AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Vi har begge snille foreldre og søsken. De vil gjerne bidra alle sammen. Men problemet er at de ikke helt tar hensyn til hva vi trenger og foretrekker. Min mor har allerede strikket flere plagg, men mange er upraktisk (ingen knepping så det er lett å ta av bleie. Min svigerinne har kommet med masse brukt tøy. Det er jo kjekt, men vi har allerede mer enn nok! Det har vi også gitt beskjed om, men hun virker fornærmet over at vi ikke bruker hennes klær og er så "materialistisk". Vi setter pris på brukt tøy, og har litt. Men min svigerinne har mye klær til baby som vi ikke finner praktisk, fint eller behagelige stoff. Mye er "kule" klær som ikke helt er designet for babys beste. Svigermor har kjøpt vogn til oss, men uten å høre med oss. Vognen passer ikke vårt bruksområde. Nå er hun irritert forsi jeg takket, men spurte om hun hadde kvittering da vi hadde sett oss uten en annen vogn vi tenkte å kjøpe selv. Min bror sine barn var hysterisk her om dagen. De hadde laget Hjemmelagde leker til barnet på 2år og kommende baby. Problemet er at der er små deler son lett kan rives av og settes i halsen. Jeg måtte forte meg bort til 2åringenda hun begynte å spise på den ene. Da ble min nevø som hadde laget leken hysterisk. Og Min bror ble irritert fordi "dere er hysterisk". Hvordan løser vi dette? Vi hadde gledet oss til å plukke ut babyutstyr og klær selv. Gaver er ok, men kan det forventes at vi skal re fornøyd med det andre har vært, bare fordi de var det selv? Føler oss egoistisk som er misfornøyd med barnevogn og klær, men vi ser at det blir slitsomt for oss om vi skal bruke deres ting, bare for å bligjøre de. Vi ønsker oss praktiske klær og utstyr beregnet vårt behov. Vi er friluftsmennesker og har litt andre krav til utstyr enn familie som er urban. Anonymkode: 06739...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Det virker som du har prøvd å si ifra, men ikke blitt hørt. Om de fortsatt velger å bruke penger på noe dere ikle kommer til å bruke, så får det stå på dem. Noen kan bli litt ivrige, og glemmer da å ta hensyn. At barna til broren din lager leker er bare koselig, men helt riktig å ikke la 2åringen leke med de. Virker som broren din tenker kun utifra sine egne barns ønsker. Hadde tatt en rolig prat med han, så han forstod. Man er ofte flinkest og passer best på egne barn. Opplevd ofte at folk glemmer barnas/babyens behov fremfor sine egne. Bare vær klar og sett grenser, er vel mitt råd her. Selvom det kan by på noen kamper. Foreldrene som bestemmer Du kunne spurt din bror om han hadde latt barna sine sitte i båt uten redningvest. Tipper han hadde sagt nei der. Samme prinsipp for de lekene. Vognen som svigermor har kjøpt kan dere kanskje bruke i bhg? Så har dere spart inn litt der, uten å aktivt bruke vognen. Syns ikke du er for sær her. Anonymkode: 91dae...391 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Gjem på noe klær som dere har fått, og bruk de kun når familie skal treffe barnet. Så lagrer dere resten av klærne, og gir tilbake etterhvert 😅 hadde et dilemma selv: svigermor spurte hva vi trengte av klær, jeg fortalte hva vi skulle hatt mer av, hun kjøper noe heeelt annet! Så da må det byttes inn, siden vi ikke har behov for det hun kjøpte 🤷🏼♀️ Tror hun ble lett fornærmet, men hva er vitsen med å spørre oss dersom hun ikke kjøper det vi sier? 😅 Men det med barnevogn forstår jeg! Det er viktigere at den er tilpasset deres bruk, og ikke svigermors, så jeg hadde nok villet byttet den. Det med barnelekene: går det ikke an å fjerne de små bitene, og la barnet leke med det som er litt større? Hvis det ikke kun består av små biter da. Så sett bort fra vognen, ville jeg nok ha vært takknemlig for det dere hadde fått selv om det ikke ble slik dere hadde tenkt det, og bare mottatt det med glede. Anonymkode: beec0...da3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Har litt samme problem. Blant annet ble jeg pålagt å velge meg ut et strikkesett av ull som barnet skal ha på seg når det forlater sykehuset. Javel…. Jeg kommer høyst sannsynlig IKKE til å kle barnet i et sånt type sett, men jeg velger heller noen fine klær selv. Svigers gleder seg mer til å bli besteforeldre enn hva jeg gleder meg til å bli mor… og de har allerede barnebarn fra før. Jeg sier bare takk og nikker, og er ellers ganske taus siden de blir så lett fornærma. Får heller bare bruke det vi selv vil og la andre ting ligge ubrukt. De bor heldigvis i en annen by, så de får ikke kontrollert så mye. Drittlei allerede av folk som skal mene ting om min graviditet både mes utseendet og følelser jeg har omkring det. JEG BESTEMMER FOR FAEN!!! 😡😡😂😂 tipper jeg kommer til å si i fra ganske bryskt én gang etter barnet er født, de blir fornærma, og så får jeg mest sannsynlig fred Anonymkode: 3cf59...077
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Å jeg føler med deg, opplever litt det samme selv at familien har masse meninger om hva vi trenger og ikke trenger basert på helt andre behov enn de vi har, men det verste er at de har liggende gamle greier de insisterer på at vi må arve og bruke som jeg ikke vil ha! Og de blir så fornærmet når jeg sier at det ikke er helt vår stil, eller påpeker at slike ting anbefales å kjøpe nytt (tenk madrass feks) eller at det bare har kommet nyere og bedre varianter og at vi heller vil kjøpe nytt eller lett brukt fra finn (og da modeller fra de siste 2 år ikke noe som er 15 år gammelt)... Kan ikke folk bare forstå at man er ikke snill når man presser på folk ting og blir sure når de ikke vil ha det... Anonymkode: 2b568...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå