skrue Skrevet 23. januar 2022 #21 Del Skrevet 23. januar 2022 5 hours ago, Greenmountain said: Når starter isolasjonsperioden ved eventuell positiv test? Fra positiv hjemmetest eller bekreftet pcr? Skjønner det som det kan være noe ventetid på pcr test nå for tiden, si man tester positivt på hjemmetest i dag søndag, men ikke får time til pcr test før tirsdag, regnes isolasjonsperioden på 6 dager fra søndag eller tirsdag når pcr test er positiv? Jeg har hatt en runde i romjulen og litt etter. Tok pcr-testen litt sent (seks dager etter at jeg fikk vite jeg var en nærkontakt og fem dager etter at jeg kjente jeg var forkjølet (hadde aldri feber). Valgte isolasjon fra det tidspunktet jeg fikk vite jeg var nærkontakt for å være på den sikre siden og til og med seks dager etter pcr-testen så det ble 11 dager tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 23. januar 2022 #22 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (1 time siden): Men det vet man jo strengt talt ikke da.. om symptomene er forkjølelse og så corona, eller kun corona. Og det er nettopp da man bruker testen som dato. Det er ikke særlig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #23 Del Skrevet 23. januar 2022 Sariou skrev (1 time siden): Og det er nettopp da man bruker testen som dato. Det er ikke særlig vanskelig. Hehe. Jeg skrev jo at smittetlf tok testdatoen som utg.punkt, ikke første symptomdag. Men mange mente dette var feil. Uansett, vi forholder oss til det smittetelefonen sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 23. januar 2022 #24 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (1 time siden): Hehe. Jeg skrev jo at smittetlf tok testdatoen som utg.punkt, ikke første symptomdag. Men mange mente dette var feil. Uansett, vi forholder oss til det smittetelefonen sa. Ja, du er jo hjertelig velkommen til å sitte i isolasjon hele våren hvis du ønsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #25 Del Skrevet 23. januar 2022 Jolanda skrev (Akkurat nå): Ja, du er jo hjertelig velkommen til å sitte i isolasjon hele våren hvis du ønsker det. Og hvorfor skulle jeg det? 😂 6 dager er vel lenge nok ✌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 23. januar 2022 #26 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (1 time siden): Hehe. Jeg skrev jo at smittetlf tok testdatoen som utg.punkt, ikke første symptomdag. Men mange mente dette var feil. Uansett, vi forholder oss til det smittetelefonen sa. Det sier seg selv at det er en annen situasjon om man har vært sammenhengende forkjølet hele vinteren og tester positivt uten at det dukker opp noen nye symptomer, enn om man plutselig får symptomer og så tester seg. Selvfølgelig tar man testdato som utgangspunkt da, akkurat som hvis man tester positivt uten symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #27 Del Skrevet 23. januar 2022 Sariou skrev (41 minutter siden): Det sier seg selv at det er en annen situasjon om man har vært sammenhengende forkjølet hele vinteren og tester positivt uten at det dukker opp noen nye symptomer, enn om man plutselig får symptomer og så tester seg. Selvfølgelig tar man testdato som utgangspunkt da, akkurat som hvis man tester positivt uten symptomer. Ja, det skjønner vel alle. Her i huset var ett av barna allerde forkjøla først (neg test). Så ble et annet barn forkjøla, og så gikk det ikke lenge før positiv test pluss flere typiske corona-symptomer. Første barn har fortsatt neg test, heller ikke fått noe feber eller annet enn typisk lett forkjølelse. Er jo ikke godt å vite om den coronasyke var forkjøla de første dagene..? Spiller igjen rolle for oss, men føler det er mer riktig å regne fra første testdag, eller evt fra første dag om det er typiske corona-symptomer og ikke typisk forkjølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 23. januar 2022 #28 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Man må jo kunne forholde seg til det som står på helsenorge.no: https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/ Endret 23. januar 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. januar 2022 #29 Del Skrevet 23. januar 2022 6 døgn fra symptomdebut ja, har man ikke symptomer er det 6 døgn etter pos hurtigtest. Mrk at det er 6 døgn presist. Jeg trodde jeg kunne gå på jobb den 6.dagen, men iom at symptomdebut var på ettermiddagen må jeg vente til dagen etter😔. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg