GrønnNellik68 Skrevet 23. januar 2022 #1 Del Skrevet 23. januar 2022 Etter som det er så mange smittede nå og testkapasiteten kneler, det er forsinkelser i levering av hurtigtester til kommuner osv osv...et test regime av en annen verden. Og hva koster alt dette her??? Før så holdt vi oss hjemme så lenge vi var syke. Og så gikk vi på jobben. Må det gjøres så mye vanskeligere enn det nå når vi er omtrent vaksinerte alle mann med både 2 og 3 doser???? REgjeringa lager utrolig mye problemer for seg selv med dette test regimet sitt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. januar 2022 #2 Del Skrevet 23. januar 2022 Jo. Men det er det nok ikke lov å mene. Ikke ennå i hvert fall. Noen som vet hvor man kan finne kalenderen for tillatte meninger? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 23. januar 2022 Enda en tulling skrev (12 minutter siden): Jo. Men det er det nok ikke lov å mene. Ikke ennå i hvert fall. Noen som vet hvor man kan finne kalenderen for tillatte meninger? Nei det er kanskje det at det er litt tidlig i prossessen mulig en kommer dit når alt raser sammen på test fronten. Ting blir jo bare mer og mer uoversiktelig syns jeg da. Leste en tråd på kropp og helse om dette med hjemme tester sikkert for å kunne skrive som anonym om korona. Og der er det jo snakk om at flere ikke kommer til å melde inn positive tester. Andre skrev at positiv hurtigtest er positiv men gjelder ikke mens en negativ hurtigtest kan få det ut av karantenen men man kan alikevel være positiv på en pcr test og nå når en kommer så langt at de med 3 dose ikke trenger en pcr test så faller jo litt det poenget bort. Så har vi det aspektet at det er forsinkelser av hurtigtest leveranser så nå blir det bare de prioriterte med symptomer som får en hurtigtest. Så jeg syns hele test regimet blir mer og mer uoversiktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. januar 2022 #4 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg må si meg enig med overskriften din! Nå må vi slutte å teste folk! De sier det er meningen nå at "alle" skal bli smittet. Men de er bekymret for at for mange skal bli smittet samtidig fordi sykefraværet blir for høyt! Men siden ekstremt mange melder om få eller ingen symptomer, så klarer de vel å jobbe da? For de aller fleste er terskelen høy for når man holder seg hjemme ved sykdom (pre-covid). Men slik det er nå, må man altså være 10 dager i isolasjon ved positiv test - uavhengig av om hvor syk du er. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 23. januar 2022 #5 Del Skrevet 23. januar 2022 Enda en tulling skrev (4 timer siden): Jo. Men det er det nok ikke lov å mene. Ikke ennå i hvert fall. Noen som vet hvor man kan finne kalenderen for tillatte meninger? Jeg håper regjeringen eller noen andre myndighetsorganer snart kan gi oss en oversikt over hva som tillates slik at vi kan marsjere sammen i takt. Jeg føler at mange er i uttakt. Det hadde hjulpet å få nye egne meninger tredd ned over ørene slik at samfunnet kan harmoniseres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 23. januar 2022 #6 Del Skrevet 23. januar 2022 Først var viruset som influensa, men mer smittsom på grunn av manglende immunitet. Nå er viruset som en forkjølelse… Det finnes ingen gode grunner til å sette symptomfrie folk i karantene. Vi må slutte å teste friske folk, vi må holde oss hjemme når vi er syke. Kan årsaken til at mange som tester positivt være at det er opparbeidet en viss immunitet? Hadde vi testet friske folk for influensa hvert år så hadde nok mange testet positivt for det også uten å ha symptomer. Regner med man ikke kommer med i influensastatistikken med mindre man trenger sykehushjelp. Statistikken for corona burde også kun telle de som må på sykehus. Særlig nå som vi har en så mild variant 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg