AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Er i et forhold med en mann jeg elsker, men vi møtte hverandre da vi var godt voksne. Jeg var 38, han 18 år eldre. Har vært sammen i snart tre år. Det som virker fint, er de parene som møtes i voksen alder, og hvor man liker barna den andre har fra tidligere. Får et godt forhold til hverandre etc. I mitt tilfelle så er det ikke slik. Jeg misliker barnet kjæresten min har fra før, intenst. Det er slik at jeg skulle ønske hen ikke fantes i det hele tatt. Har selvsagt ikke sagt dette til noen, og har heller aldri møtt han/hun da hen studerer i et annet land. Når hen har vært i Norge, har kun kjæresten møtt barnet(som egentlig er voksen, 23 år). Det er selvsagt sjalusi som ligger bak, skal ikke skjule det. Og også måten dette barnet ble til på, som irriterer meg voldsomt. Han datet henne i en kort periode, og så ble hun gravid i tiden han ønsket å gjøre det slutt. Han har sagt han trodde hun mente et barn ville "redde" forholdet, mens han ikke engang var forelsket. Hun var veldig forelsket, og ville ikke ta abort til tross for at han ikke ville ha barn med henne. Da barnet ble født, gikk han med på å bo sammen med henne og barnet i noen måneder, men flyttet ut etter 4 måneder. Hun ble rasende og baksnakket han til alle i familien hans! At han ikke var til å stole på etc., selv om hun visste så utmerket godt at han ikke ønsket hverken henne eller barnet. Fremdeles, 23 år senere, har hun kontakt med familiens hans og besøker dem omtrent en gang hvert år..... Jeg skulle ønske barnet ikke eksisterte, og at eksen i det minste holdt seg unna familien til kjæresten. For, nå er jeg gravid og vi venter barn i sommer. Da ønsker jeg jo at vi har minimal kontakt med barnet han har med den grusomme eksen, og at om eksen fortsetter å komme på besøk etc., så ønsker jeg å fortelle barnet at faren ønsket at moren skulle ta abort. Kanskje det kan få kontakten til å opphøre/bli enda mer minimal. Men tviler, for barnet ønsker penger fra faren -selv om hen er voksen. Jeg har ikke sagt dette til kjæresten, men ja, ønsker å fortelle barnet at hen ikke var ønsket av faren, så vennligst hold deg vekk fra oss. Det er en ekkel påminnelse om at kjæresten ble lurt og på en måte fanget på livstid av denne usympatiske dama. Jeg kan ikke være alene om å ha sånne tanker, ikke like at kjæresten har barn fra før? Jeg har selv et barn fra før, men har ikke noe kontakt med barnefar, går kun via barnet, og barnefar har selvsagt ingenting med å ha kontakt med min familie. Jeg synes dette er selvsagt. Vurderer å stille ultimatum til kjæresten: Få slutt på at den ekle eksen din har kontakt med familien din, ellers vil jeg fortelle barnet ditt at du ønsket at han skulle ende i en abort. Måtte bare få det ut, og skjønner at de fleste kommer til å skrive at jeg er så grusom etc. etc., at iiiiiingeeeeen føler det på samme måte. Alle elsker stebarna sine! Men tror ikke det er slik, ikke innerst inne. Håper kanskje at babyen vi får i sommer kan gjøre at jeg ikke misliker barnet han har fra før så intenst, men da må i alle fall eksen slutte å ha kontakt med familien til kjæresten. Anonymkode: d01aa...7a1 1
Populært innlegg Silla123 Skrevet 23. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 23. januar 2022 «Vurderer å stille ultimatum til kjæresten: Få slutt på at den ekle eksen din har kontakt med familien din, ellers vil jeg fortelle barnet ditt at du ønsket at han skulle ende i en abort.» Dette her var kvalmende å lese, denne setningen. 86
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Du er garantert ikke den eneste og det er sikkert ikke uvanlig. Men jeg klarer ikke å forstå at man med viten og vilje går inn i et slikt forhold. Du burde jo ha gått når du kjente sjalusien brenne. Det må jo være fælt å ha det sånn. Heldigvis så er dette "barnet" voksent, så dine følelser ikke påvirker i like stor grad som om det hadde vært et lite barn eller tenåring. Anonymkode: f178b...f5f 15
Gjest O.G. Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper kanskje at babyen vi får i sommer kan gjøre at jeg ikke misliker barnet han har fra før så intenst, men da må i alle fall eksen slutte å ha kontakt med familien til kjæresten. Anonymkode: d01aa...7a1 Du skal gi en fyr som har voksne unger enda en unge? Du er ikke redd for at etter bruddet mellom dere så vil han komme med grinehistorie om deg og masing fra deg om unge som han virkelig ikke ønsket seg til ei ny kjerring?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Syns dette høres kjent ut - har du laget flere tråder om dette? Anonymkode: 33ab7...55b 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns dette høres kjent ut - har du laget flere tråder om dette? Anonymkode: 33ab7...55b Nei, men har sett tråder som handler om temaet. Er jo ikke så lett å elske stebarn. Tror mange sliter med det. Anonymkode: d01aa...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 O.G. skrev (3 minutter siden): Du skal gi en fyr som har voksne unger enda en unge? Du er ikke redd for at etter bruddet mellom dere så vil han komme med grinehistorie om deg og masing fra deg om unge som han virkelig ikke ønsket seg til ei ny kjerring? Aldri si aldri. Men dette barnet er i alle fall ønsket av begge. Anonymkode: d01aa...7a1
Gjest O.G. Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 38 årig kjerring er ei dame i sin beste alder og så får hun seg ikke noe bedre enn en nesten tyve år eldre gubbe. Ler og ler.
Gjest O.G. Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri si aldri. Men dette barnet er i alle fall ønsket av begge. Anonymkode: d01aa...7a1 Sa han sikkert til eksen også.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 Ikke uvanlig å mislike stebarn, nei. Men måten du uttrykker deg på i innlegget var fælt, du fremstår som en person som ikke virker særlig grei. Jeg vil si kald og egoistisk. Anonymkode: e6cb3...82c 37
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er garantert ikke den eneste og det er sikkert ikke uvanlig. Men jeg klarer ikke å forstå at man med viten og vilje går inn i et slikt forhold. Du burde jo ha gått når du kjente sjalusien brenne. Det må jo være fælt å ha det sånn. Heldigvis så er dette "barnet" voksent, så dine følelser ikke påvirker i like stor grad som om det hadde vært et lite barn eller tenåring. Anonymkode: f178b...f5f Ja, er godt barnet er voksent så vi ikke trenger å ha kontakt. Men er ikke lett å gå fra noen fordi de har barn fra før - spesielt ikke når kjæresten har barn fordi en eks lurte seg til å bli gravid mot hans vilje. Å gå fra han pga det, vil jo være å la denne ekle dama "vinne" enda en gang. Håper hun blir irritert når hun finner ut at vi skal ha barn sammen, og barnet hennes ikke får hele arven etter en far som ikke ønsket å bli far til hennes barn. Anonymkode: d01aa...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 O.G. skrev (1 minutt siden): 38 årig kjerring er ei dame i sin beste alder og så får hun seg ikke noe bedre enn en nesten tyve år eldre gubbe. Ler og ler. Ok, er du bitter pga. noe? Anonymkode: d01aa...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men har sett tråder som handler om temaet. Er jo ikke så lett å elske stebarn. Tror mange sliter med det. Anonymkode: d01aa...7a1 Nja, de færreste hater vel "barn" de aldri har møtt... Hvorfor i alle dager får dere et fellesbarn, du er 41, og han snart 60? Og det forholdet deres er dømt til å gå til helvete, så dere lager bare enda en unge som har deltidsforeldre... Anonymkode: 121ee...1da 17 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke uvanlig å mislike stebarn, nei. Men måten du uttrykker deg på i innlegget var fælt, du fremstår som en person som ikke virker særlig grei. Jeg vil si kald og egoistisk. Anonymkode: e6cb3...82c Ja, jeg fremstår nok som kald og egoistisk. Det er vel det sjalusi kan gjøre med noen. Jeg har i alle fall klart å holde det inni meg. Anonymkode: d01aa...7a1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men har sett tråder som handler om temaet. Er jo ikke så lett å elske stebarn. Tror mange sliter med det. Anonymkode: d01aa...7a1 Tenkte på den delen om at han fikk barn med ei dame som visstnok er grusom og at han ønsket abort. Det høres veldig kjent ut. Anonymkode: 33ab7...55b 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Jeg tror det er ganske vanlig med slike tanker. Som ung enslig forsørger opplevde jeg at mange var førdømmende i forhold til mitt valg om å beholde barnet. Fordømmelsen fom både fra far, hans familie, egne venner og egentlig alle jeg kjenner som lever i par. En kvinne som ikke er elsket, skal innse at hun er uelsket, og ta abort. Slik tenker mobben rundt dette med unge jenter og svangerskap. Imidlertid er vi så heldige å ha et retssystem som ikke styres av en mobb med slike tanker. Rettsystemet styres av gjennomarbeidede filosofiske ideer om etikk, moral, rettspraksis og rettsprisnipper. De fleste moderne kvinner ødelegger kroppene sine med prevensjonsmidler og aborter. Vi som velger å la naturen gå sin gang, er outsidere som fordømmes fra alle kanter. Du er nok ikke alene om å ha slike tanker TS. Men dette er ikke gode tanker. De har ikke noe med kjærlighet, rettferdighet, toleranse eller åpenhet å gjøre. Det er fordømmende, begrensende tanker som vil trekke deg ned som person, og gjøre deg til et dårligere menneske, om du ikke får hjelp. Anonymkode: 093c8...53d 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 Et "barn" som er 23 år, studerer i utlandet og ellers har minimal innvirkning på livet ditt er altså et kjempeproblem. Ok. Anonymkode: 2f409...494 33
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 O.G. skrev (3 minutter siden): 38 årig kjerring er ei dame i sin beste alder og så får hun seg ikke noe bedre enn en nesten tyve år eldre gubbe. Ler og ler. For en stygg kommentar Anonymkode: 72aa4...fb4 4
Gjest O.G. Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, er du bitter pga. noe? Anonymkode: d01aa...7a1 Spør du om du som er sjalu på dattera til fyren din.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja, de færreste hater vel "barn" de aldri har møtt... Hvorfor i alle dager får dere et fellesbarn, du er 41, og han snart 60? Og det forholdet deres er dømt til å gå til helvete, så dere lager bare enda en unge som har deltidsforeldre... Anonymkode: 121ee...1da Deltidsforeldre? Den skjønte jeg ikke. Barnet blir født om få måneder, og det er ønsket, så det får nok et godt liv. Anonymkode: d01aa...7a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå