Gjest Gjest_My_* Skrevet 20. oktober 2005 #1 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ved ufrivillig barnløshet, må man ha vært innom fastlegen sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaL Skrevet 20. oktober 2005 #2 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvis du ønsker utredning på sykehus eller offentlig poliklinikk: ja. Hvis du har planer om å betale alt selv, kan du helt sikkert kontakte en privat klinikk selv uten henvisning. Det er jo en del fastlegen kan gjøre også - og han/hun vet sikkert hvor det er greiest å komme til der du bor, så det er sikkert lurt å starte med fastlegen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #3 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) El gynekologen.. Bor du i Oslo anbefales Omnia Røde Kors Klinikk på Frogner. : http://www.omniahelse.no/Spesialisthelse/466 Fertilitetssenteret Fertilitetssenteret ved Røde Kors Klinikk åpnet i 1999 og er i dag det mest moderne senteret for assistert befruktning i Norge. Dyktig fagpersonell med høy kompetanse og lang erfaring i denne behandlingsformen, samt moderne utstyr, hyggelig atmosfære og rolige omgivelser gir det beste grunnlag for en vellykket behandling. Omnias team består av overleger, bioingeniører, sykepleiere og legesekretær. Overlegene har mer enn 15 års erfaring hver fra Rikshospitalet, Ullevåll sykehus og Regionsykehuset i Tromsø, og betydelig forskningskompetanse. En av dem har også doktorgad innen mannlig fertlitet. Ønsker du mer informasjon, kontakt Fertilitetssenteret på www.ivf.no Legg gjerne ut linker, men ikke telefonnummer, ihht våre regler. Tusenfryd - moderator Endret 21. oktober 2005 av Tusenfryd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 21. oktober 2005 #4 Del Skrevet 21. oktober 2005 Vi går til utredning til spesialist på volvat. Så jeg har ikke vært innom fastlegen. Jeg er veldig fornøyd, vi får time veldig raskt, synes vi har fått en fantastisk behandling der. Og det har ikke kostet oss så veldig mye mer. Vi betaler 750 kr for timen hos han, men han tar veldig mye over telefonen og og det betaler jeg ingenting for. Når vi er klare for det og, så sender han søknad om ICSI for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 23. oktober 2005 #5 Del Skrevet 23. oktober 2005 Til privat behandling trenger du ikke gå via fastlegen. Jeg er selv pasient ved Omnia som nevnes her. Hadde utredning og nå behandling der. Veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #6 Del Skrevet 24. oktober 2005 750 kr er jo en god del mer enn 150 som du betaler hos fastlegen. Hvis du har en fastlege du ikke stoler på , eller som ikke tar deg alvorlig, burde du kanskje vurdere å bytte fastlege? Noen allmmennleger har stor kompetanse og interesse for dette feltet, og kan gjøre en del selv før dere blir henvist videre, men en full fertilitesutredning er alltid en spesialistoppgave. Fastlegen bør jo også ha god oversikt over hvilke private og offentlige tilbud som finnes der du bor når det gjelder spesialistutredning, slik at du får best mulig behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 24. oktober 2005 #7 Del Skrevet 24. oktober 2005 750 er Volvat. Omnia har helt andre priser. De har avtale med det offentlige om refusjon, så der får du utredning til samme prisen som om du hadde gått til en offentlig lege. Bare uten vente tid og med personlig oppfølging. På den andre side er jeg ikke sikker på om du vil tilbake til det offentlige etter å ha oppdaget hvor godt du benhandles der nede på Frogner :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 27. oktober 2005 #8 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har selv et godt forhold til min fastlege. Men jeg ønsket fortgang i sakene. Har jo hørt om de som bruker nesten 1 år på bare utredningen i det offentlige. Jeg bor på et lite sted og ventetiden på hun som er spesialist på barnløshet er faktisk 1 år her. Han legen jeg går til er spesialist på dette, det er ikke legen min. Jeg blir behandla utrolig bra. Og vi får time på bare noen få dager, ellers har han telefontid hver dag. Når vi leverte feks spermprøve, fikk vi komme inn til legen med en gang prøven var levert, han bare måtte undersøke den først. Vi fikk da vite at spermen var dårlig. Han satt da etterpå og pratet med oss i omtrent 45 min, og forklarte oss alt veldig nøye, la fram alle muligheter for oss, og vi fikk stilt de spørsmålene vi lurte på. Synes det var utrolig bra. Dette tror jeg vi betalte 500 kr for. Og det gjør jeg da med glede. Synes heller ikke 750 er mye for en time med full GU, innvendig ultralyd og hvor man sitter og prater med legen etterpå, det tar jo minst en time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #9 Del Skrevet 28. oktober 2005 Har selv et godt forhold til min fastlege. Men jeg ønsket fortgang i sakene. Har jo hørt om de som bruker nesten 1 år på bare utredningen i det offentlige. Jeg bor på et lite sted og ventetiden på hun som er spesialist på barnløshet er faktisk 1 år her. Han legen jeg går til er spesialist på dette, det er ikke legen min. Jeg blir behandla utrolig bra. Og vi får time på bare noen få dager, ellers har han telefontid hver dag. Når vi leverte feks spermprøve, fikk vi komme inn til legen med en gang prøven var levert, han bare måtte undersøke den først. Vi fikk da vite at spermen var dårlig. Han satt da etterpå og pratet med oss i omtrent 45 min, og forklarte oss alt veldig nøye, la fram alle muligheter for oss, og vi fikk stilt de spørsmålene vi lurte på. Synes det var utrolig bra. Dette tror jeg vi betalte 500 kr for. Og det gjør jeg da med glede. Synes heller ikke 750 er mye for en time med full GU, innvendig ultralyd og hvor man sitter og prater med legen etterpå, det tar jo minst en time. ← Helt enig med deg så lenge man faktisk får det, har inntrykk av at det ofte er ut og inn på 10 min. Ikke første timen, men de etter der og da blir det mye penger. Men igjen, heller det enn å vente på det offentlige i et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå