AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Hei. Lurer på om jeg burde si ifra her, om jeg overreagerer eller hva. Men saken er den at barnet mitt er litt lei seg i dag. I går var han i bursdagsfeiring, og den skulle være ferdig klokken 21. De var fire gutter som var invitert fra klassen, pluss to gutter fra en annen klasse. Det viser seg senere at de tre andre fra mitt barn sin klasse fikk overnatte på stedet. Mitt barn og de to fra klassen over dro hjem. Ut over kvelden og natten kom det masse meldinger om hvor gøy guttene hadde det på overnatting, og mitt barn blir selvfølgelig lei seg av dette. Jeg har litt lyst til å si ifra til denne moren om at jeg ikke synes dette var helt greit, men er det dumt gjort? Burde jeg bare la det gå? Anonymkode: 71e32...95a 4
Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 23. januar 2022 Jeg synes du gjør helt rett i å si ifra. Jeg fatter ikke at man som mor kan være med å tilrettelegge for utestenging. 51
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Ville absolutt sagt i fra! Hvor gamle er de? Jeg antar de i det minste er på mellomtrinnet, siden de driver å sender hverandre meldinger. Er barnet ditt utenfor i andre sammenhenger også? Eller er dette en engangshendelse? Anonymkode: 0177f...10b 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Hva med alle gutta i klassen som ikke blir invitert på bursdag en gang? Ville nok som mor ikke blandet meg, men heller lært gutten at han tross alt var inkludert. Og at det å sende meldinger på den måten ikke er en fin ting å gjøre. Anonymkode: f2aad...59f 32
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Huff, dette skjønner jeg var veldig vondt! Én ting om bursdagsbarnet hadde fått lov til å ha én overnattingsgjest etter kalaset, men tre fra samme klasse mens den fjerde ble utestengt?? Nei dette var ikke greit! (Men jeg syns vel uansett at det var litt rart å bare ha 4 gutter fra én klasse i selskapet... da er det jo mange flere gutter som i utgangspunktet også har blitt utestengt...) Anonymkode: 24706...ba6 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Jeg tenker man må jo få lov å ha andre barn på overnatting, uten at det må gjelde for alle samtidig. Det er nok få som vil ha hele klassen på overnatting. Men det ble kanskje litt feil i dette tilfellet siden det var i forbindelse med en bursdag med flere inviterte. Anonymkode: 7c975...e50 17
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med alle gutta i klassen som ikke blir invitert på bursdag en gang? Ville nok som mor ikke blandet meg, men heller lært gutten at han tross alt var inkludert. Og at det å sende meldinger på den måten ikke er en fin ting å gjøre. Anonymkode: f2aad...59f Det kan godt hende denne gutten har feiret med klassen utenom, men vil ha en overnatting i tillegg? Anonymkode: 1357f...736
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville absolutt sagt i fra! Hvor gamle er de? Jeg antar de i det minste er på mellomtrinnet, siden de driver å sender hverandre meldinger. Er barnet ditt utenfor i andre sammenhenger også? Eller er dette en engangshendelse? Anonymkode: 0177f...10b De er 11 år. Jeg tror ikke han er utenfor til vanlig, han har venner litt på tvers av grupperingene, men ikke noen fast bestevenn. Samtidig var han jo en av få som ble invitert til besøk da. Problemet var jo bare at de andre sov over, og skrøt av det. Når han spurte hvorfor han ikke fikk lov, kom det ikke noe svar. Anonymkode: 71e32...95a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er 11 år. Jeg tror ikke han er utenfor til vanlig, han har venner litt på tvers av grupperingene, men ikke noen fast bestevenn. Samtidig var han jo en av få som ble invitert til besøk da. Problemet var jo bare at de andre sov over, og skrøt av det. Når han spurte hvorfor han ikke fikk lov, kom det ikke noe svar. Anonymkode: 71e32...95a Det blir helt feil at noen får overnatte mens andre ikke når de er der samtidig. Enten alle eller ingen i en sånn setting. Anonymkode: 1357f...736 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir helt feil at noen får overnatte mens andre ikke når de er der samtidig. Enten alle eller ingen i en sånn setting. Anonymkode: 1357f...736 Hvorfor i all verden er det opp til deg? Slik jeg ser de som eier huset er de eneste som kan ta en avgjørelse om hvor mange som skal overnatte. Du kan ikke nekte andre å ha overnattingsbesøk, hører du ikke selv hvor sprøtt dette er?! Anonymkode: 53bf8...f81 28
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er 11 år. Jeg tror ikke han er utenfor til vanlig, han har venner litt på tvers av grupperingene, men ikke noen fast bestevenn. Samtidig var han jo en av få som ble invitert til besøk da. Problemet var jo bare at de andre sov over, og skrøt av det. Når han spurte hvorfor han ikke fikk lov, kom det ikke noe svar. Anonymkode: 71e32...95a Du bør lære sønnen din å håndtere slikt på en bedre måte. Å spørre om hvorfor han ikke «fikk lov»? Hjelp. Han var ikke invitert og har ikke krav på en forklaring av de andre guttene. Neste år blir han kanskje ikke invitert i bursdagen i det hele tatt. Anonymkode: 53bf8...f81 19
