Gå til innhold

Håndduker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, et lite, kjapt spørsmål, bare...

Hvor lenge/mange ganger bruker dere håndduken før dere vasker den? Jeg bruker den kanskje en knapp uke før den går i vask (dvs bruker den 5-6-7 ganger), mens min veninne bruker den bare én gang før den går i vask. Og nå kommer hun og skal bo hos meg i mange dager, kanskje noen uker. Gruer meg til klesvasken....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En håndduk hver gang jeg dusjer... Kan til nød bruke håndduken to ganger.

Skrevet

Omtrent en uke, jeg også. Bruker en til håret og en til kroppen.

Trenger ikke å skifte hver gang, man er jo ren når man tørker seg!

Skrevet

Dusjhåndduken bytter jeg ca annenhver gang (eller du kan godt si en gang i uken, jeg dusjer ikke mer enn 2-3 ganger i uken jeg) andre håndduker byttes også en gang i uken.

Skrevet

Da jeg var i militæret ble ansvaret for vask av toalettene fordelt på rom. Ansvaret ble rullert en gang i uken. Alle hatet denne jobben og de fleste syntest det var ekkelt å ta i fillene som ble brukt til dovask.

Etter ei stund ble jeg oppmerksom på hva enkelte gjorde da de var ferdige med vask av toalettene. De kom med fillene hengende slapt fra tommel og pekefinger og kastet dem inn på bøttekottet. På denne måten ble fillene blandet med fillene som skulle brukes til å vaske bord, sengekanter og vinduskarmer med. Når de senere tok ei fille og vasket sengekanten dro de samtidig fillene over hodeputene. Jeg tok opp griseriet og fikk en bedre ordning på det der, men etter det har jeg KUN brukt dusjhåndkleet EN gang før jeg vasker det og tar ett nytt. Får helt hetta av å ha noe i ansiktet som har vært i nærheten av et brunøye. Håndkleet til å tørke hendene med kan dog brukes ett par dager, men så ryker det i vasken det også.

Skrevet

Jeg bruker 2 handklær når jeg dusjer, disse blir brukt 2, maks 3 ganger før de vaskes.

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg bruker 2 handklær når jeg dusjer, disse blir brukt 2, maks 3 ganger før de vaskes.

Sånn gjør jeg det også.

Skrevet

Jeg bruker tre håndklær etter dusj.

Ett slenges til vask med en gang. De to andre holder 2-3 dusjer.

Skrevet

Jeg bruker to håndklær når jeg dusjer (en liten til ansikt/hår og en stor til resten av kroppen), sambo har sin egen (bare én, men han har jo 2 mm hår da) og i tillegg har vi en felles håndduk til å tørke hendene etter vask. Vi skifter alle én gang i uka. Og vi dusjer begge hver dag. Som en annen sa over her, man er jo ren når man har dusjet, så jeg ser ikke poenget med å bytte oftere. Men, som nevnt i mange tråder før, hyppighet når det gjelder vask kan ikke diskuteres (for ofte = hysterisk, for sjelden = uhygienisk og ekkel).

Skrevet

Et stort badehåndkle til kroppen og et lite til ansiktet og håret. Bytter hver uke. Som nevnt av noen andre over her, jeg er ren når jeg tørker meg.

Skrevet

Jeg er også ren når jeg tørker meg, og bruker 1 håndkle til håret og 1 til kroppen.

Jeg bytter etter et par-tre ganger, eller når jeg ser, eller "føler på meg" at det er greiest å bytte.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg bruker to håndklær når jeg dusjer, og bytter dem ca en gang i uka, eller når de begynner å lukte rart. (Har ikke varme på badet, så det kan gå litt fort, desverre...)

Skrevet
Jeg er også ren når jeg tørker meg, og bruker 1 håndkle til håret og 1 til kroppen.

Jeg bytter etter et par-tre ganger, eller når jeg ser, eller "føler på meg" at det er greiest å bytte.

Jepp

Skrevet

Vi har endel edderkopper på badet :overrasket: som liker seg i hånklene som henger fremme:tristbla:

Legger derfor hanklene på vaske etter hver dusj og synes i grunn det er greit..

Kunne ikke tenke meg å bruke de flere ganger i uka uten å vaske de.. :roll:

Skrevet

Håndduken som brukes ved håndvask kan henge en ukes tid. Badehåndkleet jeg bruker etter dusjen brukes 2-3 ganger.

Gjest LoisLane
Skrevet

Badehåndklær brukes som regel bare en gang. Andre håndklær vaskes også forholdsvis ofte, siden vi er mange og ikke har noe system for hva som er vårt håndkle.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Et par ganger i uka. Jeg dusjer hver dag.

Skrevet

Greit nok at man er "ren" når man har dusjet, men man gnir jo av en del døde hudceller og hår når man tørker huden da...

Dusjhånklær brukes 1-2 ganger før de går på vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...