Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ville jeg helst unngå denne gangen, og jeg tenkte at fra februar og utover var bedre. 
Samboer mener det må «skje når det skjer» og at det ordner seg uansett.

En annen ting jeg tenker på er at både samboer, jeg og barnet vårt fra før alle er født innenfor 2 uker på høsten.. 

Så, hva er deres erfaring? Prøvde dere å planlegge til en bestemt årstid? 

Anonymkode: ff87e...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte 10 mnd på å bli gravide så nei :) 

Anonymkode: 96dde...cac

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brukte også litt tid med første, men tenkte på om man «prøvde» fra start, en spesiell tid på året. Ingen vet hvor lang tid det evt tar. 

-ts

Skrevet

Jeg har en preferanse ja, men sier som samboeren  din

Anonymkode: 04059...260

• Liker 5
Skrevet

Prøvde med termin fra tidligst slutten av januar første gang og etter koronavaksine andre gang, som altså ble termin mai. Ventet altså så vi kom forbi de seneste høstmånedene. Men om det ikke hadde klaffet innen da hadde vi kanskje bare kjørt på, litt usikker. Men tenkte i hvert fall å ikke begynne der!

Anonymkode: d0cb3...8ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Heheh, samme her. Hadde ingen forventning om å klare å time det, ble bare dritglad når det endelig klaffet.

Anonymkode: fa746...1a7

• Liker 7
Skrevet

Forsøkte å unngå fødsel etter august. Venter barn i mai. Vi ble raskt gravide. Hadde det tatt tid hadde jeg nok gitt faen i når ungen kom. Den hadde vært like velkommen uansett, men det må være lov å si at man har foretrukne preferanser innenfor både fødemånwd og kjønn, uten at det betyr at man er forferdelig 🤣

Anonymkode: b40fc...cff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forsøkte å unngå fødsel etter august. Venter barn i mai. Vi ble raskt gravide. Hadde det tatt tid hadde jeg nok gitt faen i når ungen kom. Den hadde vært like velkommen uansett, men det må være lov å si at man har foretrukne preferanser innenfor både fødemånwd og kjønn, uten at det betyr at man er forferdelig 🤣

Anonymkode: b40fc...cff

Ingen som har påstått at det er forferdelig å ha en preferanse? Er bare ikke alle som har evne til å time det 😛 

Anonymkode: fa746...1a7

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Brukte også litt tid med første, men tenkte på om man «prøvde» fra start, en spesiell tid på året. Ingen vet hvor lang tid det evt tar. 

-ts

Åja nei tenkte kanskje litt på det om når man helst ville ha barn om man kunne velge måned, at jeg feks ønsket ikke desember, men det var ikke en faktor for når vi startet å prøve. Startet i august og det var egentlig ganske tilfeldig :) Og prøvde også den måneden som ville gitt termin i desember.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også håpet å unngå sent på høsten denne gang, men uansett så vil jo barnet være veldig velkommen og elsket. 

Brydde oss ikke om dette med første, men vi slet med å få barnehageplass og derfor er det i tankene denne gang. Det i tillegg til at vi gjerne kunne spredd bursdagene litt så ikke alle blir samtidig 🙈

-ts

Skrevet (endret)

Vi ventet til vi var forbi desember, med første mulige klaff i slutten av januar. Termin ble 2/2. Det gikk på første forsøk, så jeg var litt glad vi ventet til desember var over. Men, om vi hadde blitt prøvere over tid - ville jeg nok ikke tenkt så mye på hvilken mnd det ble 😃 

Endret av Isabel94
  • Liker 1
Skrevet

Ble gravid sjukt fort med første, og fikk barn i mai. Det var perfekt sånn logistikkmessig og praktisk for den første tida når alt er stress på tur ved at man bare kan slenge ut en pupp eller skifte ei bleie på veien! Brukte 9 mnd på å bli gravid med nr to, og fikk barn i desember. Ikke ideelt med tanke på barnehageplass eller trilleturer med bæsjeeksplosjoner eller plutselige ammebehov, men veldig koselig å være inne og fyre og kose med lillegull når snøen lava ned ute 🥰

Hadde det vært mulig å planlegge, hadde jeg helt klart drømt om to april/mai barn, men jeg er veldig takknemlig for den lille julekula vår også 🥰

Anonymkode: e2c4c...c8e

• Liker 2
Skrevet

Unngikk å prøve slik at barna fikk termin oktober, november, desember. Er selv født i desember og syns ikke noe om det. Ville gjerne ha tidlig på året, og ble januar (kunne fort gått på en desembersmell der) og mars.

Anonymkode: b67ee...6ba

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil dere ikke ha baby sent på året?

Anonymkode: feb8f...7a3

Skrevet

Prøvde å unngå høsten, ja. Mest fordi det er så mørkt, og pga de uendelige virusene som dras hjem av barnehagebarnet vi allerede har. vil gjerne ha noen "fine" måneder på å etablere amming og sånn før det helvetet starter. Og syk nyfødt må være litt skummelt. Også litt dumt at barna blir så små når de begynner på skolen, når de de født utpå høsten. 

Så vi timet første pp til termin februar. Tok ikke sjansen på januar, da man er fullbåren i uke 37, og det da havner i desember.

Tok litt tid, men endte opp med termin i juli 🙂 hadde det ikke klaffet da, hadde jeg nok gitt opp timing, og bare akseptert et høstbarn den neste høsten. 

Anonymkode: 6c4a5...4fb

• Liker 1
Skrevet

Mitt ØNSKE er å få mellom august og november. Aller helst ikke første 4 mnd av året. Men vet veldig godt at det ikke kan planlegges (brukte 1,5 år på å få førstemann til å klaffe). 

Anonymkode: ee3a9...1ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mitt ØNSKE er å få mellom august og november. Aller helst ikke første 4 mnd av året. Men vet veldig godt at det ikke kan planlegges (brukte 1,5 år på å få førstemann til å klaffe). 

Anonymkode: ee3a9...1ee

Hvorfor ikke?

Hvorfor er det ingen som begrunner utspillene sine?

Anonymkode: feb8f...7a3

Skrevet

Hadde termin i oktober, men hun ble født i slutten av september. :)

Syntes det var en veldig fin tid, man er jo mye inne og ammer uansett og jeg svettet som en gris i starten😅 syntes også det var deilig å trille tur i den kjølige luften. Blir ikke veldig kaldt her vi bor da. Når våren og sommeren kom var hun stor nok til at det var gøy å være ute, hadde et lite plaskebasseng osv. 

Det var også fint å være høygravid på sommeren da jeg ikke trengte masse jakker osv som ikke passet og slapp å gå rundt på glatta med hunden😊

+ vi fikk barnehageplass fra august, så hun fikk lang tilvenning med korte dager siden pappen fortsatt hadde permisjon.😊 Når vi skal prøve neste gang, vil jeg først gå inn for mellom juli-oktober😊

Anonymkode: 3dbed...01f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ville jeg helst unngå denne gangen, og jeg tenkte at fra februar og utover var bedre. 
Samboer mener det må «skje når det skjer» og at det ordner seg uansett.

En annen ting jeg tenker på er at både samboer, jeg og barnet vårt fra før alle er født innenfor 2 uker på høsten.. 

Så, hva er deres erfaring? Prøvde dere å planlegge til en bestemt årstid? 

Vi tenkte at vi ikke skulle styre med datoer for det fikk den tiden det tok. Så vi bare startet et vilkårlig tidspunkt og tenkte det kom til å ta litt tid. Gikk på første forsøk og ble desember 😂 jaja. Vi syns det var bra likevel vi. Nå har vi prøvd på nr to en stund. Mistet to ganger på rad så kanskje vi treffer på desember igjen. Det går fint 

Anonymkode: 01b0c...f85

• Liker 3
Skrevet

Her har vi timet, og vært heldige med at det klaffet på første forsøk begge gangene. Første som hadde termin sent i februar/tidlig januar kom allikevel i januar. I utgangspunktet la vi det opp sånn med tanke på min jobb, selv om vi visste at det ikke var superpraktisk med tanke på ventetid før vi ville få barnehageplass.

Nummer to kommer forhåpentligvis i juli. I utgangspunktet tenkte vi på mai/juni (det var lenge å vente på barnehageplass fra januar til august), men på grunn av jobb og litt ymse på høsten pushet vi prøvingen litt. Det blir kortere tid før barnehagestart, som er praktisk, men skulle gjerne sett at barnet rakk å bli 13-15 måneder fremfor akkurat ett år. Men, det går nok fint. De som har begynt på barnets avdeling i løpet av høsten har vært små, men det ser ut som om de koser seg. Vi har nok også mulighet til å flekse og ha litt korte dager en stuns6.

Hadde vi brukt tid på prøvingen hadde vi neppe hoppet over noen måneder på grunn av ekstern logistikk som strengt tatt ikke betyr så mye på sikt, for å si det sånn.

Anonymkode: 2aa9d...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...