Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg snart jobbet som lege i 5 år. Skal innrømme at jeg begynner å bli ganske lei og deprimert. Trives rett og slett ikke på jobben min lengre. Er helt utbrent mentalt.
Samboeren støtter meg heldigvis hver eneste dag, uten han hadde jeg aldri klart å holde ut for å si det sånn. 
De siste årene har jeg jobbet alt for mye, samme gjelder mine kollegaer. Får så vidt til til å være hjemme med mannen og hunden min.😭
I morgen er en ny dag og ny uke på jobb, får helt angst av å tenke på at jeg skal på jobb i morgen.. 
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler jobben min ikke betyr noe lengre. 😔
Eneste som gjør meg glad på jobb er de herlige pasientene jeg møter hver eneste dag. Alt fra små til eldre. 

Anonymkode: d44b9...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er lege. Du tjener masse penger. Skjerp deg. 
Jeg er lærer, tror du ikke at jeg også er lei av å jobbe? 

Anonymkode: b3222...b60

• Liker 3
Skrevet

Hmm. Ts har jo drømmejobben. I-landsproblem..

Anonymkode: c22e9...d28

Skrevet

Slutt hvis du kan 🙂

Jeg gjorde det for ett år siden. Jeg gråt hver dag etter jobb, orket ikke å stille opp for barna eller familien. Så mannen ba meg slutte.

Tok 6 måneder før jeg fikk ny jobb. De 6 månedene var absolutt verdt å gå hjemme for å hente seg inn igjen.

Anonymkode: 96a98...415

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er opplagt ikke drømmejobben hvis TS blir deprimert/utbrent av jobben sin. 

edit: rettet skrivefeil

Endret av Serafina.
  • Liker 10
Skrevet

Å ha en jobb du ikke trives i er ikke bra for deg. Har du mulighet så slutt og Finn deg noe annet. 

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor er det mer synd på ts enn andre tenker du? 

Men det er feil innstilling. At du har det dårlig og ikke gjør noe med det er ditt problem. Ts har full rett til å føle seg motløs og lei selv om du  også gjør det. Uansett hvilket yrke hun har. Det er alltid noen som har det verre og alltid noen som har det bedre enn oss. Det er også alltid noen som har det best og noen som har det verst og ingen av oss i tråden er i noen av de kategoriene. 

For ts sin del er det bare hun selv som kan føle på om det er rett for henne å bytte jobb eller ikke. 

Skrevet

Søk andre jobber. Hva med forskning? 

Anonymkode: 87dac...a96

• Liker 3
Skrevet

Skjønner at ting er hektisk, men det går vel an å jobbe mindre enn du gjør? Forklare arbeidsgiver at du ikke kan fortsette i jobben om du skal jobbe så mye overtid?

Anonymkode: 98346...cde

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hallo?? Å være utbrent i et yrke handler ikke om tittel eller lønn! Kjenner mange lærere som trives med jobben sin, og jeg kjenner mange leger som trives med jobben sin! 

Anonymkode: fca71...7b2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hjelpes!

Anonymkode: fca71...7b2

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg snart jobbet som lege i 5 år. Skal innrømme at jeg begynner å bli ganske lei og deprimert. Trives rett og slett ikke på jobben min lengre. Er helt utbrent mentalt.
Samboeren støtter meg heldigvis hver eneste dag, uten han hadde jeg aldri klart å holde ut for å si det sånn. 
De siste årene har jeg jobbet alt for mye, samme gjelder mine kollegaer. Får så vidt til til å være hjemme med mannen og hunden min.😭
I morgen er en ny dag og ny uke på jobb, får helt angst av å tenke på at jeg skal på jobb i morgen.. 
Eneste som gjør meg glad på jobb er de herlige pasientene jeg møter hver eneste dag. Alt fra små til eldre. 

Si opp stillingen din! Du kan få jobb hvor som helst, så ettertraktet som dere leger er blitt.

