AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg er gravid i uke 10 og sliter med kvalmen. Jeg får i meg smoothie, eplejuice og knekkebrød med graddost. Noen som vet hvordan tarmene påvirkes av hovedsaklig flytende mat? Jeg tenker ikke kun frukt og yoghurt, jeg bruker som regel både linfrø, chiafrø og havregryn i smoothier jeg lager. Er det mulig å holde seg på mest flytende en stund? Jeg har jo forstoppelse som gjør meg enda mer kvalm, og jeg klarer ikke få i meg svisker så prøver å tenke ut hva som kan hjelpe på magen, uten at det blir dårlig mage! Spiser grove knekkebrød med gulost hver dag, det får jeg i meg lett. Drikker også mye eplejuice som hjelper meg på kvalmen av en merkelig grunn! Setter pris på inspill om noen har erfaring med denne type diett. Jeg vil ikkr leve kun på flytende, men i større grad enn nå vurderer jeg. Anonymkode: 2b14b...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Del Skrevet 24. januar 2022 Graviditet og kvalmen er en unntakstilstand. Jeg levde på grønne epler i 4 uker før jeg sakte men sikkert kunne spise noe annet igjen. Er du bekymret kan du ta det opp med jordmor/fastlege. Anonymkode: 6e933...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Del Skrevet 24. januar 2022 Jeg spiste bare smoothie og supper i 1,5 månded etter en operasjon i kjeven nylig, og slet litt med forstoppelse til å begynne med. Men det gikk seg til. Jeg fikk i meg nok næring til at jeg ikke gikk ned i vekt. Mandler syns jeg var veldig fint å ha oppi Egg også, men det vet jeg ikke hadde vært aktuelt for meg selv da jeg var gravid og kvalm. Og som brukeren over sier så er det unntakstilstand i svangerskap. Jeg slet veldig med kvalme og oppkast selv, og skulle ønske jeg hadde prøvd meg frem med smoothier og forsøkt å finne noe som gikk ned. Anonymkode: c33f6...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Del Skrevet 26. januar 2022 Du spiser det du klarer tenker jeg også. Høres ut som et bra kosthold tenker jeg. Fosteret får det den trenger. Som en annen her, levde jeg også kun på grønne epler og skummet melk i lang tid under graviditeten. En venninne hadde ekstremvarme, og fikk ikke i seg vann engang. Hadde flere innleggelser for næring stakkars. Men babyen var stor og fin og helt perfekt😊 Anonymkode: 9664e...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå