Greenmountain Skrevet 23. januar 2022 #1 Del Skrevet 23. januar 2022 Når starter isolasjonsperioden ved eventuell positiv test? Fra positiv hjemmetest eller bekreftet pcr? Skjønner det som det kan være noe ventetid på pcr test nå for tiden, si man tester positivt på hjemmetest i dag søndag, men ikke får time til pcr test før tirsdag, regnes isolasjonsperioden på 6 dager fra søndag eller tirsdag når pcr test er positiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. januar 2022 #2 Del Skrevet 23. januar 2022 PCR-testen skal bekrefte det hjemmetesten viser. Jeg ville selv gått i isolasjon fra jeg hadde testet postivt på hurtigtest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. januar 2022 #3 Del Skrevet 23. januar 2022 Greenmountain skrev (23 minutter siden): Når starter isolasjonsperioden ved eventuell positiv test? Fra positiv hjemmetest eller bekreftet pcr? Skjønner det som det kan være noe ventetid på pcr test nå for tiden, si man tester positivt på hjemmetest i dag søndag, men ikke får time til pcr test før tirsdag, regnes isolasjonsperioden på 6 dager fra søndag eller tirsdag når pcr test er positiv? Er det ikke fra første dag med symptomer? Hvis man har det da. Hvis ikke så er det vel fra positiv hjemmetest 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 23. januar 2022 #4 Del Skrevet 23. januar 2022 rosemarin skrev (1 minutt siden): Er det ikke fra første dag med symptomer? Hvis man har det da. Hvis ikke så er det vel fra positiv hjemmetest Jo, det er sånn det er. Seks døgn fra første dag med symptomer eller fra den dagen man får positiv hjemmetest. Det medfører nå at noen steder er folk ute av isolasjon før de får svar på pcr. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Greenmountain Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 23. januar 2022 Sariou skrev (Akkurat nå): Jo, det er sånn det er. Seks døgn fra første dag med symptomer eller fra den dagen man får positiv hjemmetest. Det medfører nå at noen steder er folk ute av isolasjon før de får svar på pcr. Aha, det var det egentlig lurte på, altså når man kommer ut av isolasjon, om man kan gå ut av isolasjon 6 døgn etter positiv hjemmetest dersom man har vært feberfri i 24 timer, eller om man må vente 6 døgn etter pcr test ble tatt. For på grunn av lavere testkapasitet flere steder så kan jo eventuelt isolasjonperioden bli lengre. Samme med karantenetid avhengig av når man regner fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #6 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg oppga første dag med symtomer (18.) og første positive test (20.) og fikk da beskjed om isolasjon til 26. Så her tok smittevernstelefonen utgangspunkt i dagen for test. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. januar 2022 #7 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (25 minutter siden): Jeg oppga første dag med symtomer (18.) og første positive test (20.) og fikk da beskjed om isolasjon til 26. Så her tok smittevernstelefonen utgangspunkt i dagen for test. Ikke rart folk blir forvirra når det er så ulik praktisering. Her står det 6 døgn fra symptomdebut https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/til-deg-som-ma-i-isolasjon/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #8 Del Skrevet 23. januar 2022 rosemarin skrev (1 time siden): Ikke rart folk blir forvirra når det er så ulik praktisering. Her står det 6 døgn fra symptomdebut https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/til-deg-som-ma-i-isolasjon/ Men hva er sykdomsdebut? Mitt barn var småforkjøla tirs og ons. Torsdag fortsatt ikke særlig dårlig men litt ødelagt smakssans. Positiv test. Fredag: feber, kraftig hodepine, generelt veldig dårlig, mistet smakssans helt. Noen regner vel da fra tirsdag, andre fra torsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. januar 2022 #9 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Lady T skrev (2 minutter siden): Men hva er sykdomsdebut? Mitt barn var småforkjøla tirs og ons. Torsdag fortsatt ikke særlig dårlig men litt ødelagt smakssans. Positiv test. Fredag: feber, kraftig hodepine, generelt veldig dårlig, mistet smakssans helt. Noen regner vel da fra tirsdag, andre fra torsdag? Hva symptomdebut er? Den dagen man får symptomer?🤪 Å være forkjøla er jo symptomer Endret 23. januar 2022 av rosemarin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 23. januar 2022 #10 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (2 timer siden): Jeg oppga første dag med symtomer (18.) og første positive test (20.) og fikk da beskjed om isolasjon til 26. Så her tok smittevernstelefonen utgangspunkt i dagen for test. Det hadde jeg ikke godtatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 23. januar 2022 #11 Del Skrevet 23. januar 2022 rosemarin skrev (2 timer siden): Er det ikke fra første dag med symptomer? Hvis man har det da. Hvis ikke så er det vel fra positiv hjemmetest Dette stemmer. Det var det jeg fikk beskjed om da jeg selv var syk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #12 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) rosemarin skrev (2 minutter siden): Hva symptomdebut er? Den dagen man får symptomer?🤪 Skjønner jo det, men fra man ble småforkjøla da eller? Endret 23. januar 2022 av Lady T Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. januar 2022 #13 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (Akkurat nå): Skjønner jo det, men fra man ble småforkjøla da eller? Forkjølelse er vel symptomer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #14 Del Skrevet 23. januar 2022 Jolanda skrev (5 minutter siden): Det hadde jeg ikke godtatt. Åh? Barnet er fortsett ikke i form, så synes er er bra hun skal være hjemme til onsdag jeg da. rosemarin skrev (3 minutter siden): Forkjølelse er vel symptomer? Joda. Men det var ikke det smitteverntelefon tok utgangspunkt i. Derfor er både jeg og mange andre forvirret 😂🤷🏻♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 23. januar 2022 #15 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (Akkurat nå): Åh? Barnet er fortsett ikke i form, så synes er er bra hun skal være hjemme til onsdag jeg da. Hvis jeg hadde følt meg bra, hadde ikke jeg ikke villet sitte to dager ekstra i isolasjon, som i tillegg er feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #16 Del Skrevet 23. januar 2022 Så hvis man først er forkjøla, så får man korona … så kan man egentlig regne fra forkjølelsen … Hm, skummelt. Jolanda skrev (2 minutter siden): Hvis jeg hadde følt meg bra, hadde ikke jeg ikke villet sitte to dager ekstra i isolasjon, som i tillegg er feil. Jeg leste i dag at en som var i isolasjon i 6 dager smittet en annen da hun kom ut av isolasjonen. Så jeg er litt skeptisk 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 23. januar 2022 #17 Del Skrevet 23. januar 2022 Fra positiv hjemmetest. Dersom du hadde symptomer også før det er det fra symptomdebut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 23. januar 2022 #18 Del Skrevet 23. januar 2022 Fra symptomdebut. Hvis man ikke har symptomer så gjelder det fra positiv test f. Eks hjemmetest. Hadde ikke godtatt at det var fra pcr-test, man må jo ofte vente en stund for å få time. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 23. januar 2022 #19 Del Skrevet 23. januar 2022 Lady T skrev (1 time siden): Så hvis man først er forkjøla, så får man korona … så kan man egentlig regne fra forkjølelsen … Hm, skummelt. Jeg leste i dag at en som var i isolasjon i 6 dager smittet en annen da hun kom ut av isolasjonen. Så jeg er litt skeptisk 🤔 Nei, det er jo snakk om nye symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #20 Del Skrevet 23. januar 2022 Sariou skrev (48 minutter siden): Nei, det er jo snakk om nye symptomer. Men det vet man jo strengt talt ikke da.. om symptomene er forkjølelse og så corona, eller kun corona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg