Gå til innhold

glemt passord til ruter

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men Asus sitt program. Det er dem jeg trenger å vite passord fra

Anonymkode: 5cbc1...39a

Bare lag ny asus konto da

Videoannonse
Annonse
Skrevet
trøndermann38 skrev (27 minutter siden):

Bare lag ny asus konto da

Det står brukernavn og passord. Umulig å lage ny. Har gjort resset på ruter også. 

Hvis du har link hvordan man kan lage ny passord så vil jeg gjerne vite det. 

Men første gang skrev man bare admin og admin. Og deretter lagde brukernavn og passord. 

Hvis man glemmer så sliter man. 

Skrevet

Det står brukernavn og passord. Umulig å lage ny. Har gjort resset på ruter også. 

Hvis du har link hvordan man kan lage ny passord så vil jeg gjerne vite det. 

Men første gang skrev man bare admin og admin. Og deretter lagde brukernavn og passord. 

Hvis man glemmer så sliter man. 

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjs3_6I8Mj1AhWm-ioKHXsODn8QFnoECAUQAQ&url=https%3A%2F%2Faccount.asus.com%2Fsignup.aspx&usg=AOvVaw2GXmckjoFysJc4Z6hcmpMt

Skrevet

Når du resetter routeren så vil den gå tilbake til fabrikkinstillinger. Det vil si at du må starte opp på samme måte som du gjorde da du satte den opp som ny. Du får ikke endret passordet uten å resette den.

Anonymkode: 6c53d...e46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du resetter routeren så vil den gå tilbake til fabrikkinstillinger. Det vil si at du må starte opp på samme måte som du gjorde da du satte den opp som ny. Du får ikke endret passordet uten å resette den.

Anonymkode: 6c53d...e46

ja, det er akkurat det jeg har gjort. Men hovedproblemet er at jeg ønsker å gå inn i "panelet" der jeg kan ha oversikt over ruteren som er via router.asus.com. Det er et navn man skriver i adressefeltet, og dermed skal jeg logge inn og skrive passord. Men det har jeg glemt hva var.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

ja, det er akkurat det jeg har gjort. Men hovedproblemet er at jeg ønsker å gå inn i "panelet" der jeg kan ha oversikt over ruteren som er via router.asus.com. Det er et navn man skriver i adressefeltet, og dermed skal jeg logge inn og skrive passord. Men det har jeg glemt hva var.

I adressefeltet så kan du prøve å skrive 192.168.1.1eller 192.168.0.1

Anonymkode: 8a58a...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I adressefeltet så kan du prøve å skrive 192.168.1.1eller 192.168.0.1

hva vil da skje?

Skrevet

hva vil da skje?

Det er ip-adressen til routeren og da skal du få tilgang til den siden der den konfigureres.

Skrevet

Det er ip-adressen til routeren og da skal du få tilgang til den siden der den konfigureres.

ja, men da er neste spørsmål hva skal jeg skrive i brukernavn og passord?

jeg skrev admin på brukernavn og admin på passord, men det fungerte ikke...

Skrevet

Ta på glemt passord. 

Anonymkode: e991f...20b

Skrevet

Ta på glemt passord. 

Anonymkode: e991f...20b

det finnes ikke en slik knapp å trykke på... 

Skrevet

Hvilken Asus router er det?, altså modellnavn. Høres ut som om du ikke har nullstilt den riktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken Asus router er det?, altså modellnavn. Høres ut som om du ikke har nullstilt den riktig. 

det er asus ruter. Jeg har trykket reset knappen bak ved å holde inne i 5 sekunder. Da begynner det å blinke. Og jeg har lagd ny passord til wifi. Men hovedproblemet at jeg ikke kommer inn på panelet ved å gå inn til router.asus.com

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

asus rt-ac66u b1

Skrevet

det er asus ruter. Jeg har trykket reset knappen bak ved å holde inne i 5 sekunder. Da begynner det å blinke. Og jeg har lagd ny passord til wifi. Men hovedproblemet at jeg ikke kommer inn på panelet ved å gå inn til router.asus.com

Er du sikker på at du har holdt inn resett knappen lenge nok og at det er riktig knapp?.
Bruker du WIFI eller kabel for å koble til routeren?.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du sikker på at du har holdt inn resett knappen lenge nok og at det er riktig knapp?.
Bruker du WIFI eller kabel for å koble til routeren?.

ja, jeg er definitivt sikker. Det står til og med reset og jeg benyttet meg en tynn spiss penn til å holde den inne. Dessuten så har jeg måtte lage nytt navn til passord. Men jeg regner med det er ikke dem jeg skal bruke til å gå logge inn på panelet?

Skrevet

ja, jeg er definitivt sikker. Det står til og med reset og jeg benyttet meg en tynn spiss penn til å holde den inne. Dessuten så har jeg måtte lage nytt navn til passord. Men jeg regner med det er ikke dem jeg skal bruke til å gå logge inn på panelet?

Standard brukernavn og passord er admin, men hvis du har laget nytt passord og/eller brukernavn så er det jo det du må bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...