Gå til innhold

Hadde du turt å reise til Brasil alene ( etter corona) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venninne som har flyttet til Brasil. Hun bor i Amazonas, inne i regnskogene på et internat hvor hun er engelsklærer og vil gjerne ha besøk. Jeg er invitert når corona har gått ned til at det er forsvarlig å reise.

Hun sier at det er fantastiske der med nydelige lukter fra regnskogen og nye frukter du aldri har hørt om rett fra trærne , annerledes og spesielle fugler og andre dyr du ellers aldri får sett på nært hold, se punktet der Amazonaselven begynner og bade ned delfiner , brasiliansk buffet, ligge i hengekøye på elvecruise. Du vil garantert finne hvilepulsen fordi alt er så rolig og balansert her, riktignok ikke spektakulært som i store byer, men det er en helt annen måte å leve, sier hun.

Jeg har veldig lyst utfra det hun beskriver , men er litt redd av meg og tør ikke å ta sjanser. Enn hvis jeg ikke klarer meg eller finner fram i et fremmed land og kontinent. Jeg er så redd for å bli helt lost.Jeg stoler 100% på venninnen min for vi er nære venniner, men enn hvis det skjer noe på veien? Hadde dere tatt sjansen og  dratt? Innerst inne tror jeg at jeg klarer meg og det er min egen usikkerhet som er det største hinderet. Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: b86ea...4e0

• Liker 2
Skrevet

Spørs hvordan du kommer deg dit. Skal du bare fly til Manaus er det ingen problem, men må du kjøre/ta buss gjennom skogen alene hadde jeg vært litt mer skeptisk i hvert fall. Bår du er der er du vel med henne, og om hun er kjent og dere ikke tar dumme sjanser går det helt fint 😊 Har dratt alene føere ganger, som kvinne på 25 tidligst, men da kun til Rio. Men har flydd til div steder innelands og vil si flyplassene er trygge. Anbefaler også über over vanlig taxi pga sporing/evaluering i app.

Anonymkode: 41912...9d3

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg hadde ikke det.. tenker store ekle insekter, ukjente dyr og bakterier og virus, piraya i elven... giftige frukter. Men det er meg.

Anonymkode: 7ab2b...c0f

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 0aadc...a08

Skrevet

Som en annen sier; det kommer an på hvordan du kommer deg dit og om du har tenkt å reise rundt på egenhånd alene. Dersom du kan fly dit hun bor, så hadde jeg gjort det, helt klart (er det for eksempel mulig å fly til Manaus, og så møter hun deg der? Dersom det er den nærmeste byen). Men hadde vært mer skeptisk om du hadde måtte ta masse busser og gjerne overnatte i Manaus eller tilsvarende alene (Manaus er ikke en helt trygg by, etter hva jeg har hørt).

Jeg har selv reist alene i Brasil, og vært alene i Rio, men gikk ikke da ut alene på kvelden, og fløy dit jeg skulle (skulle være med på gruppetur). Hadde nok vært mer skeptisk for å reise helt alene, men det går jo som regel det også.

Anonymkode: 05963...a25

• Liker 3
Skrevet

Det kommer helt an på. Slik du beskriver turen så virker det trygt. Så lenge alt av reisedetaljer fra A til Å er planlagt på forhånd. Brasil er virkelig ikke stedet en ung kvinne som reiser alene skal improvisere.

Men amazonas virker tryggere enn om du skulle til Sao Paolo. Det ville jeg ikke anbefalt at du gjorde alene uansett hva du skulle der. Brasil er tross alt det landet i verden med høyest statistikk på drap og ran. Det sier ikke lite.

Anonymkode: 5c405...5a6

Skrevet

Ja

• Liker 1
Skrevet
Balian d'Ibelin skrev (2 minutter siden):

Ja

Litt lettere å si umiddelbart ja når man er mann.

Anonymkode: 92532...9b4

• Liker 2
Skrevet

Tja, jeg var alene i Uruguay, og der møtte jeg en del brasilianske damer som advarte meg mot å reise alene i Brasil. Jeg kjenner menn som har fått store problemer alene i Brasil, men nå var de heller ikke spesielt forsiktige heller. Det går nok fint når du skal møte en venninne der da. Hvis du planlegger reisen godt på forhånd. Kan hun møte deg noe sted eller må du finne veien helt til der hun bor på egen hånd?

Anonymkode: 4343b...6a1

Skrevet

Nei, hadde jeg seriøst ALDRI gjort.

Anonymkode: 3c368...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt lettere å si umiddelbart ja når man er mann.

Du er klar over at menn er offer for kriminelle og voldshandling langt oftere enn kvinner?

Anonymkode: d31c2...664

Skrevet

Ja, absolutt. Jeg har reist mye alene i Latin-Amerika tidligere, og Brasil er ikke verre enn f.eks Honduras og Peru sånn kriminalitetsmessig. Hadde pugget noen gloser på portugisisk før jeg dro, det er greit å kunne kommunisere litt og engelsk er ikke nødvendigvis så gangbart utenfor byene. 

Anonymkode: 14167...49a

Skrevet

Ja, absolutt! Har vært mange steder i verden alene. 

Anonymkode: 44d60...fb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du er klar over at menn er offer for kriminelle og voldshandling langt oftere enn kvinner?

😅🙈🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Jaddda, har faktisk hørt hele den greia der. Og vettu hva? Det er ekstremt provoserende at dere bruker det omtrent mot kvinner. Grunnen, hvis noen lurer, er at menn skader også hverandre. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😅🙈🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Jaddda, har faktisk hørt hele den greia der. Og vettu hva? Det er ekstremt provoserende at dere bruker det omtrent mot kvinner. Grunnen, hvis noen lurer, er at menn skader også hverandre. 

Jeg skulle likt å sett hvordan du hadde reagert, om jeg hadde batalisert vold mot kvinner.

Skrevet
Laraa skrev (21 timer siden):

Jeg har en god venninne som har flyttet til Brasil. Hun bor i Amazonas, inne i regnskogene på et internat hvor hun er engelsklærer og vil gjerne ha besøk. Jeg er invitert når corona har gått ned til at det er forsvarlig å reise.

Hun sier at det er fantastiske der med nydelige lukter fra regnskogen og nye frukter du aldri har hørt om rett fra trærne , annerledes og spesielle fugler og andre dyr du ellers aldri får sett på nært hold, se punktet der Amazonaselven begynner og bade ned delfiner , brasiliansk buffet, ligge i hengekøye på elvecruise. Du vil garantert finne hvilepulsen fordi alt er så rolig og balansert her, riktignok ikke spektakulært som i store byer, men det er en helt annen måte å leve, sier hun.

Jeg har veldig lyst utfra det hun beskriver , men er litt redd av meg og tør ikke å ta sjanser. Enn hvis jeg ikke klarer meg eller finner fram i et fremmed land og kontinent. Jeg er så redd for å bli helt lost.Jeg stoler 100% på venninnen min for vi er nære venniner, men enn hvis det skjer noe på veien? Hadde dere tatt sjansen og  dratt? Innerst inne tror jeg at jeg klarer meg og det er min egen usikkerhet som er det største hinderet. Hva hadde du gjort?

I utgangspunktet tenkte jeg ja, når jeg leste tittelen, men når jeg leste resten sier jeg nei. Hennes syn på sitt liv der og ditt syn på ting etter å ha vært der, tror jeg vil bli vidt forskjellig. Er så masse insekter, dyr, tropiske sykdommer, infeksjoner man lett får osv. Og er nok langt i fra trygt å reise alene som kvinne til Amazonas. Kan du språket? Ikke så mange som snakker engelsk midt i jungelen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle likt å sett hvordan du hadde reagert, om jeg hadde batalisert vold mot kvinner.

Du gjør jo det selv når du prøver å pushe en framstilling om at det er tryggere å være kvinne selv om all data (innlegg 14) viser det motsatte. 

Skrevet
Sola de skrev (3 timer siden):

I utgangspunktet tenkte jeg ja, når jeg leste tittelen, men når jeg leste resten sier jeg nei. Hennes syn på sitt liv der og ditt syn på ting etter å ha vært der, tror jeg vil bli vidt forskjellig. Er så masse insekter, dyr, tropiske sykdommer, infeksjoner man lett får osv. Og er nok langt i fra trygt å reise alene som kvinne til Amazonas. Kan du språket? Ikke så mange som snakker engelsk midt i jungelen.

Nei, men venninnen min som jeg skal besøke kan flytende portugisisk. Huff når jeg leser kommentaren din, må jeg tenke på India. Jeg hadde et bilde av marked, spennende mat, musikk og farger.....vel jeg fikk litt kultursjokk kan man si 🤣 Så hvis Brasil er noe i den duren, ser jeg litt hva du mener 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...