Balian d'Ibelin Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Storbritannia sier landet har informasjon om at Russland forsøker å få på plass en prorussisk leder i Ukraina. Russland ber Storbritannia slutte å provosere. https://www.tv2.no/nyheter/14514369/ Skammelig av Russland om dette er sant, vet de ikke at det bare er vestlige land som har lov til å plassere regjeringer i et land som er pro vesten. 1
Drizzt Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Jeg tviler på at Storbritannia ville gått ut med denne informasjonen hvis det ikke var sannhet i den. Så kan Russland la seg irritere så mye de vil. Hvis Russland lykkes med å skifte styret med pro-russiske medlemmer, så blir det ikke invasjon, men russiske styrker blir invitert inn. Putin prøver bakdøra for å unngå blodbad og sine egnes blod på hendene. 1
Balian d'Ibelin Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2022 (endret) Drizzt skrev (2 timer siden): Jeg tviler på at Storbritannia ville gått ut med denne informasjonen hvis det ikke var sannhet i den. Så kan Russland la seg irritere så mye de vil. Hvis Russland lykkes med å skifte styret med pro-russiske medlemmer, så blir det ikke invasjon, men russiske styrker blir invitert inn. Putin prøver bakdøra for å unngå blodbad og sine egnes blod på hendene. Du har nok rett i det, men det er virkelig hyklersk av vesten og kritisere det. Men vi kan jo alltids late som at vesten aldri har satt inn en pro vestlig regjering i forskjellige land opp igjennom historien. Jeg støtter ikke Putin eller Russland, men jeg gidder ikke å ignorere hvor hyklerske vesten faktisk er, noe jeg ser ganske mange andre gjør. Jeg sier ikke at du ignorerer det, jeg snakker generelt sett. Endret 23. januar 2022 av Balian d'Ibelin 1
Druid Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 (endret) Drizzt skrev (3 timer siden): Jeg tviler på at Storbritannia ville gått ut med denne informasjonen hvis det ikke var sannhet i den. Gitt at det er såpass usannsynlig, og det er vanskelig å se noen som helst analyser som kan koble russisk handlinger og dette målet, er det på sin plass å vurdere andre årsaker. Det er ingen tvil om at Russland ønsker en prorussisk regjering i Ukraina, men hvis de hadde hatt noe som helst håp om dette, ville det ikke stått 100 tusen soldater ved grensen nå. Putin ga opp et langtidsstrategi for prorussisk Ukraina FØR de tok over Krim. Han sikret det han trengte og gikk. ( Det at Krim ble overført til Ukraina i første omgang, var et forsøk på å sikre pro russisk styre. For det krevde store årlige økonomiske overføringer til Ukraina.) Det som skjer nå, er noe annet. Endret 23. januar 2022 av Druid 2
NordicViking Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (13 timer siden): Storbritannia sier landet har informasjon om at Russland forsøker å få på plass en prorussisk leder i Ukraina. Russland ber Storbritannia slutte å provosere. https://www.tv2.no/nyheter/14514369/ Skammelig av Russland om dette er sant, vet de ikke at det bare er vestlige land som har lov til å plassere regjeringer i et land som er pro vesten. Om det er sant eller ikke har jeg ingen formening om. Men russisk etterretning skal angivelig ha kontaktet personer med tilknytning til den tidligere pro-russiske ukrainske presidenten Viktor Janukovitsj, for å finne mulige "samarbeidspartnere" i arbeidet med å få satt inn en mer pro-russisk leder i Ukraina. Men hvordan er dette tenkt gjort? Gjennom et kupp, med hjelp fra deler av det ukrainske militæret? Jeg klarer rett og slett ikke å se hvordan Russland ville kunne klare å gjennomføre noe slikt, i hvert fall ikke på kort sikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå