Gå til innhold

Norge kan virkelig ikke være fornøyd med den ny regjeringen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVOR ER REGJERINGEN???!!!!  I det minste så vi fjesen til Erna 1 gang i uken det siste året.  Men nå at AP/SP er i kjøresettet får vi ikke lukte en fjert av regjeringen nå at Norge er i en krise.   Energipriser kveler folk, matvare prisen til himmels og nå er Taliban her (uten kvinner) på våres bekostning.  Må være flaut å være norske selvpiskere.  FLAUT! 

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og bensinpriser på 20 kr/l, det er helt hinsides.

ALT har bare blitt dyrere og verre nå de siste mnd. Kommer ikke på noenting som har blitt bedre, bortsett fra at karensåret for AAP er borte. 

Anonymkode: 8ce8a...a7b

• Liker 13
Skrevet

Norge har hatt over 100 dager med rent vanstyre. Føler de bommer på 95% av politikken opp mot hva folk ønsker og mener. Kan ikke huske det var noe av dette man stemte inn på tinget. 

Og hvor er SP-representantene og -ministrene? Har noen sett de eller hørt fra dem?? 

Dét sagt, mye av det som skjer og har skjedd skyldes faktisk at den blåblå-regjeringen la opp til det før de gikk av. At Taliban er i Norge nå er noe som Høyre har initiert. At strømprisene er høye er Høyre stort delaktig i. Årets statsbudsjett er det i stor grad Høyre som har laget, tilpasset slik at rødgrønn regjering skal få et vanskelig utgangspunkt. 

Så hadde det vært bedre med blåblå-regjering nå? Nei, det tror jeg ikke. 

Anonymkode: 6b9d4...3bc

• Liker 20
Skrevet

Hadde alt vært bedre om Erna viste seg på skjermen mener du? Disse problemene hadde jo vært her uansett.

Anonymkode: d7e4b...974

• Liker 14
Skrevet

Støre liker best å være i New York og leke storkar... 🙄

• Liker 9
Skrevet

Aldri hatt sansen for Støre.. ingen som stiller opp i debatten engang. Føler Erna var der mer for folket og er mer ektefølt enn Støre.. han rekker henne ikke til anklene engang .

• Liker 24
Skrevet

Ellers så vil jeg si at det er for mange kvinner i regjeringen, og de virker ikke å være kvalifisert for å sitte der. Spesielt Marte Mjøs Pedersen virker helt ille. Hun kommer bare med svada når hun stiller opp og skal snakke om strømprisene.

Slik blir det når man må ha med 50% kvinner og 50% menn. Det går ikke an lenger i 2021/22 å ha 70% menn hvis mennene er best kvalifisert. Det er kvotert inn for mange i regjeringen kun på grunn av at sammensetningen må se bra ut.

Nå skal det ansettes sentralbanksjef, og det er en skandale hvis en gammel AP-politiker skal sluses inn i den stillingen.

• Liker 15
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde alt vært bedre om Erna viste seg på skjermen mener du? Disse problemene hadde jo vært her uansett.

Anonymkode: d7e4b...974

Ikke at ERNA er bedre, at statsministeren skal vise sin ansikt og komme med medmenneskelighet og i det MINSTE betrygge folk at de jobber med å løse problemene. 

• Liker 7
Skrevet

Synes de virker så fraværende. Ingen av dem stilte heller opp på debatten på torsdag for å forklare seg ang strømprisene. Ikke bra. 

Skrevet

Nei, en håpløs gjeng som styrer nå.  Det er faktisk ikke en eneste statsråd jeg greier å ta seriøst. 

• Liker 21
Skrevet

For denne gjengen, er det nok titlene og frynsegodene som betyr noe, og ikke politikk for folk flest.

Satt faktisk og tenkte det samme som TS tidligere i dag. Helt syke strømpriser, dyrere mat, terror organisasjoner til Norge i privatfly - når skal det komme EN ENESTE gladnyhet til folket???

• Liker 12
Skrevet
Outlander skrev (5 timer siden):

HVOR ER REGJERINGEN???!!!!  I det minste så vi fjesen til Erna 1 gang i uken det siste året.  Men nå at AP/SP er i kjøresettet får vi ikke lukte en fjert av regjeringen nå at Norge er i en krise.   Energipriser kveler folk, matvare prisen til himmels og nå er Taliban her (uten kvinner) på våres bekostning.  Må være flaut å være norske selvpiskere.  FLAUT! 

Rentehopp, bensinpriser også ... Regjeringen er helt fraværende. Dere som stemte Ap, Sp, SV og ga dem flertall, må beklage offentlig.

Jeg skrev det før og vil skrive det igjen - Støre er absolutt den svakeste norske statsministeren på veldig lenge. Skipet synker og han gjemmer seg i New York. At folket ikke er ute i gatene og kreve hans avskjed er veldig underlig. På 100 dager nådde han bunnen, men det var ikke vanskelig - han klarte aldri ta av derfra. 

Det er enkle løsninger på de største problemene, men han mangler ryggraden og viljen å gjennomføre dem. 

At en mindretallsregjering overlever dette vil nok skyldes utelukkende SVs manglende vilje å velte en regjering som ikke leverer på noen punkter. 

Mange savner nok Erna nå, også blant mine ellers venstrevridde bekjente. 

• Liker 11
Skrevet

All dritt vi nå må leve med er det forrige regjering som la opp til... Jeg skal gi denne regjeringen dommen når det har gått et år.

• Liker 16
Skrevet

Prisøkningen et ikke regjeringens skyld. De ville kommet uavhengig av regjering. 

• Liker 14
Skrevet
Drizzt skrev (21 minutter siden):

Rentehopp, bensinpriser også ... Regjeringen er helt fraværende. Dere som stemte Ap, Sp, SV og ga dem flertall, må beklage offentlig.

Jeg skrev det før og vil skrive det igjen - Støre er absolutt den svakeste norske statsministeren på veldig lenge. Skipet synker og han gjemmer seg i New York. At folket ikke er ute i gatene og kreve hans avskjed er veldig underlig. På 100 dager nådde han bunnen, men det var ikke vanskelig - han klarte aldri ta av derfra. 

Det er enkle løsninger på de største problemene, men han mangler ryggraden og viljen å gjennomføre dem. 

At en mindretallsregjering overlever dette vil nok skyldes utelukkende SVs manglende vilje å velte en regjering som ikke leverer på noen punkter. 

Mange savner nok Erna nå, også blant mine ellers venstrevridde bekjente. 

Renteøkning er et tegn på at økonomien går bra. Det er kanskje nødvendig å minne om at renten ble satt ned fordi man trodde det skulle gå til helvete. 

• Liker 10
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Renteøkning er et tegn på at økonomien går bra. Det er kanskje nødvendig å minne om at renten ble satt ned fordi man trodde det skulle gå til helvete. 

Kom ikke første renteøkning da Erna var statsminister?

• Liker 1
Skrevet
ltfutt skrev (4 minutter siden):

Kom ikke første renteøkning da Erna var statsminister?

Jo, men det er ingen av regjeringenes fortjeneste. Det er sentralbanken som setter opp renten. 

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Jo, men det er ingen av regjeringenes fortjeneste. Det er sentralbanken som setter opp renten. 

Joda. Men han du svarte mente at denne regjeringen som har sitte i 4 måneder er ansvarlig for "rentehopp"...

• Liker 1
Skrevet

Kan noen forklare for meg hvorfor strømprisene er 5 ganger høyere i sør enn i nord??   Er ikke det jævlig urettferdig. Må vi flytte til Nordnorge snart for å ha råd til å bo i dette landet??

• Liker 3
Skrevet
Peonjenta skrev (5 minutter siden):

Kan noen forklare for meg hvorfor strømprisene er 5 ganger høyere i sør enn i nord??   Er ikke det jævlig urettferdig. Må vi flytte til Nordnorge snart for å ha råd til å bo i dette landet??

De er vel ikke på samme "grid" som de utenlands-kablene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...