Høysesongen Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Jeg skal holde tale i et bryllup til et kristen brudepar. Jeg tenkte å bruke dette diktet. Hva tenker dere? Herre gjør meg til redskap for din fred! La meg bringe kjærlighet der hatet rår. La meg bringe forlatelse der urett er begått. La meg skape enighet der uenighet rår. La meg bringe tro der tviler rår. La meg bringe sannhet der villfarelse rår. La meg bringe lys der mørket ruger. La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår! Å Mester! La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste. Ikke så meget å bli forstått som å forstå. Ikke så meget å bli elsket som å elske! For det er gjennom at man gir at man får. Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv. Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse! Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv! Amen Sitat: Frans av Assis
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Det er ikke et dikt, det er Frans av Assisis bønn, svært mye brukt i religiøse miljøer. Personlig ville jeg gått for noe annet, det er litt "oppbrukt" og også mulig at det inkluderes i kirken. Anonymkode: 7c317...62a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Jeg syntes ikke Frans av Assisis bønn passer seg i det hele tatt hvis det er snakk om tale til middag. Det finnes massevis av dikt om kjærlighet du kan lese. Hvis du skal lese noe i kirka pleier det å avtales med presten og de som gifter seg. Anonymkode: 5c846...5e5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Spør parets nære venner/venninner& familie om har noe favoritt dikt/bønn, eller slikt? Trygve Skaug har også mange fine Anonymkode: d50af...9b8
Høysesongen Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spør parets nære venner/venninner& familie om har noe favoritt dikt/bønn, eller slikt? Trygve Skaug har også mange fine Anonymkode: d50af...9b8 Takk det var en god ide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå