Gå til innhold

Ferdig med barn - sterilisere/prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen er nå ferdig med barn. Jeg har foreslått at han kan sterilisere seg så vi er sikre på at uhell ikke skjer (det er vel noe av det mest sikre?). Og han virker villig til å gjennomføre dette. 

Men samtidig haaater jeg mensen. Syns det er vondt og et herk, og skulle gjerne sluppet dette. Kan lite om prevensjonsmidler (vært prøvere/slitere mange år), så ønsker tips om det finnes noen som gjør at mensen forsvinner? 

Eller blir det veldig smør på flesk om mannen steriliserer seg og jeg tar prevensjon? Noen andre tips til hvordan oppnå ønsket resultat for oss som jeg ikke har tenkt på? Altså sikret ingen graviditet, og manglende mensen. 

Anonymkode: 1237a...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, det forekommer jo at sædlederen gror sammen igjen. Derfor det er lurt å ta ny prøve etter en tid.

Det går an å brenne bort slimhinnen i livmoren, usikker på om det fjerner mensen og fertiliteten helt. Men det er i alle fall et tiltak man bruker hos kvinner som blør veldig mye.

Litt drastisk å ta hysterektomi kanskje? Men da slipper du jo det hele.

Anonymkode: b1939...f73

Skrevet

Jeg var både sterilisert og hadde hormonspiral i tillegg pga økende blødninger ved hver mens. 
Hadde ikke blødninger dei siste årene før overgangsalderen 

Anonymkode: 118eb...776

Skrevet

Man blir ikke kvitt mensen av å sterilisere seg - med mindre det er livmora&eggstokker som ryker, da kommer du i overgangsalder. 

Anonymkode: 34445...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Altså, det forekommer jo at sædlederen gror sammen igjen. Derfor det er lurt å ta ny prøve etter en tid.

Det går an å brenne bort slimhinnen i livmoren, usikker på om det fjerner mensen og fertiliteten helt. Men det er i alle fall et tiltak man bruker hos kvinner som blør veldig mye.

Litt drastisk å ta hysterektomi kanskje? Men da slipper du jo det hele.

Anonymkode: b1939...f73

Det skal mye til med dagens metode der de klipper av så mye at det omtrent skal være helt klin umulig. Sterilisering av menn er en grei måte å gjøre det på så lenge mannen vet han ikke skal ha flere. Hormonspiral? om du tåler hormoner. Operere slimhinnen?

Anonymkode: 8197e...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...