Jeg er sykepleier i kommunehelsetjenesten og holder på med en helt annen utdannelse nå. Drittlei selv, og kommunen sparer seg til fant - på kommunens helsepersonells bekostning! Finn deg en annen stilling, gjør noe annet som ikke krever at du skal vie hele livet ditt til jobben! Livet er fort kort til å mistrives og faktisk bli syk av jobben sin. Dere leger er så overarbeidet at det er helt skremmende, og det stilles umenneskelige krav.

Ta vare på deg og din egen helse før alle andres. Undersøk mulighetene for andre veier å gå. Utdannelsen din kan brukes til alt mulig, og det er et hav av muligheter for deg!

Hilsen sykepleier i en kommune uten både fastleger og sykepleiere snart..

Anonymkode: fb1af...47f

• Liker 5
Skrevet

Du kan ikke sammenligne din arbeidshverdag som lærer med en lege. Calm yourself! Du har tydeligvis misforstått noe 😉

Anonymkode: fb1af...47f

Skrevet

Det er jo ikke sånn at fordi om man har et høyststatus yrke som lege og tjener godt, ikke kan mistrives. En lege har like mye «rett» til å si at man mistrives som det en lærer har.

TS:

Å ikke trives på jobb går ut over alt, det er ikke verdt det, men kan ofte gjøres noe med.

Du har en god utdannelse. Jeg ville prøvd å ta ut litt ferie. Bruk den tiden til å se hva det er som gjør at du mistrives. Kan du gjøre noe med det? Er det andre jobber som ville passet bedre.

Livet er for kort til å leves med mistrivsel.

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

For leger - Modum Bad (modum-bad.no)

Ikke vær redd for å gå til egen fastlege og sykemelde deg. Bedre enn at du selv møter veggen. Sjekk ut Modum bad sitt opplegg for helsepersonell. Vi trenger og fastlegen og du har masse støtte fra oss:) Gå til egen fastlege

• Liker 3
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

utbrenthet og lei av jobben er to forskjellige ting

Anonymkode: 8ee68...172

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, Serafina. said:

Det er opplagt ikke drømmejobben hvis TS blir deprimert/utbrent av jobben sin. 

edit: rettet skrivefeil

Husk på at legene har fått mer og mer arbeid de siste årene. Arbeidsmengen kan være overveldende for mange. Og husk: De er bare mennesker. Ikke guder som vet alt og kan alt

Anonymkode: 8ee68...172

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hadde også god lønn, men på mystisk vis hjalp ikke det mot utbrenthet. Man blir ikke immun mot sykdom bare fordi man har høy lønn.

Anonymkode: ff00d...0b5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Huff, jeg kjenner godt til følelsen, TS. Jeg tenker at det er viktig at du prøver å definere om du er lei jobben pga arbeidsmengde, eller om det er selve jobben som ikke passer til deg. Det høres jo ut som det første, egentlig. Er det muligheter for å gå ned i stilling? 

Er det pga korona-situasjonen at det har vært hektisk? Det varer jo ikke evig. I mellomtiden er det lov å tenke på seg selv og feks sykmelde seg. 

Hvis ikke tenker jeg at du ikke kan la dette fortsette. Det kommer jo ikke til å bli noe bedre for deg. Jobben forblir jo den samme... og den kommer sannsynligvis til å bare spise deg mer og mer opp. Det er utrolig viktig at man trives i jobben sin, siden vi tross alt lever store deler av livet der. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Koronaepidemien har tatt knekken på mange helsepersonell og jeg beundrer alle i helsevesenet som har stått på, men jeg har samtidig full forståelse at mange har fått nok. Det var press allerede før epidemien om nedbemanninger, innsparinger, flere pasienter på færre hender osv. Nå har mange i helse valgt å henge uniformen på veggen og finner andre ting å gjøre. Dette er i grunn et problem skapt av myndighetene både staten og kommunene. Det er en nedadgående spiral, og problemet forsterkes når vi hører at nyutdannede sykepleiere slutter, og elever begynner å kvie seg for å ta sykepleierutdanningen fordi de ser hva som venter. 

Endret av Knoot
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...