Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og når babyen kommer vil storesøster være ca 2,5 år. Ville dere kjøpt søskenvogn eller brukt storesøsters vogn til babyen. Mannen mener ikke trenger vogn til storesøster sia vi har bæremeis om hun skulle bli sliten.

Og hvilken vogn ville dere eventuelt anbefalt? 

Anonymkode: 6df54...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt et godt søskensete til storesøskenet på den alderen. Det finns mange varianter nå, mye mer praktisk enn en søskenvogn 🙂 Og så anbefaler jeg bæresele i stedet for meis, det er mer behagelig for dere og da kan hun også sovne hvis hun har behov for det. 

Anonymkode: d43d7...31c

• Liker 1
Skrevet

Når jeg hadde en baby og en som satt så brukte jeg Bugaboo Donkey og den er helt fantastisk ❤️ I starten når begge satt så brukte jeg fortsatt Bugaboo Donkey men da med to sittedeler. Etterhvert som begge kunne gå endel og vogna var mer transport gikk jeg over til Baby Jogger City Mini GT Double Stroller Review (vi valgte svart da).

Veldig fornøyd med begge. Kjøpte begge brukt. Fikk første for 8000kr og andre for 2000kr brukt ;) ❤️ 
I god stand like bra som om det var nytt.

(rosa er video på youtube om de vognene)

Anonymkode: da3e3...224

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville kjøpt en god søskenvogn .. bogaboo sin er veldig praktisk.

når man bare er 2,5 år og det kommer en ny - da er det veldig godt å fremdeles få liv til å sitte i vogn.. og veldig mye lettere foe dere som foreldre..

Anonymkode: 34f41...e16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde heller kjøpt et godt søskensete til storesøskenet på den alderen. Det finns mange varianter nå, mye mer praktisk enn en søskenvogn 🙂 Og så anbefaler jeg bæresele i stedet for meis, det er mer behagelig for dere og da kan hun også sovne hvis hun har behov for det. 

Anonymkode: d43d7...31c

Takk :) Høres lurt ut, tenker gå til barnehagen som er ca 1,5 km unna når været er greit, og hjem er det kun oppover bakker. Så tenker det er greit at hun har mulighet til å sitte, vet ikke om jeg orker bære henne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville kjøpt en god søskenvogn .. bogaboo sin er veldig praktisk.

når man bare er 2,5 år og det kommer en ny - da er det veldig godt å fremdeles få liv til å sitte i vogn.. og veldig mye lettere foe dere som foreldre..

Anonymkode: 34f41...e16

Ja, ser min søster sin datter på 2,5 bruker vogna endel enda. Og hun sover i barnehagen på dagen, så kan jo hende 2,5 åringen trenger den gamle en stund enda. Får vel se nærmere termin hvordan behovet er, men tenker det er greit at hun kan sitte om hun ønsker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Full Demo - How to use the Bugaboo Donkey Duo

Denne videoen var bedre om Bugaboo Donkey vognen.

Takk :) Får se om jeg kan finne en brukt :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk :) Får se om jeg kan finne en brukt :) 

Ofte så blir de litt som babyer igjen når de får en baby i hus fordi de vil ha mamma og pappa sin oppmerksomhet og da kan sikkert storesøskenet plutselig få veldig behov for å sitte fordi babyen gjør det.. Hvis du skjønner.. Du kan fort havne i den situasjonen og så blir det masse styr om du ikke har en plass og sitte da. Greit å slippe risken ;)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ofte så blir de litt som babyer igjen når de får en baby i hus fordi de vil ha mamma og pappa sin oppmerksomhet og da kan sikkert storesøskenet plutselig få veldig behov for å sitte fordi babyen gjør det.. Hvis du skjønner.. Du kan fort havne i den situasjonen og så blir det masse styr om du ikke har en plass og sitte da. Greit å slippe risken ;)

Ja, tenkt på det selv :) Skal se om jeg finner en brukt, den de har skrevet om over virker ganske praktisk :) 

Skrevet

Ja, tenkt på det selv :) Skal se om jeg finner en brukt, den de har skrevet om over virker ganske praktisk :) 

Ja bugaboo donkey er helt himmelsk i bruk og når du får større barn så er den der baby jogger city mini gt og super ❤️ 
Har hatt mye glede av mine vogner. Bruker enda sistnevnte.

Skrevet

Vi fikk tilsendt via posten og vognen var like hel når den kom frem den vi kjøpte av brukte sånn prampack til og sende den i så vi fikk den med på kjøpet for 500kr :) ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi fikk tilsendt via posten og vognen var like hel når den kom frem den vi kjøpte av brukte sånn prampack til og sende den i så vi fikk den med på kjøpet for 500kr :) ❤️ 

Så bra :) Ligger ute endel vogner her i byen, men får se når det nærmer seg. Tidlig ute tenke på slik sia jeg bare er 5-6 uker ❤️ Men jeg liker planlegge ting 😅

Skrevet

Så bra :) Ligger ute endel vogner her i byen, men får se når det nærmer seg. Tidlig ute tenke på slik sia jeg bare er 5-6 uker ❤️ Men jeg liker planlegge ting 😅

Ja jeg kjøpte vogn ganske tidlig jeg også ventet bare på OUL først sånn at jeg kunne høre at alt var bra. 

Ca da minste var 1,5år eller litt over gikk jeg over til baby joggeren. Fungerte veldig bra.

Nå er den bare til transport fra A til B men til stor glede fortsatt ;)

• Liker 1
Gjest 96erjente
Skrevet

Gratulerer❤

Det er veldig individuelt og kommer så klart an på barna, og hvor mye dere pleier å bruke vogn😊

Akkurat 2 år mellom mine eldste, med 20 minutters gange til barnehagen (jeg har ikke førerkort), så vi hadde uten tvil behov for søskenvogn. Så er det akkurat 2,5 år mellom mellomste og minste, men hun mellomste (nå 3,5 år) har diagnosen barneautisme, og må ha vogn av flere grunner😋

MEN, man behøver jo ikke ha en kjempe fancy søskenvogn. Hadde Bugaboo Donkey3, men solgte den og kjøpte City Mini GT2 isteden. Litt kjedelig å ikke ha minstemann vendt mot seg (synes ikke han riktignok), men bruker den bare når vi skal trille alle sammen, ellers bruker vi enkelvogn. Men GT2 er så enkel og liten til søskenvogn å være, sammenlagt.

Hun eldste hadde søskenbrett også, men var alltid deilig å kunne sette henne i vogna med regntrekk sammen med lillesøsteren, de dagene det var dårlig vær og sånn. Eller når vi skulle trille tur, være lenge borte og hun ble trøtt og sliten osv.

Er du usikker kan du jo vente og se an om dere har behov for det?😊 Veeet at det kan være lettere sagt enn gjort da, man vil jo gjerne ha absolutt alt klart😅

Skrevet

Vi brukte søskenvogn mye. Det var praktisk at også det eldste barnet kunne hvile skikkelig og sove i vognen ved behov (søskenbrett er greit for korte turer, men ubrukelig hvis barnet faktisk trenger hvile/søvn) og at vi kunne trille langt.

Skrevet

Vi har tettere barn, og hadde søskenvogn. Men da vi begynte med sportsdelen brukte jeg mye oftere vogn og bæresele. Da kunne det barnet som trengte å sitte i vognen gjøre det, og det andre bæres i selen, og vi kunne bytte på i løpet av turen. Når storebror ville gå, kunne selen bare ligge i kurven på vognen. 

Anonymkode: 14347...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...