Gå til innhold

Hvilken støy kan man si fra om når man bor i blokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn i en leilighet for et halvt år siden, og det var stille helt frem til for to måneder siden da det flyttet en ny nabo inn over meg. Den forrige eieren var en svær fyr på ca. 1.90, og det var nesten helt stille bortsett fra ting han mistet i gulvet. en gang iblant Den nye eieren er 1.60 og tramper rundt som en elefant. Hun lander på hælen idet hun går og er veldig overvektig så det høres ned til meg for å si det sånn, lukker dører ved å dra de mot seg (bruker ikke dørhåndtaket) og smeller med skapdørene på kjøkkenet. I tillegg har hun hund som jeg tror hun leker med da jeg hører ofte baller som spretter i gulvet, og generelt ting som faller i bakken.

Leiligheten er under 10 år gammel så det er generelt ganske godt lydisolert (knapt merket noe som helst før hun flyttet inn), men trinnlyden fra henne er blitt ganske voldsom. Mest plagsomt er det at hun går med harde og korte steg som forplanter seg ned til meg i timesvis både morgen og kveld. En del trekk ved henne (som jeg ikke nevner her) har fått meg til å tenke at hun må slite psykisk, og at det er derfor hun styrer så mye rundt i leiligheten døgnet rundt. Flyttet i nyere leilighet for å slippe unna den her type bråk, og føler til en viss grad at jeg var maks uheldig med å få ei slik veldig bråkete dame rett over meg, men prøver samtidig å tenke at jeg har flaks som ikke har FLERE slike bråkebøtter boende over meg 😄

Jeg har sagt fra om noen møbler som bråket noe veldig da hun konstant flyttet på de (noen litt underlige vaner hun har) og hjalp henne å fikse det med noen møbelknotter. Utover det er jeg ikke sikker på om noe av dette bråket hennes er noe jeg kan si fra om. Hun var generelt forståelsesfull da jeg sa fra om møbelflyttingen hennes som bråket under leggetid, men tror ikke akkurat jeg kan be henne om å endre måten hun går på eller å "generelt lage mindre lyd".

Hva tenker dere? Hvilken støy kan man si fra om når man bor i blokk?

Anonymkode: 6052f...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også bodd steder hvor jeg har irritert meg over trinnlyd, men akkurat det tror jeg faktisk ikke man kan klage på. Jeg har i allefall aldri vurdert å si noe når jeg har vært i situasjonen. 

Anonymkode: c6917...7a0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...