AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Samboeren min er verdens snilleste og omtenksomme, men den ubesluttsomme jeg kjenner og ekstremt flink til å skyve ting foran seg. Vi bestemte oss for en stund siden at vi vil pusse opp litt der vi bor og så flytter. Jeg prøver å pushe på sånn at vi faktisk posisjonerer oss til å kjøpe sammen." Men nei det haster ikke. Det kommer når det kommer, nå koser vi oss med visning en god stund og tar det i vårt tempo. Viktig å la ting ta tid og å være grundig i det vi gjør og vite hva vi går til (måned etter måned)". Jeg har ikke fått han med på å gjøre noe aktivt uansett hva jeg har forsøkt, bortsett fra visninger og har vært helt avhengig av hans velvilje siden vi kjøper sammen. For en stund siden var vi på visning på drømmehuset. Jeg falt pladask og har aldri følt meg så hjemme noen steder. Alt falt på plass! Huset føltes som mitt og det var innenfor budsjett. Men vi hadde hverken finansieringsbevis eller verdivurdering på vårt eget hus fordi samboeren min er så forbannet treg i alt han foretar seg. Etter visning var jeg så sint og skuffet at jeg ikke finner ord. Nå har han endelig fått ut fingeren til å handle. Vi har det formelle på plass og pusser opp, men jeg føler bare på irritasjon over han og at vi aldri kommer til å finne et slik hus igjen. Jeg føler bare på at han har drevet sabotasje og fratatt muligheten til å flytte til huset som er det fineste jeg har sett . Jeg sier det ikke til han, men det er sånn jeg føler det. Er det unormalt å reagere så sterkt når drømmehuset går fra deg, når det i bunn og grunn er hans feil? Hadde det ikke vært for han, kunne vi lagt inn bud Anonymkode: bebb3...eab
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 23. januar 2022 Jeg tenker du selv kunne ordnet alle disse tingene og at du ikke kan skylde på samboeren din. Verdivurdering og finansieringsbevievis er ordet i en håndvending. Hvorfor skylder du samboeren din for at det ikke er gjort? Anonymkode: 5efcd...1cf 74
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Ikke unormalt å bli skuffet. Spør han om han virkelig ønsker det samme som deg siden han er drar ut ting. Anonymkode: d7814...d0d 20
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Det er ju helt tydelig at han ikke vil. Vil man noe så skjer det å den typen mennesker som drenere alt ut i uendelighet forandrer seg aldri. Anonymkode: b1580...345 9
got2go Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Men hvorfor satte du ikke i gang prosessen med finansieringsbeviset og alt selv, når du visste hvor treg han er? Vil du få noe gjort så er det best å gjøre det selv. 30
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Var det hans drømmehus da? Du høres litt overkjørende ut. Han skal fikse alt det formelle, mens det er dine krav som skal bli møtt? Anonymkode: 0ef6e...aa2 27
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Hvorfor ordner du ikke det formelle selv da? Siden han er så treg? Er det hans hus? Anonymkode: 00396...bec 12
Brunello Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Som flere over. Hvorfor ordner du ikke dette selv? Er du kanskje en av de som sitter og ser på mørke lyspærer og roper på mannen for å få de skiftet? 10
Drizzt Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Hvorfor kan du ikke ordne finansieringsbevis selv? Bestille time hos banken og gi beskjed til samboeren at dato X, kl. Y skal dere begge til banken. Du kan stå for all kommunikasjon med banken, meglere, osv. Når du har valgt å være sammen med en som han, må du regne med at du må gjøre 99% av jobben selv. Hvis han ikke vil være med i prosessen, driver du prosessen fremover selv, så er han bare tilskuer og skriver under det han blir fortalt. Dette huset kan du bare glemme og se fremover. Spørsmålet er - er samboeren din slik på alle områder? For da kommer du til å leve resten av livet ditt frustrert, sint og irritert på ham med mindre du bestemmer deg for å gjøre hele jobben selv. 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det hans drømmehus da? Du høres litt overkjørende ut. Han skal fikse alt det formelle, mens det er dine krav som skal bli møtt? Anonymkode: 0ef6e...aa2 Jeg er mer en villig til å gjøre alt dette, men rent praktisk og formelt må man være to om det når man kjøper hus sammen. Både med signaturer og alt. Hjelper ikke at bare jeg går til banken når det kreves en felles bekreftelse og prosess Anonymkode: bebb3...eab 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 ...var dette bare din drømmebolig, eller hans også? Jeg ser bare jeg-jeg-jeg. Det dukker alltid opp nye boliger. Anonymkode: e6b34...d30 16
Virrevirrevapp Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 (endret) Han vil vel ikke gjøre mesteparten av jobben for et hus han ikke får bo lenge i en gang. Hvorfor går du på visning uten å ha klart et finansieringsbevis? Du lager jo bare skuffelser for deg selv. Ta to steg tilbake og spør etter hva slags liv HAN drømmer om. Endret 23. januar 2022 av Virrevirrevapp 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ju helt tydelig at han ikke vil. Vil man noe så skjer det å den typen mennesker som drenere alt ut i uendelighet forandrer seg aldri. Anonymkode: b1580...345 Prokastinering er mellomnavnet hans. Anonymkode: bebb3...eab
Gjest Blondie65 Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 TS: du må lære deg hvordan du skal samhandle med mannen din. Han er en som liker å gruble over og tenke gjennom ting, han er ikke klar for å handle før det har blitt grundig gjennom tenkt. Det han NÅ har skjønt er at han kanskje må gjøre et grep for å bli klar. Du har sånn sett vunnet han over på din side. Så må du egentlig få ut den skuffelsen din på et eller annet vis. Du tror kanskje at du aldri vil finne tilsvarende drømmehus igjen. Det kan jeg bare si deg er tull. Du kommer selvsagt til å finne et enda bedre hus når dere begge er klar. For å forstå litt bedre hvordan din man tenker: bokanbefaling "Omgitt av idioter". Jeg har aldri ledd så mye av meg selv og kollegaene mine som etter at jeg leste denne boken. Det herlige er at vi er så klar over forskjellene oss i mellom at vi faktisk bruker det aktivt i jobb sammenheng. Boken tar for seg det som vanligvis blir omtalt som DISC test - men med farger i steden for bokstaver - på en humoristisk måte. Anbefales på det varmeste.
Drizzt Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er mer en villig til å gjøre alt dette, men rent praktisk og formelt må man være to om det når man kjøper hus sammen. Både med signaturer og alt. Hjelper ikke at bare jeg går til banken når det kreves en felles bekreftelse og prosess Anonymkode: bebb3...eab Jo, det hjelper masse å gå til banken og avtale møte med rådgiver eller hva det nå heter selv og så si til ham hvor og når han skal møte. Eventuelt at du setter deg med ham og fikser gjennom nettbanken sammen. Har du en slik mann, så må du slutte å vente på ham, men handle selv. 4
Drizzt Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Blondie65 skrev (Akkurat nå): For å forstå litt bedre hvordan din man tenker: bokanbefaling "Omgitt av idioter". Jeg har aldri ledd så mye av meg selv og kollegaene mine som etter at jeg leste denne boken. Det herlige er at vi er så klar over forskjellene oss i mellom at vi faktisk bruker det aktivt i jobb sammenheng. Boken tar for seg det som vanligvis blir omtalt som DISC test - men med farger i steden for bokstaver - på en humoristisk måte. Anbefales på det varmeste. Jeg har alle tre bøker i serien og ja, traff blink. Da skjønte jeg bedre hvorfor jeg er omgitt av idioter 😂 Hilsen, en blå. 1
Natea Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er mer en villig til å gjøre alt dette, men rent praktisk og formelt må man være to om det når man kjøper hus sammen. Både med signaturer og alt. Hjelper ikke at bare jeg går til banken når det kreves en felles bekreftelse og prosess Anonymkode: bebb3...eab Greit nok, men du kunne jo ha satt prosessene i gang? ☺️ Jeg ville brukt irritasjonen til å ringe megler i morgen for å få på plass verdivurdering. I vår bank (nordea) trenger man ikke fysisk oppmøte, ordner alt per tlf og melding. Null stress 👌🏻😊 5
Drizzt Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden): Hvorfor går du på visning uten å ha klart et finansieringsbevis? Det er 100.000 NOK spørsmålet, det. 2
I Grosny Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Å kjøpe den ene partners drømmehus er nær skilsmissegrunn. Begge må ha lyst og involvere seg, ellers blir det den enes prosjekt i stedet for felles, og da får man alvorlig ubalanse i hjemmet. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 Jeg ser at man snakker om å "gå i banken". Så herlig anakronistisk. Dersom dere har en bankforbindelse i dag logger en av dere dere på nettbanken og søker om finansieringsbevis. Den som gjør dette oppgir om man skal ha lånet alene eller hvem som skal være medlånetaker. Hele søknadsprosessen er elektronisk. Så kontakter banken dere og dere får da enten en Teams samtale eller et rådgivermøte. Med andre ord KAN TS sette i gang denne prosessen, men det kan være lurt å få mannen til å si konkret JA eller NEI på om han er interessert i at hun skal gjøre det fremfor ikke-svar og draging-med-kanskje-i-fremtiden-bena som ikke-svar er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå