AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Jeg legger denne under samliv, da det for meg er en del av samlivet med en partner. Saken er den at jeg stadig vekk leser innlegg her inne der diskusjonen gjelder hygiene. Det siste jeg var innom var nok inspirert av strømprisen. Med det som ble diskutert var gjenbruk av håndklær. Jeg som mange i den tråden gjenbruker håndkleet etter dusjen opp til flere ganger før det legges til vask. Som alltid i slike diskusjoner kommer da kommentaren om at man neste gang da tørker seg i f.eks ansiktet med samme del av håndkleet som forrige gang ble bruk nedentil, og dette er uhygienisk. For min del tenker jeg som flere andre at jeg er ren etter dusjen, både oppe og der nede. Men det virker ikke som alle er enige i. Mitt spørsmål til alle dem mener man ikke er ren nok til å gjenbruke håndkleet; Har dere aldri hatt oralsex? Er det verre å tørke seg i ansiktet med et håndkle som ble brukt der nede en eller to ganger før, enn å slikke/suge på partnerens (sannsynligvis like nyvaskede) understell? Anonymkode: 1ff20...c8b 18
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Det som er relevant her, er jo om man klarer å tørke håndkleet. En del folk dusjer flere ganger om dagen, da rekker ikke håndkleet å tørke og det blir fort dårlig lukt i det. Jeg er oppdratt med at et håndkle varer ei uke. Jeg dusjer max en gang om dagen, så håndkleet er ikke surt når jeg bytter på lørdagene. Da bytter jeg alle håndklær i huset. Det som er nasty, er folk som ikke bytter hånd-håndklær særlig ofte. Hos andre bruker jeg bare hånd-håndkleet på badet om det kjennes helt tørt, ellers blir jeg jo syk. Anonymkode: 10a69...2c8 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg legger denne under samliv, da det for meg er en del av samlivet med en partner. Saken er den at jeg stadig vekk leser innlegg her inne der diskusjonen gjelder hygiene. Det siste jeg var innom var nok inspirert av strømprisen. Med det som ble diskutert var gjenbruk av håndklær. Jeg som mange i den tråden gjenbruker håndkleet etter dusjen opp til flere ganger før det legges til vask. Som alltid i slike diskusjoner kommer da kommentaren om at man neste gang da tørker seg i f.eks ansiktet med samme del av håndkleet som forrige gang ble bruk nedentil, og dette er uhygienisk. For min del tenker jeg som flere andre at jeg er ren etter dusjen, både oppe og der nede. Men det virker ikke som alle er enige i. Mitt spørsmål til alle dem mener man ikke er ren nok til å gjenbruke håndkleet; Har dere aldri hatt oralsex? Er det verre å tørke seg i ansiktet med et håndkle som ble brukt der nede en eller to ganger før, enn å slikke/suge på partnerens (sannsynligvis like nyvaskede) understell? Anonymkode: 1ff20...c8b Som regel dusjer de fleste etter at de har hatt sex, eller vasker seg i det minste litt før de skal legge seg. Det er uansett alltid mer bakterier der nede, som du egentlig ikke burde tørke deg på ansiktet hver dag med, det er ekkelt. Og det å bruke et håndkle om og om igjen, de færreste tørker håndkleet skikkelig, og det er grobunn for mange deilige bakterier, som allerede er på håndkleet da du tørket deg nedentil. Anonymkode: c944b...403 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Både han og jeg vasker oss kjapt før oralsex, ja. Hvor ofte han bytter håndkle legger jeg meg ikke borti. Anonymkode: 97f60...90c 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, men jeg ville brukt samme håndkle om igjen selv. Bryr meg ikke om jeg må bruke tørkepapir eller noe annet, jeg har lyst til å være ren etter en dusj. Anonymkode: dfed2...f4a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Man kan fint bruke et håndkle i 7 dager. Det er tatt opp på Praktisk Info med Jon Almaas. Kan også slenge med at det holder å vaske håndkle på 60°c Anonymkode: cebfa...b20 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Jeg bruker et mindre håndkle til å tørke meg i ansiktet og så snurre rundt håret. Anonymkode: bcce7...b3c 5
Gjest AnomynBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Jeg vasker meg i rumpa med intimsåpe, så den er rein. Jeg bruker endene på håndkleet til å tørke meg i rumpa og mellom tærne med. Fitta tørker av seg selv. Min gjør det. Så lar jeg kroppen, ansiktet og håret lufttørke. Jeg bruker såpass så lang tid på hudpleierutinen, tannstell, sminke og annet, at jeg er tørka når jeg er ferdig. Jeg bruker håndkleet to-tre ganger. Jeg har god tørk på badet.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Jeg vasker aldri håndkle mitt, Man er jo ren når man kommer ut av dusjen? Hvis håndkle lukter så putter jeg det i fryseren. Samme med dongeribukser putter de i frysa når de begynner og lukte. Anonymkode: ffe5e...d91 1
Gjest AnomynBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vasker aldri håndkle mitt, Man er jo ren når man kommer ut av dusjen? Hvis håndkle lukter så putter jeg det i fryseren. Samme med dongeribukser putter de i frysa når de begynner og lukte. Anonymkode: ffe5e...d91 Jeg håper du aldri inviterer meg på middag😅🤮
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 AnomynBruker skrev (Akkurat nå): Jeg håper du aldri inviterer meg på middag😅🤮 Hva er galt med det? Fryseren dreper jo bakteriene... Kanskje du allerede har vært og spist middag hos meg hvem vet 🤷♀️ Dessuten er det ikke bra for miljøet og vaske ting hele tiden Anonymkode: ffe5e...d91 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vasker aldri håndkle mitt, Man er jo ren når man kommer ut av dusjen? Hvis håndkle lukter så putter jeg det i fryseren. Samme med dongeribukser putter de i frysa når de begynner og lukte. Anonymkode: ffe5e...d91 Jeg tipper du ville FØLT forskjellen hadde du vaska disse tingene Anonymkode: dfed2...f4a 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tipper du ville FØLT forskjellen hadde du vaska disse tingene Anonymkode: dfed2...f4a Fryseren dreper bakteriene. Bare les denne tråden så skjønner du at det er mange som meg. Det er faktisk du som har vaskehysteri. Anonymkode: ffe5e...d91 1
Gjest AnomynBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er galt med det? Fryseren dreper jo bakteriene... Kanskje du allerede har vært og spist middag hos meg hvem vet 🤷♀️ Dessuten er det ikke bra for miljøet og vaske ting hele tiden Anonymkode: ffe5e...d91 Jeg aner ikke hvilken temperatur dine bakterier dør på. Jeg tenkte mer på all huden du gnikker av deg, som da vil drysse ned i frysen din.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnomynBruker skrev (4 minutter siden): Jeg aner ikke hvilken temperatur dine bakterier dør på. Jeg tenkte mer på all huden du gnikker av deg, som da vil drysse ned i frysen din. Æsj, frysern full av hud og hår. Anonymkode: 064d2...856 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Foran er en ting, men bak... Æsj! Jeg bruker samme håndkle flere ganger, men har små vaskekluter som jeg bruker kun én gang før jeg vasker de, som jeg tørker meg nedentil med. Anonymkode: b4bd9...cee
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 Nytt handkle kva gong her i huset Anonymkode: 57fd9...a60 2
Gjest AnomynBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Foran er en ting, men bak... Æsj! Jeg bruker samme håndkle flere ganger, men har små vaskekluter som jeg bruker kun én gang før jeg vasker de, som jeg tørker meg nedentil med. Anonymkode: b4bd9...cee Det var ganske lurt. Godt tips. Takk😊
Djungelvrål Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vasker aldri håndkle mitt, Man er jo ren når man kommer ut av dusjen? Hvis håndkle lukter så putter jeg det i fryseren. Samme med dongeribukser putter de i frysa når de begynner og lukte. Anonymkode: ffe5e...d91 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fryseren dreper bakteriene. Bare les denne tråden så skjønner du at det er mange som meg. Det er faktisk du som har vaskehysteri. Anonymkode: ffe5e...d91 Bakterier danner sporer (går i dvale) og dør på ingen som helst måte i fryst tilstand. De formerer seg like herlig når de tiner. Hadde dere ikke hygienelære på skolen noen av dere?? Anonymkode: f4fbe...2f7 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå