Gå til innhold

Hadde dere orket dette av en samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Når du skulle vise han noe eller snakker om noe som interesserer deg, så går han midt i samtalen eller begynner å se på noe/gjøre noe annet. Hver gang. 

* Han vil ikke spandere eller legge ut noen ting for deg. Hvis han må legge ut fordi du en sjeldent gang har glemt lommeboka, og han vet at han får pengene tilbake iløpet av en time blir han uansett kjempesur. Han kjøper aldri noe til deg av små overraskelser eller lager eller gjør noe romantisk, og spanderer sjeldent noe på deg. Handler dere sammen, skal alt findeles eller han passer på at dine ting ikke kommer over på han sine ting på båndet. Og han har veldig god råd. 

* Han kjøper en haug av ting til seg selv, så mye at han har flere skuffer med nye ting til flere års forbruk. Men bare står å ser på at du ikke kan unne deg noe særlig selv. 

* Dere har annerledes smak i musikk og filmer, og det gjør at han aldri gidder å høre på en sang du dedikerer til han eller ønsker han skal lytte til, fordi han ikke liker sånn musikk. Men han selv skal spille høyt sin egen musikk.

* Han gjør ingenting med deg, det er ikke viktig for han å finne på noe i forholdet. Han vil bare slappe av etter jobb eller reise som du ikke har råd til. Men han er ikke interessert i å dra på show/ teater, bowling eller bare hva som helst- mest fordi han vil ikke bruke penger på det. Men det gjør da at dere aldri skaper minner, aldri gjør noe sammen annet enn å være hjemme eller gå en tur i nabolaget. 

* Han ser ikke egne feil.

Anonymkode: 389d4...477

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Men du velger jo å bli? 

Anonymkode: c1de0...12a

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Men du velger jo å bli? 

Ja, men jeg vurderer å gå.

• Liker 5
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Det der er ikke en kjæreste, det er en som bruker deg. For hva? Penger? Sex? Mat? Husly?

Anonymkode: 3f9ed...865

• Liker 19
Skrevet

Av alle disse tingene bortsett fra den siste, så er det som plager og sårer meg mest nr 1.

Hva tenker dere rundt det, hvordan hadde dere følt det ?

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Finn en kjæreste du faktisk har noe til felles med og som har like dårlig økonomi som deg selv, eller dårligere slik at du kan spandere på han i stedet.

Anonymkode: d0096...444

• Liker 2
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: ca8a7...781

• Liker 1
Skrevet

Nei aldri

Anonymkode: 19842...03f

Skrevet

Han viser jo tydelig at han ikke har noe særlig hverken respekt eller interesse for deg som person, så det hadde jeg aldri orket å leve med. 

Anonymkode: 66d84...dd1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvfølgelig ikke.

Det der er ikke en kjæreste, det er en som bruker deg. For hva? Penger? Sex? Mat? Husly?

Anonymkode: 3f9ed...865

Han har masse penger, så nei han bruker meg nok ikke for det. Han trenger ikke meg for noen av de tingene, evt for sex ( som han får mindre av for tiden da han gir meg så lite godt i forholdet ). Men jeg tror han er sammen med meg fordi han ønsker seg en "kone" som gjør at hjemmet er hyggelig for han, men han har ikke tenkt å gi noe tilbake på en måte. Akkurat som at han er livredd for å gi meg for mye av seg selv evt noe annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

* Når du skulle vise han noe eller snakker om noe som interesserer deg, så går han midt i samtalen eller begynner å se på noe/gjøre noe annet. Hver gang. 

* Han vil ikke spandere eller legge ut noen ting for deg. Hvis han må legge ut fordi du en sjeldent gang har glemt lommeboka, og han vet at han får pengene tilbake iløpet av en time blir han uansett kjempesur. Han kjøper aldri noe til deg av små overraskelser eller lager eller gjør noe romantisk, og spanderer sjeldent noe på deg. Handler dere sammen, skal alt findeles eller han passer på at dine ting ikke kommer over på han sine ting på båndet. Og han har veldig god råd. 

* Han kjøper en haug av ting til seg selv, så mye at han har flere skuffer med nye ting til flere års forbruk. Men bare står å ser på at du ikke kan unne deg noe særlig selv. 

* Dere har annerledes smak i musikk og filmer, og det gjør at han aldri gidder å høre på en sang du dedikerer til han eller ønsker han skal lytte til, fordi han ikke liker sånn musikk. Men han selv skal spille høyt sin egen musikk.

* Han gjør ingenting med deg, det er ikke viktig for han å finne på noe i forholdet. Han vil bare slappe av etter jobb eller reise som du ikke har råd til. Men han er ikke interessert i å dra på show/ teater, bowling eller bare hva som helst- mest fordi han vil ikke bruke penger på det. Men det gjør da at dere aldri skaper minner, aldri gjør noe sammen annet enn å være hjemme eller gå en tur i nabolaget. 

Det virker som du har dårlig økonomi og har økonomiske forventninger fra han? Hvorfor gjør du ikke noe med din egen økonomiske situasjon? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres veldig ut som at han har ADHD. Min mann har det, og det er veldig likt som du nevner her, pluss at han er sinnsykt bortskjemt. DVS = Latterlige holdninger, ingen sosiale antenner og forventer ALT på sølvfat, men nekter å forstå at andre enn han skal ha noe. Uutholdelig til tider

Anonymkode: 74307...eb2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men jeg vurderer å gå.

Bare vurderer? 

• Liker 4
Skrevet

Alt sammen høres helt jævlig ut, Ts.

Anonymkode: 8cb9d...973

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finn en kjæreste du faktisk har noe til felles med og som har like dårlig økonomi som deg selv, eller dårligere slik at du kan spandere på han i stedet.

Anonymkode: d0096...444

Jeg spanderer på han og kjøper små ting til han til tross for dårlig råd. Det som jeg synes er dumt med det er at alt føles så mitt og ditt, jeg kunne for eksempel ønske at han kunne kjøpe med seg den sjokoladen jeg står med i hånden på butikken, bare sånn for å være hyggelig. Det gjør jeg med han. Jeg er så lei av å være samboer, men må stå i egen kø akkurat som at vi ikke er et par.

Og hvis vi står i samme kø, og vi skal jo såklart betale halvparten hver av storhandling av mat, det er jo jeg enig i. Men jeg er så lei av at hvis jeg trenger en pakke batterier så må jeg si "jeg betaler denne selv". Jeg slang med en pakke julekaker til jul for å legge oppi en handlekurv som samlet inn mat til fattige. Den koster 30 kr. Jeg måtte betale den selv, for sånt gadd ikke han være med på. 

Ts

Skrevet

Jeg hater at folk går midt i samtalen, det gjør min søster og det gjør også min samboer, og det er grusomt irriterende!

Samboeren min sier at han ikke tid til å høre på hva jeg har å si fordi han skal;

1) vaske opp

2) vaske hender

3) sette på klesvask

4) leke med katten

5) lage mat til seg selv

6) snyte seg

7) gå på do

Alt er viktigere enn å bruke 5 minutt på en samtale med meg!

DUMP HAN!

Anonymkode: b4dc3...7ae

• Liker 5
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Av alle disse tingene bortsett fra den siste, så er det som plager og sårer meg mest nr 1.

Hva tenker dere rundt det, hvordan hadde dere følt det ?

Ts 

Det virker nesten som han har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse på autismespekteret. Ingen normale, høflige folk snur seg og går sin vei når samboeren deres (eller noen andre) står og snakker til dem, midt i en setning. 

Han virker ikke helt riktig.

Dersom han mot formodning skulle være "normal";Jeg synes det vitner om total mangel på respekt for deg som menneske å gå mens du er midt i en setning. Jeg ville gjort det slutt ene og alene av den grunn, fordi respekt (gjensidig) er en av grunnsteinene i et forhold. Uten det funker det ikke, rett og slett.

Jeg er enig med deg, du bør avslutte det og gå fra han. Pass på å fortelle han hvorfor.... han har godt av å høre det, tror jeg.

• Liker 12
Skrevet

Livet er alt for kort! Huff. Hva gjør dere hvis dere f.eks får barn? Nei finn deg heller en partner som setter pris på deg og et voksent samliv :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det øverste punktet er verst. Finregningen på pengene når han selv har mer enn nok er nummer to. Jeg ser derimot ikke poenget i å forvente at han skal høre på musikk du vet han ikke liker, og jeg skjønner ikke hva du mener med at du dedikerer sanger til han. Lager du musikk selv? I så fall burde han vise litt interesse.

Anonymkode: 12b8b...873

• Liker 5
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Det virker som du har dårlig økonomi og har økonomiske forventninger fra han? Hvorfor gjør du ikke noe med din egen økonomiske 

Jeg forventer ingenting, men jeg har gitt mye selvom jeg har dårlig råd. Det handler mest om at jeg ikke liker det at vi skal skille på ALT, denne er din og denne er min- dette er mitt liv og dette er ditt liv liksom. 

Ts

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...