Gå til innhold

kona vekket meg midt på natten - ble en krangel av det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona vekket meg klokka 3 i natt, hun hadde hørt en lyd som holdt henne våken, hun så at garasjedøra sto åpen og laget noen dunkelyder mot veggen. Hun sa at jeg måtte gå ut å lukke den siden det var jeg som hadde glemt å lukke den tidligere på dagen. Jeg sa at lyden plaget ikke meg og hun kunne lukke den selv. Hun gjorde det og kom tilbake etter 1 minutt og sa at jeg var ekstremt egoistisk og det var dårlig oppførsel at jeg ikke gikk ut og lukket døra. Hun gjentok at jeg var egoistisk mange ganger, og jeg sa at jeg måtte sove, til slutt sa jeg at hun måtte slutte, jeg vill sove. da ble hun enda sintere og sa at jeg hadde sagt slutt med et stygt tonefall, Deretter gikk hun å la seg på sofaen. 

Gjorde jeg feil her? burde jeg lukket garasjedøra? Hva ville dere kvinner gjort?

Hvis jeg hadde hørt en lyd som irriterte meg på natten så ville jeg jo bare gått ut og gjort noe med det selv, uansett hvem som har glemt å lukke en dør. det tok maks 1 minutt

Anonymkode: 0e0ee...488

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare lukket den selv om den plaget meg 🤷‍♀️ Kanskje hun var redd? Følte seg litt tryggere når hun visste du var våken? 

Anonymkode: 6ccbd...586

• Liker 37
Skrevet

Hun var nok litt redd og overdramatiserte noe veldig. Men hun klarte det fint.

Noen ganger er damer bare hjelpeløse. 

Anonymkode: 2f854...a72

• Liker 11
Gjest AnomynBruker
Skrevet (endret)

Jeg som kvinne hadde aldri i verden oppført meg slik mot min mann. 

Jeg hadde lukka garasjeporten, selv det var han som hadde latt den stå åpen. 

Jeg hadde ikke vekket han. Det er en stygg ting å gjøre. 

Jeg hadde ikke kalt han en egoist. 

Jeg hadde ikke lagt meg på sofaen. 

Plager hun deg slik ofte? 

Endret av AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg ville bare lukket den selv om den plaget meg 🤷‍♀️ Kanskje hun var redd? Følte seg litt tryggere når hun visste du var våken? 

Anonymkode: 6ccbd...586

TS her: nei hun var ikke redd, hun ville bare ikke gå ut

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kanskje hun var engstelig? Hvor mye hadde det kostet deg å sjekke/lukke garasjedøren? Høres ut som dere har større problemer enn dette..

Anonymkode: 16b41...ff3

ts her: jeg var helt i ørska etter å ha blitt vekket, jeg var på vei til å lukke trappa når jeg fikk våknet litt men da var hun på vei ut ytterdøra og sa hun gjorde det selv.

• Liker 1
Skrevet

Om du hadde vært en skikkelig mann hadde du gått og lukket den, både fordi det er mer ekkelt for en kvinne å gå ut på natten alene og fordi du var den som ikke lukket den etter deg.

Anonymkode: dbab1...8a7

• Liker 45
Skrevet

Om hun ikke var redd så kunne hun jo bare lukket den selv. Hun var jo allerede våken. Jeg er kvinne selv og synes hun overreagerte veldig, unødvendig å vekke deg fordi det var du som lot den stod åpen..

Anonymkode: 9110b...e81

• Liker 12
Skrevet

Er det slik at du ofte lar døren står åpen og at hun må lukke den? Kan forstå det i så fall. 

Anonymkode: dc85a...21d

• Liker 21
Gjest AnomynBruker
Skrevet (endret)
hudorm1 skrev (37 minutter siden):

Du er mannen, du kan ta sånne oppgaver. 

JEG hadde hvert fall gjort det, for henne.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje hun var engstelig? Hvor mye hadde det kostet deg å sjekke/lukke garasjedøren? Høres ut som dere har større problemer enn dette..

Anonymkode: 16b41...ff3

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hun var nok litt redd og overdramatiserte noe veldig. Men hun klarte det fint.

Noen ganger er damer bare hjelpeløse. 

Anonymkode: 2f854...a72

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om du hadde vært en skikkelig mann hadde du gått og lukket den, både fordi det er mer ekkelt for en kvinne å gå ut på natten alene og fordi du var den som ikke lukket den etter deg.

For et utdatert syn på kjønn. 

Menn skal være tøffe og modige og løpe rundt å redde sin engstelige og redde kone når hun ber han om det.  

Jeg synes denne kona høres ustabil ut. Ingen kvinner går da rundt å er redd for å lukke ei garasjedør. Det hopper da ikke ut en voldtekstmann ut av garasjen sånn plutselig? 

Og den kjeftinga? Trollkjærringer kaller jeg sånne. 

Endret av AnomynBruker
Skrevet
AnomynBruker skrev (Akkurat nå):

Menn skal være tøffe og modige og løpe rundt å redde sin engstelige og redde kone når hun ber han om det.  

Jeg synes denne kona høres ustabil ut. Ingen kvinner går da rundt å er redd for å lukke ei garsjedør. Det hopper da ikke ut en voldtekstmann ut av garasjen sånn plutselig? 

Og den kjeftinga? Trollkjærringer kaller jeg sånne. 

Vel hvor mange menn vs kvinner blir overfalt og voldtatt i verden? Det har med statistikk å gjøre ikke kjønnsstudier.

• Liker 23
Skrevet

Hun hadde jo rett siden du hadde latt den stå åpen. Evt burde du som mann kanskje uansett gått ut på natten å lukket døren selv om hun hadde glemt det. Meen hadde nok reagert på samme måte selv om jeg ble vekket 🤣 

Anonymkode: a1c02...994

• Liker 1
Gjest AnomynBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel hvor mange menn vs kvinner blir overfalt og voldtatt i verden? Det har med statistikk å gjøre ikke kjønnsstudier.

Flest kvinner. Men det er svært sjelden voldtektsmenn står og lurer i garasjen din. 

Hvis hun var så redd kunne hun ha tatt med seg ei lommelykt og en svær kjøkkenkniv. 

Endret av AnomynBruker
Skrevet
AnomynBruker skrev (2 minutter siden):

For et utdatert syn på kjønn. Trollkjærringer kaller jeg sånne. .

👍

• Liker 1
Skrevet
AnomynBruker skrev (4 minutter siden):

Dessverre er ikke instinkt noe som følger årstallet vi lever i. 

• Liker 2
Gjest AnomynBruker
Skrevet
hudorm1 skrev (1 minutt siden):

Dessverre er ikke instinkt noe som følger årstallet vi lever i. 

Hva mener du? 

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å våkne mannen uavhengig av hvem som glemte å stenge døren. Synes hun er egoistisk her, ikke deg. 

• Liker 11
Skrevet

Om det hender ofte at du glemmer å lukke døren skikkelig så burde så absolutt du gått ut å lukket den. Men om det bare var en engangshendelse så burde hun gått ut uten å vekke deg. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...