Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen tok med seg babyen til svigers, og fikk servert en torogryte med kyllingfilet. Er jo innmari mye salt i den maten. Er det skadelig at hun fikk dette én gang? 

Anonymkode: b98f5...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, nei. 

Anonymkode: 3af98...3c5

• Liker 15
Skrevet

Godt forsøk. 

Anonymkode: b78d5...3b8

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke skadelig😊

Anonymkode: 93099...91a

• Liker 2
Skrevet

Én gang går nok bra. 

Anonymkode: 89f7d...4b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt forsøk. 

Anonymkode: b78d5...3b8

Jeg er faktisk seriøs😫 hører jo så mye om at salt er farlig! Men så bra, da trenger jeg ikke å uroe meg for det 😃

• Liker 3
Skrevet

Jeg er faktisk seriøs😫 hører jo så mye om at salt er farlig! Men så bra, da trenger jeg ikke å uroe meg for det 😃

Først og fremst er tilogmed babyer avhengig av salt for at kroppen skal fungere. Men siden mange salter maten ekstra, er det derfor presisert at man ikke skal salte maten til baby før den er stor nok til å tåle det. I det ligger det en mengdetoleranse. De fleste 1 åringer kan smake en ritzkjeks, en toro gryte, litt salt chips osv uten at det gjør noen skade. Men det er ikke heldig å gi mye salt mat over tid fordi det kan skape trøbbel. Altså alt med måte😊 og en på 11 mnd er noe annet enn en på 6-7 mnd så toleransen tiø ditt barn er større nå enn når det startet med fast føde.

• Liker 4
Skrevet

Først og fremst er tilogmed babyer avhengig av salt for at kroppen skal fungere. Men siden mange salter maten ekstra, er det derfor presisert at man ikke skal salte maten til baby før den er stor nok til å tåle det. I det ligger det en mengdetoleranse. De fleste 1 åringer kan smake en ritzkjeks, en toro gryte, litt salt chips osv uten at det gjør noen skade. Men det er ikke heldig å gi mye salt mat over tid fordi det kan skape trøbbel. Altså alt med måte😊 og en på 11 mnd er noe annet enn en på 6-7 mnd så toleransen tiø ditt barn er større nå enn når det startet med fast føde.

Tusen takk for fint svar ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...