Anneofgreengables Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Tok PCR for sønnen vår torsdag kveld pga feber, men negative hjemmetester. Han testet positivt på hjemmetest samme kveld som PCR. Men vi får ikke svar! Har aldri tatt så lang tid nå, og han vil jo snart være ute av isolasjon før smitteteamet rekker å kontakte oss. Resten av familien tok PCR i går, flere med symptomer , men negativ hjemmetest. ja, vi tar testene riktig- og også i halsen.
Ulrikke Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Det er vel rush nå, men jeg sitter med samme følelse. 16-åringen er nærkontakt med flere som har testet positivt i løpet av helgen. Hun har symptomer, men hjemmetester er negative (og hun tar dem riktig). Har bestilt pcr i ettermiddag, men tanken slo meg at vi kanskje ikke får svar før etter at hun er frisk igjen.... Men man får jo ikke gjort noe med det, vil tro de jobber så fort de kan, det er jo litt av et press på testsystemet for tiden....
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Hos oss tok det mindre enn 24 timer å få svar.. tok test fredag, svar lørdag.
Plutselig_gravid Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Dere må kontakte nærkontakter selv. Er dere selv nærkontakt, og det er overveiende sannsynlig at symptomer er fra covid, så ring nærkontakter. Si at dere har symptomer, men ikke fått bekreftet test, og be de være litt obs. Send en bekreftende/avkreftende sms når dere får svar.
nordlending Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Jeg har tatt 3 eller 4 ganger. 1 av gangene tok det 4 dager før jeg fikk svar. Det hadde riktignok skjedd en feil, men det var fortsatt innafor at det tok den tiden det tok, ut fra hvor lang tid de har sagt det kan ta.
abella Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Vi fikk nettopp svar, etter 3 døgn. Bor i Oslo. Du blir ikke kontaktet av noe smitteteam. Du er selv ansvarlig for å varsle nærkontakter ved positiv hurtigtest. 1
gjest:) Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 7 hours ago, Anneofgreengables said: Tok PCR for sønnen vår torsdag kveld pga feber, men negative hjemmetester. Han testet positivt på hjemmetest samme kveld som PCR. Men vi får ikke svar! Har aldri tatt så lang tid nå, og han vil jo snart være ute av isolasjon før smitteteamet rekker å kontakte oss. Resten av familien tok PCR i går, flere med symptomer , men negativ hjemmetest. ja, vi tar testene riktig- og også i halsen. Må dere vente på smitteteamet da? Kan dere ikke informere nærkontakter selv? 1
Frøken888 Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Du skal selv kontakte nærkontakter. Ikke sikkert at smitteteamet tinge3 fordi de ikke har nok folk til å ringe rundt. Ting tar tid hvertfall nå som det er stor pågang. Det kan ta opptil 5 dager.
Anbefalte innlegg