Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det anbefales energidrikk og snaks til fødselen.. er det sukker / saft de tenker på - eller kan man ta med redbull (savner veeeeldig å kunne drikke redbull)

Anonymkode: 7aad4...d51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser at det anbefales energidrikk og snaks til fødselen.. er det sukker / saft de tenker på - eller kan man ta med redbull (savner veeeeldig å kunne drikke redbull)

Du vet du kan drikke redbull selv om du ee gravid, sant? 😂

Anonymkode: 914c8...2aa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei men du kan drikke brus, juice og annen leskedrikk.

Les her om koffein. Koffein

Hos nyfødte brytes koffein ned veldig sakte.
Vanlig nedbrytningstid er på 97,5 timer hos nyfødte, 80 timer for spedbarn de første ukene etter fødselen, og 2,6 timer for en baby på seks måneder.

(fra link)

Anonymkode: 5ce5f...86f

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange land og artikler anbefaler å kutte koffein helt selv om norge opererer med "maks 200mg om dagen" så er det en del som velger å holde seg til mindre :) Så ja man kan men man kan også velge å la være. Det er en del koffein i en redbull. 

Jeg har tenkt å ha med minst 1 energidrikk til fødselen iallfall, kanskje 2. Tenker da trenger man det 😄

Anonymkode: 6ce04...dcd

• Liker 1
Skrevet

Men kjipt om baby da kommer ut og er veldig påvirket da eller om det påvirker melken man skal gi i starten veldig, men jeg tar med og så spør jeg heller jordmor når jeg er der :P

• Liker 4
Skrevet

Følte det var verre da jeg fikk en dose morfin 7 timer før fødselen var i gang. Red Bull bør vel gå greit i små mengder, men du kan høre med jordmor før du føder. 

Anonymkode: b2cbb...295

• Liker 1
Skrevet (endret)

Med energidrikk så mener de powerade, gatorade ol.l. altså uten koffein, men med sukker og salter. Slik man gjerne bruker under utholdenhetstrening (eller lange løpe/ski/o.l. -konkurranser/turer). De selger mye slikt på xxl f eks. 

Du trenger ikke koffein for å holde deg våken under fødsel, men du kan trenge litt raske karbohydrater for energipåfyll.  

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vanlig nedbrytningstid er på 97,5 timer hos nyfødte

som sagt ville nok ikke drukket koffein og iallfall ikke i form av energidrikk.

• Liker 4
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Med energidrikk så mener de powerade, gatorade ol.l. altså uten koffein, men med sukker og salter. Slik man gjerne bruker under utholdenhetstrening. De selger mye slikt på xxl f eks. 

Japp denne kan jeg mer tro på!

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville ikke ha gjort det.

Anonymkode: 28dfb...344

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei men du kan drikke brus, juice og annen leskedrikk.

Les her om koffein. Koffein

Hos nyfødte brytes koffein ned veldig sakte.
Vanlig nedbrytningstid er på 97,5 timer hos nyfødte, 80 timer for spedbarn de første ukene etter fødselen, og 2,6 timer for en baby på seks måneder.

(fra link)

Kan man ikke drikke kaffe som vanlig når man ammer? 😳 eller gjelder dette kun som gravid?

Anonymkode: 61f7b...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan man ikke drikke kaffe som vanlig når man ammer? 😳 eller gjelder dette kun som gravid?

Bør begrenses helst. En kopp eller to er nok greit. Men du kan jo se det an på babyen også. Hvis den sliter med å roe seg og sover dårlig så er kaffe det første jeg ville kuttet ut. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Bør begrenses helst. En kopp eller to er nok greit. Men du kan jo se det an på babyen også. Hvis den sliter med å roe seg og sover dårlig så er kaffe det første jeg ville kuttet ut. 

Ok🙈 takk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid drukket en Red Bull under mine fødsler. Og én i helgene som gravid også. Det har vært min lille energiboost. Liker ikke kaffe så det har jeg aldri drukket. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men kjipt om baby da kommer ut og er veldig påvirket da eller om det påvirker melken man skal gi i starten veldig, men jeg tar med og så spør jeg heller jordmor når jeg er der :P

Jeez. 

Anonymkode: c2a75...61f

Skrevet

Koffein påvirker også oxycontin. Altså hormonet som driver fødsel fremover. 

Anonymkode: 5fc46...36c

• Liker 1
Skrevet

Bare harry mødre drikker red bull 

Anonymkode: d4165...91e

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde med meg saft, brus og kjeks til fødselen men hverken drakk eller spiste mens sirkuset pågikk fordi jeg mistet smakssansen og alt smakte som papir.

Dette er ikke uvanlig når man føder visstnok.

Anonymkode: 3b50a...fc3

• Liker 1
Skrevet

❤️ søtt spørsmål. Du smeltet mitt hjerte, Ts

Anonymkode: 00dd0...389

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Koffein påvirker også oxycontin. Altså hormonet som driver fødsel fremover. 

Anonymkode: 5fc46...36c

Det er vel det samme hormonet som driver melken/ammingen? Ocsitosin heter det kanskje? 

Anonymkode: 9268f...5a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...