AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Jeg er skilt og har barna boende hos meg. Vi har samværsavtale som stort sett følges. Problemet er at min eks er ustabil i både humør og sinn. Jeg har begynt å ts opp samtalene vi har ved avlevering og henting av barna. Vi har tvillinger på 15 mnd, så de forstår jo ikke så mye ennå av stygge ord. Han må ofte starte diskusjon om feks klærne barna går i, at de kanskje har spist en kjeks og litt seig på fingrene. Klærne er hele, rene og aldri vært brukt av andre barn tidligere. Kjøpes i vanlige butikker. Han kan bli skikkelig sint og ufin. Da kommer det ord som idiot, mærr og enda styggere ord haglende mot meg. Dette hører selvsagt barna, men han bryr seg ikke om dette. Det skal sies at han ikke viser engasjement ved å ha barna heller. Han har de for å få mine bidrag å betale. Det har han selv sagt. Jeg vet barna reagerer og blir utrygg. Hvordan han er med barna alene vet jeg dessverre ikke. Han eier ikke lunte og hisser seg fort opp. Jeg er redd barna ikke har det helt optimalt sammen med han. Samværet er hente hos meg og ha de til dagen etter, 1 gang i uka. Hva kan jeg gjøre for å få en slutt på denne utidige kjeftingen og utskjellingen? Det nytter ikke at jeg bet han roe seg, har forsøkt. Anonymkode: 48754...bcf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 La henting og levering foregå i barnehage, så unngår man diskusjon. Da unngår både du og barna og oppleve disse diskusjonene. Anonymkode: dab1e...40f 20
Gjest Lulia Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er skilt og har barna boende hos meg. Vi har samværsavtale som stort sett følges. Problemet er at min eks er ustabil i både humør og sinn. Jeg har begynt å ts opp samtalene vi har ved avlevering og henting av barna. Vi har tvillinger på 15 mnd, så de forstår jo ikke så mye ennå av stygge ord. Han må ofte starte diskusjon om feks klærne barna går i, at de kanskje har spist en kjeks og litt seig på fingrene. Klærne er hele, rene og aldri vært brukt av andre barn tidligere. Kjøpes i vanlige butikker. Han kan bli skikkelig sint og ufin. Da kommer det ord som idiot, mærr og enda styggere ord haglende mot meg. Dette hører selvsagt barna, men han bryr seg ikke om dette. Det skal sies at han ikke viser engasjement ved å ha barna heller. Han har de for å få mine bidrag å betale. Det har han selv sagt. Jeg vet barna reagerer og blir utrygg. Hvordan han er med barna alene vet jeg dessverre ikke. Han eier ikke lunte og hisser seg fort opp. Jeg er redd barna ikke har det helt optimalt sammen med han. Samværet er hente hos meg og ha de til dagen etter, 1 gang i uka. Hva kan jeg gjøre for å få en slutt på denne utidige kjeftingen og utskjellingen? Det nytter ikke at jeg bet han roe seg, har forsøkt. Anonymkode: 48754...bcf Du går til politi eller barnevern, få video eller skriftlige bevis. Ikke la de barna få personlighetsforstyrrelser eller der som verre er. Gjør det NÅ
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Ha byttedag midt i uken, der du leverer og han henter i barnehage. Vi har det med skolebarn. Anonymkode: dc16d...15f 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Lulia skrev (1 minutt siden): Du går til politi eller barnevern, få video eller skriftlige bevis. Ikke la de barna få personlighetsforstyrrelser eller der som verre er. Gjør det NÅ Vil lydopptak kunne brukes? Jeg har noen opptak hvor det tydelig kommer frem hva han kaller meg og at han skriker av full hals. Jeg opplyste om at samtalene ble tatt opp da vi skiltes, ikke før «samtalen». AnonymBruker skrev (5 minutter siden): La henting og levering foregå i barnehage, så unngår man diskusjon. Da unngår både du og barna og oppleve disse diskusjonene. Anonymkode: dab1e...40f Barna går ikke i barnehage. Begynner fra høsten. Så avlevering og henting skjer hos meg eller hos han. Det knyter seg i magen hver gang de skal til han. Anonymkode: 48754...bcf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Lulia skrev (Akkurat nå): Ja alt av opptak er gull Da skal jeg fortsette med det og kanskje kontakte barnevernet. Så ustabil som han er så er det ett helvete å la han ha barna. Anonymkode: 48754...bcf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Ikke vent. Bruk det du allerede har NÅ! Anonymkode: d658d...ff8 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da skal jeg fortsette med det og kanskje kontakte barnevernet. Så ustabil som han er så er det ett helvete å la han ha barna. Anonymkode: 48754...bcf Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg tar opp noen uten samtykke for å bruke hos politi/barnevern. Det å kalle sin eks stygge ting er ufint og ødeleggende, men ikke et lovbrudd. Jeg har jobbet med slike saker, og jeg har sett mødre i retten med lydopptak. De har trodd de har en sikker sak fordi han er så stygg i språket, men resultatet ble det motsatte. I en sak ble hennes eks gitt full omsorg, og det faktum at hun gikk til skrittet å ta ham opp på båndopptaker ble lagt til grunn for at hun var ustabil og konfliktsøkende, mer enn ham. De endte heldigvis med 50/50 da han ikke ville ha full omsorg. Inviter til ny samtale hos FVK og vurder om det er en løsning å endre samvær med en privat avtale ang. bidrag, dersom det er det eneste som gjelder for hans del. Anonymkode: dc16d...15f 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 Du kan ikke la han ha barna alene! Hva tenker du på? Stakkars helt forsvarsløse barn på 15 mnd med en så ustabil voksenperson. Hvordan klarer du å levere de til han??? Stakkar, stakkar barn. Anonymkode: 09dc1...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg tar opp noen uten samtykke for å bruke hos politi/barnevern. Det å kalle sin eks stygge ting er ufint og ødeleggende, men ikke et lovbrudd. Jeg har jobbet med slike saker, og jeg har sett mødre i retten med lydopptak. De har trodd de har en sikker sak fordi han er så stygg i språket, men resultatet ble det motsatte. I en sak ble hennes eks gitt full omsorg, og det faktum at hun gikk til skrittet å ta ham opp på båndopptaker ble lagt til grunn for at hun var ustabil og konfliktsøkende, mer enn ham. De endte heldigvis med 50/50 da han ikke ville ha full omsorg. Inviter til ny samtale hos FVK og vurder om det er en løsning å endre samvær med en privat avtale ang. bidrag, dersom det er det eneste som gjelder for hans del. Anonymkode: dc16d...15f Det er jo helt vanvittig at en så ustabil far skal få full omsorg når beviset på hans oppførsel er såpass tydelig på opptakene. Det er jo lov å ta opp samtaler så lenge jeg er med på opptaket selv. Høres jo ut som far blir premiert for oppførselen sin og mor som kan bevise skal straffes. Å endre bidrag til privat avtale kommer ikke til å skje, da bidragene går via lønnstrekk. Han vil helst ikke betale noe som helst. Anonymkode: 48754...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan ikke la han ha barna alene! Hva tenker du på? Stakkars helt forsvarsløse barn på 15 mnd med en så ustabil voksenperson. Hvordan klarer du å levere de til han??? Stakkar, stakkar barn. Anonymkode: 09dc1...a6e Hvordan klarer man i det hele tatt å få barn med en slik person? Dette burde jo TS tenkt på for lenge siden. Regner med barnefar ikke ble ustabil over natta. Anonymkode: d5bd8...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo helt vanvittig at en så ustabil far skal få full omsorg når beviset på hans oppførsel er såpass tydelig på opptakene. Det er jo lov å ta opp samtaler så lenge jeg er med på opptaket selv. Høres jo ut som far blir premiert for oppførselen sin og mor som kan bevise skal straffes. Å endre bidrag til privat avtale kommer ikke til å skje, da bidragene går via lønnstrekk. Han vil helst ikke betale noe som helst. Anonymkode: 48754...bcf Dette velger du selv. Men husk at i en sak for barnevernet så er det barna som er i fokus, ikke deg. Så det at han behandler deg dårlig og kaller deg stygge ting, er egentlig ikke relevant. Du må ha bevis for at han neglisjerer barna, at deres primærbehov ikke dekkes, at de er utsatt for vold. Jeg har sett så mange ganger at kvinner prøver seg på konklusjoner som "se hvor stygg han er mot meg, han kan ikke være en god far". Det kan han - han er bare ikke en god ektemann/eksmann. Hvis barna gikk i barnehage hadde det vært lettere, ettersom de vil si ifra selv dersom barna ikke er kledd/skitne/ikke har med mat. Anonymkode: dc16d...15f 2
Gjest Lulia Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da skal jeg fortsette med det og kanskje kontakte barnevernet. Så ustabil som han er så er det ett helvete å la han ha barna. Anonymkode: 48754...bcf Kanskje??? Du må dra nå, åååå, jeg blir så oppgitt, unnskyld, men du må dra nå!! Vil du la han skade dine barn? De som du har båret frem, ammet, ønsket, har kjærlighet for? Tenk nå. Gjør det NÅ.
Gjest Lulia Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 Lulia skrev (Akkurat nå): Kanskje??? Du må dra nå, åååå, jeg blir så oppgitt, unnskyld, men du må dra nå!! Vil du la han skade dine barn? De som du har båret frem, ammet, ønsket, har kjærlighet for? Tenk nå. Gjør det NÅ. Ikke la han ha ETT MINUTT TIL MED BARNA, HØRER DU????
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Det er ikke ulovlig å ta opptak av samtaler du selv deltar i. Anonymkode: a26cb...c84 2
TLR Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): La henting og levering foregå i barnehage, så unngår man diskusjon. Da unngår både du og barna og oppleve disse diskusjonene. Anonymkode: dab1e...40f Pluss at det er flere tilstede sånn at hun har vitner hvis han blir ufin igjen
Gjest Lulia Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ha byttedag midt i uken, der du leverer og han henter i barnehage. Vi har det med skolebarn. Anonymkode: dc16d...15f Han kan jo ikke ha barna, hva tenker du på??
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Lulia skrev (Akkurat nå): Han kan jo ikke ha barna, hva tenker du på?? Ro deg ned. Trekk pusten og tell til ti. Dine traumer er ikke definerende for denne diskusjonen. Og det er deres felles barn, ikke bare hennes. Anonymkode: dc16d...15f 5
Gjest Lulia Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 TLR skrev (2 minutter siden): Pluss at det er flere tilstede sånn at hun har vitner hvis han blir ufin igjen Er det bedre han er ufin mot barna alene da??
Anbefalte innlegg