Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For knappe 3 måneder siden flyttet jeg og barnefar fra hverandre. Nå har allerede ny dame flyttet inn hos han. Vi har et barn sammen på 4 år som fortsatt er forvirret over at vi ikke skal bo sammen. Og nå når barnet kommer til faren sin neste gang er det plutselig ny dame der. Som jeg har forstått det på barnet så har de allerede møttes. Jeg synes virkelig ikke dette hører hjemme noen steder. Far er veldig impulsiv og er narsissist. Han krever delt bosted og en måned til meg og en måned til han. Men det går virkelig ikke fordi han er såpass ustabil og man vet aldri hva han tar seg til. Han var også utro gjennom hele forholdet og det var alltid en ny dame her og der. Når vi var sammen var det så vidt han gadd å dusje barnet, gi mat osv…var virkelig sløv. Og dette ser jeg fortsatt tendenser til. Barnet er vandt til at jeg er her hele tiden, mens far jobber på sjøen og har vært borte 1 mnd i strekk siden barnet ble født. Merker veldig godt at barnet ikke har godt av å være fra meg 1 mnd. Vi har ikke kommet til enighet rundt fordeling enda. Har tenkt å bestille time alene på fvk for å fortelle og spørre om råd. Noen i lignende situasjon, hva gjorde dere?

Anonymkode: 29077...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ble dere enige om på mekling på FVK? Høres ikke helt greit ut dette nei. 

Anonymkode: 170fd...fd9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva ble dere enige om på mekling på FVK? Høres ikke helt greit ut dette nei. 

Anonymkode: 170fd...fd9

Har egentlig ikke kommet frem til noe helt konkret. Far vil ha delt bosted fordi han også skal være med å bestemme over barnet, kan jo forsåvidt skjønne det. Kommer aldri til å flytte herfra med barnet uansett. Jeg prøvde da å foreslå at vi kan ha delt bosted, men barnet skal fortsatt være minst 1 uke hos meg når han er hjemme på fri fra sjøen. Men det var ikke aktuelt. Så til nå har vi ikke noen fast avtale, men barnet har fortsatt vært mest hos meg. 

Skrevet

Delt bosted annenhver uke. Jobber far borte annenhver måned? Synd, da blir det to uker totalt på en åtte ukers periode inntil han enten finner ny jobb eller barnet blir større. 

Ingen fireåring takler en måned her og der, det må du få hjelp til å gjøre tydelig fra familievernkontor. 

Anonymkode: a2aa4...f9e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har egentlig ikke kommet frem til noe helt konkret. Far vil ha delt bosted fordi han også skal være med å bestemme over barnet, kan jo forsåvidt skjønne det. Kommer aldri til å flytte herfra med barnet uansett. Jeg prøvde da å foreslå at vi kan ha delt bosted, men barnet skal fortsatt være minst 1 uke hos meg når han er hjemme på fri fra sjøen. Men det var ikke aktuelt. Så til nå har vi ikke noen fast avtale, men barnet har fortsatt vært mest hos meg. 

Kan ha avtale om delt bosted selv om du har mest samvær. Men en måned uten hver av foreldrene er ikke holdbart. Hvis han er så lur så går han vel til sak om han ikke får det som han vil.

Anonymkode: 3d024...cf5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Delt bosted annenhver uke. Jobber far borte annenhver måned? Synd, da blir det to uker totalt på en åtte ukers periode inntil han enten finner ny jobb eller barnet blir større. 

Ingen fireåring takler en måned her og der, det må du få hjelp til å gjøre tydelig fra familievernkontor. 

Far jobber borte annenhver måned ja. Har prøvd å forklare at en måned fra meg ikke går, og de var enig på fvk. Men han gir seg fortsatt ikke på at han skal ha noe mindre enn 1 mnd.0

Skrevet

Kan ha avtale om delt bosted selv om du har mest samvær. Men en måned uten hver av foreldrene er ikke holdbart. Hvis han er så lur så går han vel til sak om han ikke får det som han vil.

Anonymkode: 3d024...cf5

Ja har prøvd å forklare han det. Men får da til svar «er ikke sånn det fungerer, du kan ikke kreve noe mer enn meg men derimot like mye». Han skjønner ikke barnets beste, mest oppattt av å tenke på seg selv. 
han jobber jo på sjøen så en måned uten han blir det jo uansett, men det har han jo valgr selv. 
regner med det blir sikkert rettslig avgjørelse til slutt siden vi ikke kommer til enighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Far jobber borte annenhver måned ja. Har prøvd å forklare at en måned fra meg ikke går, og de var enig på fvk. Men han gir seg fortsatt ikke på at han skal ha noe mindre enn 1 mnd.0

Jeg ville skrevet ned dette i en mail til han. Få gjerne hjelp av et klokt hode. Det kan være et nyttig bevis i en eventuell rettssak. 

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å kreve en sakkyndig psykolog, som forhåpentligvis kan gjennomskue han og komme med sine anbefalinger ut fra det. 

Anonymkode: 2dde1...d9c

Skrevet

Jeg ville skrevet ned dette i en mail til han. Få gjerne hjelp av et klokt hode. Det kan være et nyttig bevis i en eventuell rettssak. 

Har ganske mye på melding og har også snakket om det på fvk. Men jeg kan også forsøke å skrive mail, hva burde jeg skrive? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anbefaler deg å kreve en sakkyndig psykolog, som forhåpentligvis kan gjennomskue han og komme med sine anbefalinger ut fra det. 

Anonymkode: 2dde1...d9c

Det spørs om han går med på det, da skjønner han vel at han blir gjennomskuet. Men det er det han trenger tror jeg, han sliter med mye og skulle vært til psykolog for lenge siden. 

Skrevet

Har du en profesjonell mekler, anbefaler han ikke en mnd hos far. Det sier seg selv med en 4-åring!

Anonymkode: 1a37e...3f7

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor valgte du å få barn med denne fyren, egentlig?

Anonymkode: c6a93...b57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du en profesjonell mekler, anbefaler han ikke en mnd hos far. Det sier seg selv med en 4-åring!

Anonymkode: 1a37e...3f7

Føler ikke mekleren hjelper så veldig med å komme frem til en løsning egentli.

Skrevet

Jeg må bare begynne med å si at jeg føler så med deg❤️ Jeg håper det går bra med deg oppi alt dette. Det å skulle kjempe for barnet sitt på denne måten og den frykten og stresset det påfører deg er virkelig ikke enkelt å takle. 

Fra en mamma som har vært på familievernkontoret i to år nå i håp om å få til et bedre samarbeid sender jeg deg en stor styrkeklem ❤️ 

Fortsett dialogen med familievernkontoret og kjempe for barnet ditt! Du er utrolig tøff som står i dette, bare husk å gjøre det på mest mulig "ryddig" vis om det skulle bli snakk om advokat senere

• Liker 1
Skrevet (endret)

Av og til kunne jeg ønske at alle barn fikk i en periode  tildelt en egen advokat for å passe på at barnets interesser ble ivaretatt ved foreldrenes samlivsbrudd ! 
Bare det å foreslå at barnet skal være 1 mnd hos far og 1 hos mor viser en fundamental svikt i forståelsen hva et barn trenger og hva som er bra for dem. 
Ny samboer etter 3 mndr er jo direkte skadelig for barnet , og den nye dama forstår det heller ikke , og det er skremmende 

Endret av Festlig
Retting av tekst
  • Liker 4
Skrevet

Advokat.

Anonymkode: be9c4...45b

Skrevet

Vet ikke om du kan kreve noe som helst uten rettsak? Bare husk å ha mest mulig skriftlig, og oppfør deg fint så han har ingenting å ta deg på. Han kommer til å bruke alt han kan i mot deg!

Barnet kommer nok til å få mat, husk at når dere bodde sammen så trengte han ikke å gi barnet mat og dusj fordi du gjorde de tingene. Men, ja, jeg skjønner at du er bekymret, så jeg ville forberedt deg på krig og rettsak.

Anonymkode: db727...52a

Skrevet

Jeg ville iallfall ikke gitt meg, da får det heller bli rettsak. En 4åring kan ikke være 1 mnd av gangen borte fra en mor som den er vant til å bo med 100% og som slik du forklarer det absolutt er hovedomsorgsperson (pga fraværende far)

Anonymkode: 92040...2b8

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Far er veldig impulsiv og er narsissist.

Har han en diagnose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...