Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes selv jeg så det rundt uke 13-14 men det kan ha vært for det meste oppblåsthet altså.

Rundt uke 16 syntes jeg tydlig jeg så det og kjente også liv første gang.

Rundt uke 18-19 vil jeg tro andre også så det og det begynte å bli vanskelig å skjule (men noen kunne nok også tro jeg var bare tjukk)

Jeg var ikke veldig slank før jeg ble gravid men ikke kjempetjukk heller, var lett overvektig ifølge bmi med litt ekstra rundt magen, brukte str 40/L for det meste. 

Anonymkode: 06af6...df1

Skrevet

I første svangerskap var det tydelig mage rundt uke 18. 

I dette svangerskapet har det egentlig glidd fra den typisks oppblåste magen man får tidlig, til babykul nå i uke 14. 

Jeg er tynn, med en BMI som sier jeg er undervektig, så det er ikke så mye som skal til på meg dessverre. 

Anonymkode: 466d9...75f

Skrevet

Rundt uke 22 tror jeg. Kunne vel fremdeles skjule den ganske greit, men så det stakk ut nede hvis jeg gikk med stramme klær😊

Anonymkode: 2d4a6...625

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På overvektige så synes magen gjerne senere enn på helt slanke:)

Anonymkode: e4661...fab

Jeg er godt trent, så tror det er mye av grunnen for at min mage kom relativt sent. Livmoren «holdes» inne av magemuskler osv. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er godt trent, så tror det er mye av grunnen for at min mage kom relativt sent. Livmoren «holdes» inne av magemuskler osv. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Siterer meg selv øverst for å vise det jeg skrev tidligere i tråden. Akkurat det med at magemusklene holdt magen på plass sa min jordmor også! Jeg spurte på en kontroll om det var normalt at magen skulle være så knallhard og stram som den var, og da sa hun at det var grunnen. 

Anonymkode: ddd73...ee2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette leser jeg ofte her inne, men i følge jordmoren min stemmer ikke dette, heller tvert i mot. Jeg var selv slank, med BMI på 20 og helt flat mage før graviditeten. Magen min var rett og slett bare liten og kom sent. Jeg så hverken lubben eller gravid ut før langt etter uke 20. Hvis man ikke legger på seg fett på magen, ikke har veldig stor baby (min var ca.gjennomsnittlig) og ellers er litt heldig med hvordan babyen ligger osv, kan magen komme veldig sent. 

Vet ikke hva som gikk feil i siteringen, men det var altså dette innlegget jeg skulle sitere først, som var skrevet av meg tidligere i tråden. 

• Liker 1
Skrevet

Kan man gå med hold in undertøy når man er gravid? Altså rundt det tidspunktet man begynner å få litt mage og kanskje ikke vil vise det enda? I kortere perioder og anledninger. 

Anonymkode: 48593...eef

Skrevet
Renna87 skrev (19 timer siden):

Jeg er i uke 14 og er veldig spent da jeg er førstegangs nå😊

Jeg lurer bare på når begynte dere å få mage?

Og er det fler som startet andre trimester trøtte og slitne?🤪

Føler jeg kjenner selv det er litt strammere ovenfor skambeinet, men slik har det vært siden uke 11.

Så føler det ikke kan stemme, for det er verken blitt større eller forandret seg noe siden. Føler meg lurt av min egen kropp🙈🤣

Gleder meg til å se og kjenne det, da det er ved dette tidspunktet livet forandrer seg mer enn før😊

Slutten av syvende månde kom min. Magen var liten da jeg var høygravid også, så fikk sjokk da en 4140 g kid kom ut 😝 dA Jeg var gravid for andre gang så kom magen etter et par mnd bare. Har delte magemuskler etter første, så er nok derfor det gikk så fort andre gang! Det er veldig indivduelt ofc, men tror nok første svangerskap viser seg mye saktere enn nr. 2 +

• Liker 1
Skrevet
On 1/23/2022 at 10:18 AM, AnonymBruker said:

Kommer litt an på hvordan man kler seg. Førstegangsfødende som går med klær for å framheve en ikke-eksisterende mage i første trimester, er fryktelig pinlig 🙈

Anonymkode: c02c8...0f9

Hva er poenget med å rakke ned på andres klesstil? Jeg forstår ikke hva som er galt med å gå med tettsittende klær når man er i første trimester, eller andre eller tredje eller til vanlig for den saks skyld. Jeg har aldri syntes noen andres klesstil er pinlig, eller kanskje når jeg var tenåring og pappa skulle pynte seg, men det handlet jo om meg og ikke ham.

Anonymkode: b4f02...507

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble giga stor sist, og endte med delte magemuskler. Denne graviditeten kom magen i uke 13. Er ganske stor nå i uke 16😭

Anonymkode: fc55d...472

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 10.18):

Så sent folk får mage! Synes jeg kan se det på "alle" rundt uke 14, jeg. Har noen i kretsen som har villet holde det skjult til hovedultralyden, men da har de fleste skjønt det før. 

Anonymkode: b36df...afb

Jeg tror dette heller handler om at man ser det man vil se. Hvis du mistenker at noen er gravide, kanskje pga måten de oppfører seg på eller, går mye på do, ser ugne ut, at de sier nei til fredagspils eller slike ting, så ser du etter kroppsforandringer samtidig. Når avsløringen da kommer får du "bevis" for at du hadde rett hele tiden. De andre du også trodde var gravide, men som ikke var det likevel, de har du jo glemt for de støtter ikke teorien din. 

Anonymkode: af6e7...831

Skrevet
On 1/27/2022 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Hva er poenget med å rakke ned på andres klesstil? Jeg forstår ikke hva som er galt med å gå med tettsittende klær når man er i første trimester, eller andre eller tredje eller til vanlig for den saks skyld. Jeg har aldri syntes noen andres klesstil er pinlig, eller kanskje når jeg var tenåring og pappa skulle pynte seg, men det handlet jo om meg og ikke ham.

Anonymkode: b4f02...507

Helt enig! Personlig klemmer jeg fremdeles den oppblåste 1. trimester magen min inn i de klærne jeg hadde fra før - som i all hovedsak er stramme, vanlige klær. Kan ikke si jeg føler meg pinlig berørt av det, det er de klærne jeg har 😅

Anonymkode: 301e3...1a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...