Gå til innhold

pakkelek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere minne meg på hvordan sånn tradisjonell pakkelek foregår? Skal ha det i utdrikningslag, men husker ikke helt opplegget... gaven skal være noe som minner om ditt forhold til bruden, og så skal hun gjette hvem den er fra. Men er det ikke noe mer?? Noen stikkord eller noe slikt?

Hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke den leken hvor mange ting blir pakket inn og du skal skrelle papir for papir også skal det være ting som minner bruden om hvem du er??

Skrevet

Det er nok mange måter å gjøre det på.

En versjon er at den kommende brud gjennom papiret skal gjette hva det er inni gaven. Hvis hun ikke klarer det, så må hun drikke.

Skrevet

Versjonen jeg har vært med på, bla i mitt eget utdrikningslag, er at alle gjestene har med en presang som er noe som skal minne om forholdet til bruden. Det kan være en enkelthendelse eller mer generelt. Trenger ikke være noe dyr gave, historiene bak er det viktigste. Bruden pakker opp en og en presang, og skal gjette hvem den er fra. Og gjerne fortelle hva som ligger bak. Og så å det drikkes om hun gjetter feil.

Skrevet

Det er nok den versjonen til tommeline jeg mener. Jeg synes å huske fra mitt eget utdrikningslag at det var tre stikkord i tillegg, som ga flere hint om hvem giveren var.

Skrevet

gjerne noe som minner fra en god historei.

Pakk inn i sølvpapir så skjøøner ho ikke noe utifra papiret iallefall - sånn avslørte jeg flere gaver....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...