Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en matbutikk. Innimellom glemmer kunder kontanter. Hva gjør dere med pengene? Legger de alltid i kassa i tilfelle kunden kommer tilbake, men de gjør jo aldri det. Kan man ta kontantene selv? Da snakker vi alt fra 1-50 kr. Om det er mer enn 50 hadde jeg aldri tatt de selv.. Men når pengene hverken er mine eller butikken sine, hvorfor skal butikken da få de? For det er det som skjer når ikke kunden kommer tilbake.

Anonymkode: 9d43a...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden hatt samvittighet til å ta de selv i hvert fall...

• Liker 1
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 0a886...527

Skrevet

Du passer ikke til å jobbe i butikk når du har sånne tanker. Pengene leveres til sjefen, og han bestemmer hva som skjer med pengene. Du er faktisk på jobb når dette skjer! Tviler ikke på at du allerede har tatt noen mynter som er blitt glemt..

Anonymkode: bab8b...b96

Skrevet

Ville oppfordret sjefen til å donere pengene til en humanitær organisasjon. 

Anonymkode: 0aa97...448

Skrevet

Man tar jo ikke pengene selv! 😳

Man legger de i kassen. 

Anonymkode: ea73f...140

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du passer ikke til å jobbe i butikk når du har sånne tanker. Pengene leveres til sjefen, og han bestemmer hva som skjer med pengene. Du er faktisk på jobb når dette skjer! Tviler ikke på at du allerede har tatt noen mynter som er blitt glemt..

Anonymkode: bab8b...b96

Vi legger jo det igjen? Men poenget er bare at hvorfor skal butikken få de pengene som folk glemmer igjen? Det som skjer er at butikken tjener penger på det

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 0a886...527

Manglende overskrift? Det er jo en overskrift. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville oppfordret sjefen til å donere pengene til en humanitær organisasjon. 

Anonymkode: 0aa97...448

Helt enig! Bedre det enn at butikken skal få pengene til folk…

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi legger jo det igjen? Men poenget er bare at hvorfor skal butikken få de pengene som folk glemmer igjen? Det som skjer er at butikken tjener penger på det

Synes du virkelig at det er bedre at du personlig får pengene enn din arbeidsgiver? 

Anonymkode: 5a1de...c28

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk ble gjenglemte penger donert til barneavdelingen på sykehuset, og "sykehusklovnene".

Anonymkode: 1a221...a61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du virkelig at det er bedre at du personlig får pengene enn din arbeidsgiver? 

Anonymkode: 5a1de...c28

Syns i hvert fall ikke at arbeidsgiveren har noe mer rett på de pengene enn vi som jobber der. Men aller helst burde vi gitt pengene til en god sak.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Syns i hvert fall ikke at arbeidsgiveren har noe mer rett på de pengene enn vi som jobber der. Men aller helst burde vi gitt pengene til en god sak.

Mulig de pengene som blir oppspart kan bidra til at dere på jobben får gjort noe hyggelig sammen, da. Og jeg vil si at det hadde vært å stjele kundenes penger hvis du tok dem selv 🤔 Det er bra du ikke gjør det, i hvert fall 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg tviler også på at sjefen hadde tatt pengene i egen lomme. Det høres nesten ut som om du ikke liker sjefen din? 🤔

Skrevet
Mariell1995 skrev (11 timer siden):

Jeg tviler også på at sjefen hadde tatt pengene i egen lomme. Det høres nesten ut som om du ikke liker sjefen din? 🤔

De blir lagt i kassen, som vil si at butikken får pengene. Og det betyr jo indirekte at sjefen får de selv.. 

Skrevet
Mariell1995 skrev (11 timer siden):

Mulig de pengene som blir oppspart kan bidra til at dere på jobben får gjort noe hyggelig sammen, da. Og jeg vil si at det hadde vært å stjele kundenes penger hvis du tok dem selv 🤔 Det er bra du ikke gjør det, i hvert fall 😊

De legges bare i kassen så de er ikke adskilt fra de andre pengene.. Så de blir dessverre ikke spart opp til noe bra. Nei har ikke gjort det men er jo ingen som kommer tilbake for å hente de 3 kr de glemte.. 

Skrevet

Om butikken generelt har noe svinn burde pengene først og fremst gå til det, deretter til en veldedig organisasjon. Det er mest rimelig i mine øyne. 

Anonymkode: 89f62...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...