville flere par holdt sammen hvis de forble (frivillig) barnløse? Anonymkode: 5deec...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Nei, de ville bare funnet andre prosjekter å krangle om. Anonymkode: 360d0...d09 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Har man et destruktivt forhold med dårlig kommunikasjon så vil ikke et barn utgjøre store forskjellen, mulig det bare vil speede opp prosessen for å gå fra hverandre. Anonymkode: 1a9a2...83e 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Man kan enten krangle seg til en skilsmisse når man har barn. Eller så kan man kjede seg til en skilsmisse uten barn. Å leve sammen et helt liv er krevende uansett. Anonymkode: 179a1...e5a 11
Gjest rampenissen72 Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ville flere par holdt sammen hvis de forble (frivillig) barnløse? Anonymkode: 5deec...1e5 Ja.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Det kommer vel helt an på folka? Noen holder sammen på grunn av barna selv. Kjenner en som skilte seg etter bara flytta ut fordi da følte han at han ikke hadde noe til felles med kona lenger. Anonymkode: 0f7c2...026 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Hvis man kun er sammen for å ha sex , på grunn av utseende og gor å kunne dra ut på byen sammen vil det lønne seg å være frivillig barnløs. ellers, nei jeg syns egentlig det har gjort at vi har blitt mer nære og har enda et felles prosjekt sammen. Anonymkode: c91c3...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Å få barn er en livskrise. For noen par gjør det at de kommer nærmere hverandre, for andre det motsatte. Det er ikke alle som viser seg å være den du trodde de var. Søvnmangel og lite egentid, da kommer gjerne de usympatiske sidene frem. Anonymkode: ca35e...d02 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å få barn er en livskrise. For noen par gjør det at de kommer nærmere hverandre, for andre det motsatte. Det er ikke alle som viser seg å være den du trodde de var. Søvnmangel og lite egentid, da kommer gjerne de usympatiske sidene frem. Anonymkode: ca35e...d02 Hvis man får barn før man har flyttet sammen eller vært sammen noen år så skjønner jeg det. Hvis ikke skjønner jeg ikke helt at slikt kommer som en overraskelse ? Anonymkode: c91c3...1d3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man får barn før man har flyttet sammen eller vært sammen noen år så skjønner jeg det. Hvis ikke skjønner jeg ikke helt at slikt kommer som en overraskelse ? Anonymkode: c91c3...1d3 Det er umulig å vite på forhånd hvordan partneren (eller man selv!) kommer til å reagere på å bli foreldre. Tiden med spedbarn / småbarn er krevende og ingen kan vite på forhånd hvordan man vil takle det. Selv om man har vært sammen og bodd sammen i mange år før man får barn. Å få barn er krevende for parforholdet ja. Det er viktig å huske at det er en fase, og at den etterhvert vil endre seg og bli enklere. Anonymkode: e6fbd...44d 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis man får barn før man har flyttet sammen eller vært sammen noen år så skjønner jeg det. Hvis ikke skjønner jeg ikke helt at slikt kommer som en overraskelse ? Anonymkode: c91c3...1d3 Vi var samboere i tolv år før vi fikk barn. Det snudde likevel opp-ned på alt. Man er ikke kjærester lenger, har ikke den samme friheten som før, man er utslitt over mange år osv.. Begge sjonglerte krevende studier og karrierer før barn også, og hadde travle dager. Likevel hadde vi jo fri og fokus på hverandre når vi var sammen. Det forsvant over natten. Anonymkode: ab20f...cef 5
mannor Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville flere par holdt sammen hvis de forble (frivillig) barnløse? Anonymkode: 5deec...1e5 Ja 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvis man får barn før man har flyttet sammen eller vært sammen noen år så skjønner jeg det. Hvis ikke skjønner jeg ikke helt at slikt kommer som en overraskelse ? Anonymkode: c91c3...1d3 Man merker ikke så godt på partner hvor godt vedkommende håndterer søvnmangel og å sette sine egne behov til side over lengre tid. Er man barnløs får man stort sett sove når man vil, og egne behov blir jo stort sett godt ivaretatt fordi man har tid å bruke på seg selv. Jeg hadde i hvert fall aldri før sett de sidene av min eks som dukket opp da vi fikk barn, og vi hadde vært sammen i sju år og bodd sammen i seks. Plutselig var det som om han ikke brydde seg om meg overhodet, bare han fikk sove, spille X-box og henge med kompiser som før, så gjorde det ingenting at jeg var suicidal av søvnmangel og gikk inn i en dyp depresjon. Vi hadde nok fortsatt vært sammen uten barn, men jeg er jo glad for at det ble som det ble. Anonymkode: 30dc2...d23 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 JA! Større risiko enn det finnes vel ikke hvis man ser bort i fra utroskap. Tror barn og utroskap er like ille på hver sin måte forresten. Anonymkode: 38bd7...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis man får barn før man har flyttet sammen eller vært sammen noen år så skjønner jeg det. Hvis ikke skjønner jeg ikke helt at slikt kommer som en overraskelse ? Anonymkode: c91c3...1d3 Har aldri før eller siden vært så søvndeprivert som da vi hadde baby. Mannen min hadde aldri sett meg så sint før som jeg ble av å ikke få sove mer enn 2t sammenhengende i lang tid. Visste ikke at jeg var i stand til det, jeg har alltid virket så chill😅 Er også andre ting som kan dukke opp. Ser det jo ofte i tråder her på forumet. For eksempel menn som bagatelliserer den gravide sine plager og mener at hun overdriver, en mann som ikke har vært så ufølsom og hensynsløs før. Det er et eller annet ved situasjonen som bringer frem det verste i noen folk. Anonymkode: ca35e...d02 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man merker ikke så godt på partner hvor godt vedkommende håndterer søvnmangel og å sette sine egne behov til side over lengre tid. Er man barnløs får man stort sett sove når man vil, og egne behov blir jo stort sett godt ivaretatt fordi man har tid å bruke på seg selv. Jeg hadde i hvert fall aldri før sett de sidene av min eks som dukket opp da vi fikk barn, og vi hadde vært sammen i sju år og bodd sammen i seks. Plutselig var det som om han ikke brydde seg om meg overhodet, bare han fikk sove, spille X-box og henge med kompiser som før, så gjorde det ingenting at jeg var suicidal av søvnmangel og gikk inn i en dyp depresjon. Vi hadde nok fortsatt vært sammen uten barn, men jeg er jo glad for at det ble som det ble. Anonymkode: 30dc2...d23 Da har jeg bare vært heldig med forholdet. hittil. Og vært heldig med å ha fått en tilfreds sovebaby. Hittil.( Bank i bordet, kjøkkenbordet, stuebordet og alle sidebord som finnes! ) Anonymkode: c91c3...1d3 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri før eller siden vært så søvndeprivert som da vi hadde baby. Mannen min hadde aldri sett meg så sint før som jeg ble av å ikke få sove mer enn 2t sammenhengende i lang tid. Visste ikke at jeg var i stand til det, jeg har alltid virket så chill😅 Er også andre ting som kan dukke opp. Ser det jo ofte i tråder her på forumet. For eksempel menn som bagatelliserer den gravide sine plager og mener at hun overdriver, en mann som ikke har vært så ufølsom og hensynsløs før. Det er et eller annet ved situasjonen som bringer frem det verste i noen folk. Anonymkode: ca35e...d02 Beklager jeg innser at vi har vært utrolig heldige med babyen først og fremst. De få gangene baby har skreket mer enn 5 minutter merker jeg at vi begge blir irriterte. Så kan ikke forestille meg hvordan det er flere timer i strekk uten søvn. Jeg skrev litt uten å ha tenkt meg om her tror jeg. Anonymkode: c91c3...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager jeg innser at vi har vært utrolig heldige med babyen først og fremst. De få gangene baby har skreket mer enn 5 minutter merker jeg at vi begge blir irriterte. Så kan ikke forestille meg hvordan det er flere timer i strekk uten søvn. Jeg skrev litt uten å ha tenkt meg om her tror jeg. Anonymkode: c91c3...1d3 Det går fint Dere har vært heldige med babyen og med hverandre, nyt det! Anonymkode: ca35e...d02 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Ja. Definitivt. Å få barn medfører ekstemt mye ekstraarbeid og fratar deg mye av din fritid, søvn, psykisk helse, påfører deg ekstra bekymringer og stress. Har man en ego partner som melder seg ut, blir dette ulevelig med alene når man får barn. Uten barn kan man sysle med sitt, og kravene/ forventningene til hverandre er noe HELT annet enn m barn i bildet. Anonymkode: 10829...86c 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man kun er sammen for å ha sex , på grunn av utseende og gor å kunne dra ut på byen sammen vil det lønne seg å være frivillig barnløs. ellers, nei jeg syns egentlig det har gjort at vi har blitt mer nære og har enda et felles prosjekt sammen. Anonymkode: c91c3...1d3 Ja, for frivillig barnløse bryr seg bare om festing og sex. 🥴 Anonymkode: 006b2...1f6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå