Gå til innhold

Hva gir man en 17 år gammel jente i bursdagsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er inn hos 17 åringer for tiden?  Til rundt en tusen lapp. 

Anonymkode: d7fa1...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sminke eller noe fra rituals

Anonymkode: c1372...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 10.36):

Hva er inn hos 17 åringer for tiden?  Til rundt en tusen lapp. 

Man gir en tusenlapp. På vipps. Selvsagt.

Man gir ikke sminke, klær, kosmetikk eller smykker. Å gi noen en ting i gave som sier "her, endre utseendet ditt (det er ikke så bra)" er aldri greit, men det er spesielt ugreit når mottaker er 17 og ikke dermed like troende som en 30-åring til å si fra at dette var ingen gave, men et slag i trynet.

Anonymkode: de921...eca

• Liker 1
Skrevet

Penger, ja. :) 

Anonymkode: a309b...8d2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med gavekort til kino? Husker ikke eksakt hva en kinobillett koster i dag, 170 eller 180? Men fem billetter blir noe i underkant av en tusenlapp, og det er jo flott gave å få for en ungdom, som hun kan bruke over litt tid.

Endret av Million
Gjest Hottentått
Skrevet

Penger er alltid en slager. Blir aldri feil!! Send på vipps og skriv et hyggelig kort ved siden av☺️

Skrevet (endret)

Vel først så spør man 17 åringen hva hun ønsker seg og ikke et internet forum

Så kjøper man en av de tingene 17 åringen sier hun vil ønsker seg.

Endret av Balian d'Ibelin
  • Liker 5
Skrevet

Er uenig i at sminke er uhøflig gave, de aller fleste 17-åringer bruker sminke hver dag, og noen er veldig interessert i sminke! Så ser ikke noe galt i det, såfremt man vet denne 17 åringen er en sånn type.

Gavekort på kino er fint, men ville gitt et par, og så noe attåt. Men skjønner det er vanskelig. Sminke, hudpleie, treningsklær, veske… Spørs på jenta! 

Anonymkode: 1169b...714

Skrevet

Penger er alltid kjekt. Har selv to jenter i den alderen og de hadde også likt Rituals sett, treningsklær (mine ønsker både fotballutsyr og tightser), gavekort på kino/kjøpesenter/starbucks, litt husting de har begynt å samle på, bøker og smykker.

Skrevet

Absolutt ikke sminke! Jeg fikk det fra jeg var 13 år, og jeg brukte det aldri. Flott for selvtilliten til en tenåring, not.

Spør hva hun ønsker seg, og gå ut fra det. Da får hun det hun ønsker seg, slipper å gi vekk/kaste, og blir mer takknemlig.

Anonymkode: 7abbe...5d2

• Liker 1
Skrevet
Balian d'Ibelin skrev (7 timer siden):

Vel først så spør man 17 åringen hva hun ønsker seg og ikke et internet forum

Så kjøper man en av de tingene 17 åringen sier hun vil ønsker seg.

Jeg har spurt. Men hun vet ikke, derfor spurte jeg her for å få tips.

Skrevet

Penger eller vin

Anonymkode: e4abd...03f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er uenig i at sminke er uhøflig gave, de aller fleste 17-åringer bruker sminke hver dag, og noen er veldig interessert i sminke! Så ser ikke noe galt i det, såfremt man vet denne 17 åringen er en sånn type.

Gavekort på kino er fint, men ville gitt et par, og så noe attåt. Men skjønner det er vanskelig. Sminke, hudpleie, treningsklær, veske… Spørs på jenta! 

Anonymkode: 1169b...714

Men da må man jo vite hva slags sminke vedkommende bruker. Det er ikke noe nytteverdi i å få sminke i feil farger, eller produkter man ikke bruker.

• Liker 1
Skrevet

mest lettvint å bare gi penger, ja... 

Anonymkode: a622c...45c

Skrevet

Støtter penger.  Men jeg synes vipps er kjedelig.  Det er mange måter å gi bort penger som krever en smule mer omtanke for jubilanten enn bare tre trykk på mobilen.  

Jeg satte selv alltid pris på penger.  Men det var ekstra stas når giveren hadde lagt litt mer innsats i gaven enn å trykke på en knapp. 

Anonymkode: 5760c...be5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...