Gå til innhold

Når fikk dere mage?

Renna87

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 14 og er veldig spent da jeg er førstegangs nå😊

Jeg lurer bare på når begynte dere å få mage?

Og er det fler som startet andre trimester trøtte og slitne?🤪

Føler jeg kjenner selv det er litt strammere ovenfor skambeinet, men slik har det vært siden uke 11.

Så føler det ikke kan stemme, for det er verken blitt større eller forandret seg noe siden. Føler meg lurt av min egen kropp🙈🤣

Gleder meg til å se og kjenne det, da det er ved dette tidspunktet livet forandrer seg mer enn før😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte først å få mage i 40-årene, hovedsaklig grunnet pils, tobakk og lite fysisk aktivitet. I dag er jeg 67 og nyter livet som evig høygravid. Har til og med begynt å spille trekkspill. 🤠

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang; såvidt synlig rundt uke 18. Åpenbart at jeg var gravid, ikke lubben, rundt uke 28.

Andre gang: så vidt synlig rundt uke 14. Åpenbart at jeg var gravid, ikke lubben, rundt uke 20. Så stor mange at det var bekymringsverdig rundt uke 36 😆

Anonymkode: 5f6a0...b01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Min kom plutselig frem i uke 18. Hadde litt mage før det, men kunne trekke den inn så det ikke syntes. Nå kan jeg ikke det uten bulen nederst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skjule den frem til uke 28/29. Tredjegangs.

Med første fikk jeg mage rundt uke 22.

Anonymkode: 3f885...44c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke synlig for andre hos meg før ca uke 20.

Anonymkode: 2ae1f...24e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det var godt synlig for meg selv rundt uke 20 selv. Men ser av magebilder jeg tok hver uke at magen vokste ganske mye fra fra rundt 25 for min del. Rundt uke 30 ble den sånn rund gravidmage.

Men man merker jo gjerne tidligere selv at det er en forandring :) Man er jo litt utålmodig for at den skal poppe. Med nr 2 følte jeg den var umulig å skjule fra rundt uke 20 

Anonymkode: 8ab67...f44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg studerte meg selv i speilet, så kunne jeg se at den hadde vokst litt i uke 20. Først i uke 30 ble den synlig gjennom mine vanlige klær. Jeg er slank og hadde hele veien mage under snittet. Babyen var så vidt under snittet ved fødsel. 

Anonymkode: ddd73...ee2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 25 nå, og kan ikke fatte at denne magen skulle på noe vis kunne skjules 😂

Første barn fikk jeg vel mage rundt uke 14, pg med andre føler jeg den kom frem rundt uke 11-12. Var nok oppblåsthet også etc., men fra da var den der og forsvant ikke.

Anonymkode: bc389...c51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34 😊 veldig dårlig hele graviditeten. Baby født uke 37, 20% over snittet på vekt på henne. 

Anonymkode: c0744...c6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk begynte å kommentere det på jobb i uke 11 (både kunder og kollegaer) men det må ha vært oppblåsthet, babyen er jo bitteliten enda på det tidspunktet. Men ballong eller baby, kunne ikke skjule det lengre da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunne skjule den frem til uke 28/29. Tredjegangs.

Med første fikk jeg mage rundt uke 22.

Anonymkode: 3f885...44c

Du gir meg håp! Er og tredjerangs, og leser at magen kommer tidligere i senere svangerskap. Men jobber som lærer, og krysser fingrene for at magen ikke blir særlig synlig for sommerferien. Termin midten av september ca.

Anonymkode: 9ca49...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt uke 18-20. Når jeg ser tilbake på bilder så så det vel mer ut som En gravidmage rundt uke 20.

Anonymkode: f5d78...6ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sent folk får mage! Synes jeg kan se det på "alle" rundt uke 14, jeg. Har noen i kretsen som har villet holde det skjult til hovedultralyden, men da har de fleste skjønt det før. 

Jeg har følt at det har blitt ganske umulig å skjule i uke 13 med begge mine graviditeter. Men jeg er ganske slank, liten, og har små pupper, så ingen ting blusen henger på. 

Mulig jeg bare er veldig selvbevisst, men flere hadde fattet mistanke da jeg fortalte i uke 13. Tror kanskje mange bare ikke ser det selv fordi det går så sakte og gradvis? 

Anonymkode: b36df...afb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
mingus skrev (8 minutter siden):

Folk begynte å kommentere det på jobb i uke 11 (både kunder og kollegaer) men det må ha vært oppblåsthet, babyen er jo bitteliten enda på det tidspunktet. Men ballong eller baby, kunne ikke skjule det lengre da.

Kommer litt an på hvordan man kler seg. Førstegangsfødende som går med klær for å framheve en ikke-eksisterende mage i første trimester, er fryktelig pinlig 🙈

Anonymkode: c02c8...0f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor man jobber. På arbeidsplassen min er det kun slim-fit de har å tilby oss, og du må stå der på utstilling foran alle kundene i kassen. Likte det ikke før jeg ble gravid, heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så sent folk får mage! Synes jeg kan se det på "alle" rundt uke 14, jeg. Har noen i kretsen som har villet holde det skjult til hovedultralyden, men da har de fleste skjønt det før. 

Jeg har følt at det har blitt ganske umulig å skjule i uke 13 med begge mine graviditeter. Men jeg er ganske slank, liten, og har små pupper, så ingen ting blusen henger på. 

Mulig jeg bare er veldig selvbevisst, men flere hadde fattet mistanke da jeg fortalte i uke 13. Tror kanskje mange bare ikke ser det selv fordi det går så sakte og gradvis? 

Anonymkode: b36df...afb

På overvektige så synes magen gjerne senere enn på helt slanke:)

Anonymkode: e4661...fab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

På overvektige så synes magen gjerne senere enn på helt slanke:)

Anonymkode: e4661...fab

Dette leser jeg ofte her inne, men i følge jordmoren min stemmer ikke dette, heller tvert i mot. Jeg var selv slank, med BMI på 20 og helt flat mage før graviditeten. Magen min var rett og slett bare liten og kom sent. Jeg så hverken lubben eller gravid ut før langt etter uke 20. Hvis man ikke legger på seg fett på magen, ikke har veldig stor baby (min var ca.gjennomsnittlig) og ellers er litt heldig med hvordan babyen ligger osv, kan magen komme veldig sent. 

Anonymkode: ddd73...ee2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...