Gå til innhold

Oksidert sølv eller ikke til bunad?

angstfull1985

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer vel ann på hva en liker og hvilket sølv som passer til bunaden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med både oksidert sølv, vanlig sølv, forgylt sølv osv. Det er til sunnmørsbunad. Bare lurer på om noen har et tips at det ene er bedre enn det andre pga pussing osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mitt hvite sølv til bunaden, og har fått masse komplimenter for det, men det er selvsagt litt jobb å holde det pent.

Anonymkode: e36c6...04c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oksidert sølv er et mareritt å holde pent.. Jeg ville valgt det sølvet som har minst krinkelkroker, og som er lett å pusse selv, uten å måtte levere det til gullsmeden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SaltLakris skrev (30 minutter siden):

Oksidert sølv er et mareritt å holde pent.. Jeg ville valgt det sølvet som har minst krinkelkroker, og som er lett å pusse selv, uten å måtte levere det til gullsmeden. 

Hvorfor er det vanskelig å holde rent? Noen sier at man slipper å pusse det like ofte som hvitt sølv 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

angstfull1985 skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det vanskelig å holde rent? Noen sier at man slipper å pusse det like ofte som hvitt sølv 🤷🏻‍♀️

Ja, det stemmer nok. Jeg opplevde at da jeg trengte å pusse det, så var det vanskelig med pussefille, for den kommer ikke til i krokene. Der skal det i og for seg være mørkt, men jeg synes det ble for mørkt. Og man kan ikke legge det i flytende sølvpuss, for da forsvinner det mørke.. Jeg vil egentlig tro det samme gjelder med det sølvet som skal være hvitt i krokene. 
Når det er sagt, så synes jeg både oksidert sølv og hvitt sølv er nydelig. Men av praktiske årsaker, så hadde jeg nok valgt vanlig glatt sølv med graveringer hvis jeg skulle valgt igjen. (Så er det sikkert mange som ikke er enige med meg)

Lykke til med valget, fint blir det uansett 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...