Gå til innhold

Tror dere vi noen gang kan reise til utlandet igjen uten corona-tiltak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såå kjedelig å være i Norge hele tiden, men jeg orker ikke alt styr med corona-tiltak og munnbind. Har nå fått en ganske ille infeksjon pga munnbind-bruk og må gå på antibiotika. Tror dere vi noen gang kan reise til utlandet igjen, uten å styre med pinner i nesa og andre kroppshull? Uten munnbind og testing. 

Jeg husker knapt hvordan det er å fly. Eller kjenne sydlandsk sol på kroppen. Trist om jeg aldri får oppleve det igjen :( 

Anonymkode: 7d5fd...e5e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til sommeren 😊

Anonymkode: 7868c...07a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja til sommeren 😊

Anonymkode: 7868c...07a

🤣🤣 selvfølgelig ikke 

Anonymkode: 64433...729

• Liker 2
Skrevet

Hvis du mener helt uten tiltak, ingen covidpass, ingen munnbind, ingenting...Tipper 2024. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer aldri til å bli "som før", det skjønner vel de fleste. Det var jo sånn vi havnet i denne situasjonen i utgangspunktet.

Anonymkode: 2ce1b...4a6

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig blir alt som før igjen. Om et par år er hele pandemien et fjernt minne, slik det er med alt annet som har skjedd i menneskenes historie.

Anonymkode: b5511...c53

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kommer aldri til å bli "som før", det skjønner vel de fleste. Det var jo sånn vi havnet i denne situasjonen i utgangspunktet.

Dette er den mest naive og historieløse uttalelsen jeg vet om.

Vi har hatt uendelig  mange katastrofale perioder for menneskeheten opp gjennom historien, hvor svært mange har tenkt at nå blir verden aldri som før, men dette har selvfølgelig ikke slått til. 

Menneskenes store fordel (og også ulempe) er at de glemmer ekstremt fort og går videre.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt uendelig  mange katastrofale perioder for menneskeheten opp gjennom historien, hvor svært mange har tenkt at nå blir verden aldri som før, men dette har selvfølgelig ikke slått til. 

Menneskenes store fordel (og også ulempe) er at de glemmer ekstremt fort og går videre.

Har vi stengt ned landet før? 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Enig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Teknologien i dag er helt annerledes enn i tidligere tiders "katastrofale perioder", så det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Du kan sikkert selv tenke deg hvordan f.eks. spanskesyken hadde utartet seg med dagens reisemuligheter- og mønstre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har reist mye de siste to årene, og knapt merket Korona. Ikke en eneste test. 

Flere land har knapt hatt munnbindpåbud, herunder Sverige. Eneste vi merket til Korona var at vi måtte ha på munnbind en times tid på fly, og vise koronapasset ved ankomst Norge.

Var også sørover en uke i høst. Leide bolig med tilknyttet basseng. Munnbind på fly og flyplass, og en halvtimes tid for å handle mat. Samt koronapass inn i landet, men retur Norge var det fri flyt. 

Mediene har blåst opp dette så enormt. Så synes ikke tiltak skal holde deg borte fra å reise, gitt at du velger "riktige" land. 

Anonymkode: 433fd...53a

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vi stengt ned landet før? 

Enig. 

Nøyaktig 100 år før covid hadde vi en pandemi, spanskesyken. Stengte vi landet? Nei. Hvorfor ikke? Fordi vi ikke hadde råd til det. Og sende folk hjem fra jobb ville være det samme som og be de sulte og fryse ihjel. Det kostet veldig mange liv da.  spanskesyken var kraftigere enn covid også. I hvor stor grad føler du spanskesyken har påvirket livet ditt? I svært liten grad vil jeg tro.Dette til tross for at de aldri fant en vaksine. Etter 4 år hadde viruset mutert seg helt ufarlig. Hvorfor skal den mildere pandemien covid være så annerledes enn tidligere pandemier? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 8.22):

Jeg har reist mye de siste to årene, og knapt merket Korona. Ikke en eneste test. 

Flere land har knapt hatt munnbindpåbud, herunder Sverige. Eneste vi merket til Korona var at vi måtte ha på munnbind en times tid på fly, og vise koronapasset ved ankomst Norge.

Var også sørover en uke i høst. Leide bolig med tilknyttet basseng. Munnbind på fly og flyplass, og en halvtimes tid for å handle mat. Samt koronapass inn i landet, men retur Norge var det fri flyt. 

Mediene har blåst opp dette så enormt. Så synes ikke tiltak skal holde deg borte fra å reise, gitt at du velger "riktige" land. 

Hvilke land er riktige land?

Anonymkode: abb57...272

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke land er riktige land?

Anonymkode: abb57...272

Det har variert en del. Men generelt har Sverige vært veldig ok. Og nå begynner UK å peke seg ut. Spania og Frankrike fungerte helt utmerket i sommer og tidlig høst. Nå ser jeg også mange reiser til USA uten stress. Mens blant annet Spania er tilbake til å være litt pes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det har variert en del. Men generelt har Sverige vært veldig ok. Og nå begynner UK å peke seg ut. Spania og Frankrike fungerte helt utmerket i sommer og tidlig høst. Nå ser jeg også mange reiser til USA uten stress. Mens blant annet Spania er tilbake til å være litt pes. 

Uten stress? Det betyr vel med koronapass og munnbind 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Koronapass - inn og ut av landet. Hvordan er det stress? 

Munnbind - på fly. Ellers som du ville brukt det hjemme, om du er på butikker. Eller kollektiv.

• Liker 1
Skrevet

Er man fullvaksinert er det vel enkelt.... Verre å reise med barn som ikke er vaksinert, blir vel hjemmeferie igjen dessverre....

Anonymkode: b19b2...1cb

Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kommer på toppen av begrensninger mht flasker, flytende saker og spisse gjenstander osv. Det blir snart like greit å feriere hjemme, dersom en ønsker å slappe av med ferie. 

Skrevet
Paramount skrev (1 minutt siden):

Det kommer på toppen av begrensninger mht flasker, flytende saker og spisse gjenstander osv. Det blir snart like greit å feriere hjemme, dersom en ønsker å slappe av med ferie. 

Hvis det er dette som skal til for å trigge stress forstår jeg godt at man blir hjemme.😅

• Liker 4
Skrevet

Innen 5 år så skal det inne være noe problem lenger

Anonymkode: 46d82...7ac

Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er dette som skal til for å trigge stress forstår jeg godt at man blir hjemme.😅

Haha, det gjør du nok. De fleste er nok som deg. Men vi er alle forskjellige, og de som er forskjellige kan jo bare ha det så godt, det har vi lært under pandemien. Bare tanken på om en må bruke munnbind eller ikke er destruktiv for meg. Jeg gidder ikke bruke tid på slikt tull når jeg er på ferie. Da venter jeg heller tålmodig på en skikkelig ferie. Tålmodighet har jeg nok av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...