Gå til innhold

kona vekket meg midt på natten - ble en krangel av det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis garasjedøren kunne stå åpen uten konsekvenser, så tenker jeg at hun kunne lukke den selv.

Har dere verdier i garasjen?

Anonymkode: b8d4b...f32

• Liker 2
Skrevet
AnomynBruker skrev (3 minutter siden):

Har du noen gang vært i et forhold der du har blitt vekket midt på natta for å få kjeft? Det har jeg, og jeg vet hvor ondt det er. 

Du er ørka. Du skjønner ikke helt hva som skjer. Og der står din kjæreste å roper stygge ting til deg. Det er vondt. Det er ikke kjærlighet. 

Jeg har blitt mishandlet av min partner. Jeg klarer å se hva TS skriver. Om TS sin kone har for vane å oppføre seg slik, ja da er hun farlig for han. 

Jesus, han ble vekket for å lukke den jævla døra han ikke hadde klart å lukke tidligere, krangelen oppsto jo fordi han ga faen i at det plaget henne og sa hun fikk fikse det selv. Ganske stor forskjell på det og vekkes av at noen brøler deg i trynet. 

Ja, du burde lukket den døra. Kranglen etterpå var jo gitt på forhånd når du ikke gjør det, jeg hadde også vært forbanna om jeg måtte ut på natta fordi du ikke hadde klart å lukke den.

Og nei, det er ikke ondskapsfullt/farlig/mishandling å vekke noen ÉN gang ÉN natt. 

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet
Rosatoast skrev (1 time siden):

Burde være det samme hvem som "glemte" å lukke en dør, hvis en våkner og irriteres grenseløst av lyden - så er man vel som voksen, selvstendig nok til å gjøre noe med det selv? Eller må alle leve etter såpass simple "prinsipper" i et parforhold, for da er det jo  ikke rart i at det er så mange skilsmisser heller.

Selvfølgelig burde hun som våknet av lyden bare gå å lukke den, men når det ikke ble gjort så er det bedre å bare gå å lukke den selv og ferdig med det. Så det ikke blir noe krangel og drama. For noe så unødvendig. 

Gjest AnomynBruker
Skrevet
Satellites skrev (1 minutt siden):

Jesus, han ble vekket for å lukke den jævla døra han ikke hadde klart å lukke tidligere, krangelen oppsto jo fordi han ga faen i at det plaget henne og sa hun fikk fikse det selv. Ganske stor forskjell på det og vekkes av at noen brøler deg i trynet. 

Ja, du burde lukket den døra. Kranglen etterpå var jo gitt på forhånd når du ikke gjør det, jeg hadde også vært forbanna om jeg måtte ut på natta fordi du ikke hadde klart å lukke den.

Og nei, det er ikke ondskapsfullt/farlig/mishandling å vekke noen ÉN gang ÉN natt. 

Mange her inne som ikke liker menn skjønner jeg. 

Menn skal stå på pinne. Menn kan kjeftes på. Kvinner er redde og engstelige. 

Menn er også mennesker. Tenk litt på det. 

Og stakkars dere single damer. En del av dere sitter våken hele natta i stedet for å gå ut å sparke igjen garasjeporten som slamrer. 

Jeg er glad jeg tørr å gå utenfor mitt eget hus om natta, og ikke lever med et selvpålagt portforbud. 

Skrevet

Såklart hadde jeg ikke vekka mannen midt på natta for en bagatell. Jeg hadde heller ikke blitt blid om han gjorde det samme med meg. Vi er begge avhengig av å få sove godt. Et gråtende barn eller en brann er eneste grunnen til å stå opp midt på natta. Om det er et problem at ei dør ofte blir stående åpen, tar man det på dagtid, ikke avbryter noens søvn med vilje, som jo er tortur med mindre det faktisk er ei stor krise. 

• Liker 6
Skrevet

Og ja, begynnelsen på slutten med ene eksen min handla om at han ikke lot meg få sove på natta og lagde krangler om hvor ille det var for HAM. Folk som har sånn drittsekk-oppførsel, vil ut, men er for feige til å si det med ord.

• Liker 2
Skrevet
AnomynBruker skrev (20 minutter siden):

Har du noen gang vært i et forhold der du har blitt vekket midt på natta for å få kjeft? Det har jeg, og jeg vet hvor ondt det er. 

Du er ørka. Du skjønner ikke helt hva som skjer. Og der står din kjæreste å roper stygge ting til deg. Det er vondt. Det er ikke kjærlighet. 

Jeg har blitt mishandlet av min partner. Jeg klarer å se hva TS skriver. Om TS sin kone har for vane å oppføre seg slik, ja da er hun farlig for han. 

Jeg har det.

Jeg har blitt holdt våken av kjefting og skriking og katastrofetanker og beskyldninger og smelling med dører, i så lang tid at jeg var ødelagt i årevis etterpå.

Likevel lar jeg ikke det ødelegge resten av livet mitt.

Hvis jeg skulle gått rundt og antatt at alle kjærester er like ille, og gått på eggeskall videre i livet, og holdt pusten videre i livet, ja, da ville jeg jo GJENTATT mønsteret.

Har man vært i et forhold til en mishandler, da gjelder det å BRYTE mønsteret.

Og det er dessverre det svært mange kvinner her inne ikke gjør. I stedet for at de fokuserer på å finne en god mann og kunne være seg selv igjen, så finner de bare nok en mann som mishandler de og som de kan gå på eggeskall rundt.

Det er ikke uten grunn at kvinner blir pickmeishas. Det er typisk fordi de har vært utsatt for noe, og så tar de ikke oppgjør med mønsteret, men følger det videre i livet.

Anonymkode: 7b577...820

• Liker 1
Gjest AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har det.

Jeg har blitt holdt våken av kjefting og skriking og katastrofetanker og beskyldninger og smelling med dører, i så lang tid at jeg var ødelagt i årevis etterpå.

Likevel lar jeg ikke det ødelegge resten av livet mitt.

Hvis jeg skulle gått rundt og antatt at alle kjærester er like ille, og gått på eggeskall videre i livet, og holdt pusten videre i livet, ja, da ville jeg jo GJENTATT mønsteret.

Har man vært i et forhold til en mishandler, da gjelder det å BRYTE mønsteret.

Og det er dessverre det svært mange kvinner her inne ikke gjør. I stedet for at de fokuserer på å finne en god mann og kunne være seg selv igjen, så finner de bare nok en mann som mishandler de og som de kan gå på eggeskall rundt.

Det er ikke uten grunn at kvinner blir pickmeishas. Det er typisk fordi de har vært utsatt for noe, og så tar de ikke oppgjør med mønsteret, men følger det videre i livet.

Du tolker meg feil. 

Jeg lukker "garasjeporten" etter min mann, og han lukker "garasjeporten" etter meg. 

Neste dag sier vi, begge: "duuuu, ikke for å plukke på deg, men prøv å lukk "garasjeporten" etter deg, den vekte meg i natt."

Begge kan si: "oj da, det var virkelig ikke meninga, jeg skal skjerpe meg". 

Så fortsetter vi samlivet vårt i fred og fordragelighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

TS her: vi har ett dårlig forhold generelt akkurat nå ja, og jeg ser jo at jeg bare burde gått ut og lukket døra. 

når det gjelder husarbeid så gjør jeg mest, uten at jeg vet om det har noe å si. hun er ofte sint på meg ja. Det hun er sint for nå er at jeg sa "slutt, jeg vil sove" på en krass måte

Anonymkode: 0e0ee...488

Det forklarer det. De færreste eksploderer på grunn av en dør om det ikke ligger annet i bunn.

Hvorfor er forholdet dårlig nå? 

Anonymkode: f02b6...82d

• Liker 1
Skrevet
AnomynBruker skrev (15 minutter siden):

Du tolker meg feil. 

Jeg lukker "garasjeporten" etter min mann, og han lukker "garasjeporten" etter meg. 

Neste dag sier vi, begge: "duuuu, ikke for å plukke på deg, men prøv å lukk "garasjeporten" etter deg, den vekte meg i natt."

Begge kan si: "oj da, det var virkelig ikke meninga, jeg skal skjerpe meg". 

Så fortsetter vi samlivet vårt i fred og fordragelighet. 

No offence, men det var på ingen måte slik du hørtes ut i ditt første innlegg hvor du skrøt av hvor mye bedre kvinne du er. Ei heller i det innlegget hvor du langer ut mot kvinner og sier de hater menn.

Det å være fortreffelig i egne øyne og lange ut mot alle andre, er et rødt flagg i min bok.

• Liker 1
Skrevet

Vel, du burde absolutt gått ut og lukka den. Ikke fordi du er mann, men fordi det var du som ikke lukka den og dama di ikke fikk sove pga det. 

Anonymkode: 5ed1b...a60

• Liker 4
Gjest AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

No offence, men det var på ingen måte slik du hørtes ut i ditt første innlegg hvor du skrøt av hvor mye bedre kvinne du er. Ei heller i det innlegget hvor du langer ut mot kvinner og sier de hater menn.

Det å være fortreffelig i egne øyne og lange ut mot alle andre, er et rødt flagg i min bok.

Jeg er ganske fornøyd med at jeg har såpass så respekt for andre mennesker, også menn, at jeg ikke vekker de midt på natta og brøler egoist gjentatte ganger til de. Jeg er også ganske fornøyd med at jeg tørr å gå 1 minutt (TS sine ord) ut av mitt eget hus, og ikke skylde på at jeg er en redd og engstelig kvinne. Slik kan jeg legge meg i egen seng, og slipper å surmule på sofaen resten av natta. 

Og jeg langer ikke ut mot "alle andre" eller "kvinner". Det er delte meninger i denne diskusjonen. 

Å glemme en garasjeport: litt irriterende. Vekke, kjefte, kalle, brøle, legge seg på sofaen: ustabilt og muligens psykisk mishandling. 

Men nå har jeg forklart og forklart. Det for holde. TS har fått mine synspunkter nå. 

Skrevet
AnomynBruker skrev (1 time siden):

Kanskje det er omvendt? Det er vel ingenting som er så farlig som et hunnpattedyr som beskytter avkommet sitt. Kanskje kvinner sin biologi er å passe på både barnet og han som skal skaffe henne mat? 

Kanskje denne biologien du snakker om er bare kultur? 

Denne kvinnen hadde ingen problemer med å vekke en mann mitt på natta for å trakkasere han. Hun virker ikke lettskremt for meg. 

Kultur? Hvorfor er menn større og sterkere? Pga kultur?

• Liker 1
Gjest AnomynBruker
Skrevet
hudorm1 skrev (1 minutt siden):

Kultur? Hvorfor er menn større og sterkere? Pga kultur?

For å bære ved til bålet, og dra hjem en mammut eller to. For å imponere andre hanner. 

Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (1 time siden):

Hahaha, jeg trodde virkelig du hadde oversatt urban dictionary-artikkelen om pickmeishas, eller noe.

Aldri i hele verden om jeg hadde gått ut om natten.

Får helt vondt av kona di, og spår at forholdet deres er på vei nedenom og hjem.

Men fortvil ikke!

Her inne på KG finnes det horder av damer som påstår seg å være bedre enn dama di, kona di, og damer generelt;

«Lager hun ikke mat til deg? Så slem hun er, jeg ville disket opp med middag til deg og servert deg kald øl, hver dag.»

«Har hun ikke sex med deg? Jeg er supersexy og utrolig god i senga og ville hatt sex med deg ti ganger om dagen.»

«Er hun sint og sur på deg og bare klager? Jeg er bare snill og god og maler som en katt og ser på deg med store tilbedende dådyrøyne.»

Et forhold med en slik kvinne varer muligens ikke så lenge før du selv blir lei og kaster henne på dør.

Eller hun gråter og gråter og ‘iiikke kan forstååå hvorfor hun blir bru-hu-hukt av alle menn i livet sitt’.

Tror likevel det er det eneste alternativet for en mann som ikke vet hvordan han skal behandle en ordentlig kvinne.

Så hvis man stiller opp for partneren sin, ikke ønsker å lage drama er det definisjonen på «pickmeisha»? Javel. 
Ja, jeg hadde gjort dette for mannen min. Lager dog ikke mat til ham hver dag, og har sex når jeg vil (også). 

Ingen liker drama-queens; de er helvete å forholde seg til, uansett hva de har mellom beina.

• Liker 4
Skrevet

Vil legge til at vi ikke vet helt hva situasjonen helhetlig er her. Ts skriver jo at de har det litt vanskelig for tida. 
Hadde forholdet vært bedre, er det gode sjanser for at dette ikke hadde blitt noen krangel. 
Kan hende er ts er drittsekk på andre områder, men akkurat i den konkrete episoden var det kona som oppførte seg dårlig. Men det kan jo hende hun var sint fra før…. Med el uten grunn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel hvor mange menn vs kvinner blir overfalt og voldtatt i verden? Det har med statistikk å gjøre ikke kjønnsstudier.

Anonymkode: dbab1...8a7

Tror like mange menn utsettes for blind vold/ vold på gaten, kvinner utsettes oftere for vold i nære relasjoner. 

Anonymkode: e8aa9...3bf

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde lukket den selv og det er merkelig å vekke partner pga dette. Litt barnslig å legge skylden på at den andre glemte å lukke den, føres det regnskap på alt liksom?

Anonymkode: e8aa9...3bf

• Liker 3
Skrevet
Bacteria skrev (6 minutter siden):

Vil legge til at

Hva er det med dette behovet for å forklare og forsvare at man syr puter under armene til mannfolkene?

Hvis dere er 100% sikker på at dette er rett måte å være hustru, da burde dere vel klare å lene dere tilbake og slappe av med avgjørelsen?

Denne tendensen til overforklaring og forsvarstaler, får det bare til å virke som om dere dypest sett innser at dere er på vidvanke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det med dette behovet for å forklare og forsvare at man syr puter under armene til mannfolkene?

Hvis dere er 100% sikker på at dette er rett måte å være hustru, da burde dere vel klare å lene dere tilbake og slappe av med avgjørelsen?

Denne tendensen til overforklaring og forsvarstaler, får det bare til å virke som om dere dypest sett innser at dere er på vidvanke. 

Skjønner at du har en agenda. Rettferdiggjør? 🤔
Jeg tenker ikke kjønn i mine svar. 
Hadde sagt det samme om det var to personer av samme kjønn, ev romkamerater, det var snakk om i hi. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...