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er 11 år. Jeg tror ikke han er utenfor til vanlig, han har venner litt på tvers av grupperingene, men ikke noen fast bestevenn. Samtidig var han jo en av få som ble invitert til besøk da. Problemet var jo bare at de andre sov over, og skrøt av det. Når han spurte hvorfor han ikke fikk lov, kom det ikke noe svar. Anonymkode: 71e32...95a Svaret er vel helt åpenbart? Jeg kjenner ingen foreldre som orker/har mulighet til å ha så mange gutter på overnatting samtidig. Jeg synes du overreagerer. Utestengning er når alle guttene i klassen blir invitert i bursdag, men ikke din gutt. At din gutt blir invitert, men de har ikke mulighet til å ha alle 6 på overnatting er ikke utestenging. Ja, det var klønete å gjøre det rett etter en burdagsfeiring. Men utestenging er det ikke. Anonymkode: 4cf75...8b1 28
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 Jeg synes ikke det er SÅ galt at halvparten av gjestene må gå hjem, man har jo ofte begrenset med plass også. Anonymkode: 48a1f...735 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden er det opp til deg? Slik jeg ser de som eier huset er de eneste som kan ta en avgjørelse om hvor mange som skal overnatte. Du kan ikke nekte andre å ha overnattingsbesøk, hører du ikke selv hvor sprøtt dette er?! Anonymkode: 53bf8...f81 Har du litt vansker med fleksibel tenking?? Vi snakker ikke lov og orden her, vi snakker rett og rimelig. Jeg har lov til å invitere alle jentene utenom en i klassen til min datter. Jeg kan nekte den siste jenta tilgang til mitt hjem. Men jeg gjør det jo ikke. Anonymkode: 0177f...10b 18
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke det er SÅ galt at halvparten av gjestene må gå hjem, man har jo ofte begrenset med plass også. Anonymkode: 48a1f...735 Utestengerens sterkeste våpen; «Jeg får bare lov å ha tre på besøk om gangen». Anonymkode: 0177f...10b 9
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i all verden er det opp til deg? Slik jeg ser de som eier huset er de eneste som kan ta en avgjørelse om hvor mange som skal overnatte. Du kan ikke nekte andre å ha overnattingsbesøk, hører du ikke selv hvor sprøtt dette er?! Anonymkode: 53bf8...f81 Det handler ikke om å ville nekte andre å holde overnattingsbesøk. Det handler om å ikke ønske at det skal tilrettelegges for utfrysning og utenforskap. 13
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør lære sønnen din å håndtere slikt på en bedre måte. Å spørre om hvorfor han ikke «fikk lov»? Hjelp. Han var ikke invitert og har ikke krav på en forklaring av de andre guttene. Neste år blir han kanskje ikke invitert i bursdagen i det hele tatt. Anonymkode: 53bf8...f81 Han skrev dette på melding fordi 1) det hadde vært snakk om overnatting tidligere i uken, og han hadde egentlig håpet på å sove der, men så ble det sagt at det ikke skulle være overnatting, kun besøk, og 2) fordi guttene sendte masse bildemeldinger utover kvelden slik at han da innså at de andre hadde "lurt" ham (slik han forsto det da..) Tror ikke det er noen bekymring for ham at han ikke inviteres dit neste gang, det ønsker han nemlig ikke nå. Anonymkode: 71e32...95a 12
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utestengerens sterkeste våpen; «Jeg får bare lov å ha tre på besøk om gangen». Anonymkode: 0177f...10b Jepp. Eller «det var ikke plass», mens kun et par stykker er utelatt. 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De er 11 år. Jeg tror ikke han er utenfor til vanlig, han har venner litt på tvers av grupperingene, men ikke noen fast bestevenn. Samtidig var han jo en av få som ble invitert til besøk da. Problemet var jo bare at de andre sov over, og skrøt av det. Når han spurte hvorfor han ikke fikk lov, kom det ikke noe svar. Anonymkode: 71e32...95a Så det var helt greit for deg når han var en av de få som ble invitert i bursdagen, men det var ikke greit når han ikke var en av de få som fikk overnatte? Ufattelig hvor mange som driter i at barn blir utestengt så lenge deres eget barn er inne i varmen... 😳 Anonymkode: 24706...ba6 23
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor i all verden er det opp til deg? Slik jeg ser de som eier huset er de eneste som kan ta en avgjørelse om hvor mange som skal overnatte. Du kan ikke nekte andre å ha overnattingsbesøk, hører du ikke selv hvor sprøtt dette er?! Anonymkode: 53bf8...f81 Er du helt fjern, eller? Er vel ikke opp til meg🙄 Men, nå er vi på en diskusjonsforum, og TS ønsker innspill. Dette er mitt innspill. Ingen som nekter noen noe som helst, men jeg skjønner veldig godt at de som ikke før overnatte føler seg utestengt. Hvorfor får noen, men ikke alle? De er jo ikke så mange liksom. Min datter har hatt samme greia når hun var på siste året på barneskolen. Da hadde hun 5 stk, og selvfølgelig fikk alle overnatte. Hun hadde også en sammenkomst på 8 stk. Da overnattet ingen, for de ble for mange. Anonymkode: 1357f...736 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå