AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 hvis mange nok unger og / eller ansatte ved den samme barnehagen / skolen blir smittet med Korona. hvor stor andel av smittede barn / ansatte må til før de (eventuelt kommunen) sier "nok er nok" og stenger hele barnehagen / skolen, frem til hele situasjonen faktisk er under kontroll? Anonymkode: 170b1...bba
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Hatt redusert åpningstid i barnehagen denne uken, kun to voksne på jobb på avdelingen og gult nivå. Så da kan de ikke flytte personal fra annen avdeling for å hjelpe heller. En til borte så måtte de vel ha stengt? Anonymkode: b337d...806
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Vi måtte stenge to avdelinger i bhg jeg jobber i noen dager i forrige uke. Åpent for samfunnskritisk, men flere av de har tatt fri barna for å hjelpe oss. 3/4 ansatte i isolasjon. Skikkelig bemanningskrise da det ikke er vikarer. Vært veldig mye smitte både hos ansatte og barn sist uke, men den ene avdelingen har berget unna ganske bra så de har hatt åpent som normalt. Anonymkode: 29781...cf7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Nå for tiden? Kun hvis de mangler nok ansatte. Alle vi bli smittet løpet av noen måneder så de ser ingen grunn til å stenge ned noe mer. Anonymkode: aef00...5eb 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Enten mangle personell eller en ny pandemi vil jeg tro. Anonymkode: 910c6...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Blir det stengt så er det evnt pga mange på ressurser til å kunne holde åpent. Ikke pga smitte. Alle skal få det sies det jo… Anonymkode: ea83a...499 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Her er vel største skrekken til skolelederene at mange lærere blir smittet på samme tid. Vi bor i en kommune der smitten er hurtig stigende, og noen klasser er det opp til 10 elever som er smittet, samtidig som der er lite vikarer å oppdrive. Anonymkode: cadc8...7f8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Jeg er lærer. Vi hadde hjemmeskole for trinnet denne uken. Over halvparten smittet i én av klassene, og en håndfull i den andre. Jeg og en annen lærer hadde også korona. De stengte ikke da vi kun hadde fått melding om smittede elever. Sålenge vi lærerne var friske, drev vi fysisk skole. Men så måtte jo jeg og den andre læreren holde oss hjemme, og det er vanskelig å få tak i vikar, så da ble det hjemmeskole. Anonymkode: 3934b...8ad 1
GammelKaktus Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 Ser ikke for meg at noe skole stenger ned så lenge de har ansatte til å ta seg av klassene. Nå skal jo alt gå sin gang og alle skal bli smittet enten en vil eller ei. Så eneste som gjør at noe "stenges" ned nå vil være personellmangel tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 Skolen jeg jobber på har sendt ut informasjon til foreldrene i dag om at bemanningssituasjon er meget krevende og det mulig blir hjemmeundervisning til uka. 1.-4. trinn vil bli prioritert for fysisk undervisning. 11 lærere/ ansatte testet positivt siste uka, flere har symptomer eller er husstandsmedlemmer til smittede. Anonymkode: 541a8...813
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvis mange nok unger og / eller ansatte ved den samme barnehagen / skolen blir smittet med Korona. hvor stor andel av smittede barn / ansatte må til før de (eventuelt kommunen) sier "nok er nok" og stenger hele barnehagen / skolen, frem til hele situasjonen faktisk er under kontroll? Anonymkode: 170b1...bba Min erfaring er at det godt kan være vikarer i over 50% av timene, og 1/3 av lærerne i karantene uten at rektorene ser på det som problematisk i det hele tatt. I barnehagene er det ikke rent sjeldent over 70% av ansatte enten i karantene/islolasjon eller vikarsatt uten at styrere gir beskjed til noen som helst. Eneste grunnen til at jeg vet er at jeg jobber på oppvekstkontoret i kommunen vår og jeg er helt sjokkert som mor hvor mye som dekkes over... Anonymkode: 60534...98d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 Tror jeg ikke de vil gjøre, jeg tror tallene med barnemishandlig var så høy st det vil de ikke gjøre igjen Anonymkode: 9942d...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå